Gruby Benek coraz większy
Ogólnopolska sieć pizzerii Gruby Benek liczy ok. 40 lokali. Wszystkie działają we franczyzie. Najnowsze zostały otwarte tego lata: w czerwcu w Gdańsku i w sierpniu na warszawskich Bielanach.
– W najbliższych tygodniach otwarte zostaną kolejne dwa lokale naszej sieci – w Lubawie i Wrocławiu – zapowiada Katarzyna Włodarczyk-Pięta, członek zarządu marki Gruby Benek.
Licencja na pizzę
Koncept szuka franczyzobiorców w całej Polsce, w miastach liczących powyżej 10 tys. mieszkańców.
– Elastyczny model współpracy franczyzowej i działania naszych pizzerii sprawia, że świetnie radzą sobie one zarówno w dużych miastach jak i w małych miejscowościach – podkreśla Katarzyna Włodarczyk-Pięta. – W tej chwili nasza strategia rozwoju zakłada również kierowanie oferty franczyzowej do osób związanych z gastronomią, których sytuacja w wyniku pandemii stała się trudna. Mamy świadomość, że dla wielu restauracji ostatnie miesiące były niezwykle ciężkie, a nadchodzący sezon jesienno-zimowy rzuci im kolejne wyzwania. Jesteśmy jednak przekonani, że zmiana profilu działalności i dołączenie do naszej sieci pozwoli im na dalsze, skuteczne i opłacalne działanie na rynku gastronomicznym.
Koszt inwestycji związanej z otwarciem pizzerii Gruby Benek jest w znacznym stopniu zależny od stanu wyjściowego lokalu i kosztów remontu. Jednak według szacunków licencjodawcy, minimalna kwota, jaką należy przygotować to 100 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 1,4 tys. zł netto.
Franczyzodawca zapewnia, że wspiera swoich licencjobiorców zarówno na etapie przygotowania lokalu do otwarcia, jak i już w trakcie jego działania.
– Pomagamy w wyborze odpowiedniego sprzętu i wyposażenia, wskazujemy dostawców, objaśniamy skomplikowane przepisy sanitarne, szkolimy franczyzobiorców i ich pracowników oraz pomagamy koordynować wszystkie prace związane z otwarciem – wylicza Katarzyna Włodarczyk-Pięta. – W trakcie współpracy pozostajemy w stałym kontakcie z naszymi franczyzobiorcami. Tutaj kluczowa okazuje się pomoc organizacyjna, związana z bieżącym zarządzaniem pizzerią oraz wsparcie marketingowe. Wspólnie planujemy akcje promocyjne i reklamowe, wspieramy działania w mediach społecznościowych, dopracowujemy szczegóły oferty i dbamy o ciągły rozwój naszych franczyzobiorców poprzez szkolenia.
W sieci bezpieczniej?
Pandemia koronawirusa i związane z nią zawirowania gospodarcze spowodowały, że potencjalni przedsiębiorcy mogą teraz ostrożniej podejmować decyzje o inwestowaniu w nowy biznes. Czy widać to także po zainteresowaniu franczyzą?
– Potencjalni franczyzobiorcy stali się z pewnością ostrożniejsi. Wynika to głównie z sygnałów płynących z rynku – nie ukrywa Katarzyna Włodarczyk-Pięta. – W wyniku pandemii gastronomia będzie musiała się zmienić. Klienci nadal ostrożnie podchodzą do wizyt w zatłoczonych restauracjach i wolą bezpieczniejsze dostawy, w wielu wypadkach zmieniła się też ich sytuacja finansowa. Widzimy już jednak, że wiele osób zainteresowanych lub związanych z branżą zaczyna doceniać bezpieczeństwo, jakie daje działanie w sieci i cały czas prowadzimy rozmowy z kandydatami na licencjobiorców.
WIZYTÓWKA MARKI GRUBY BENEK
Ogólnopolska sieć pizzerii.
- ok. 40 lokali franczyzowych
- minimalna kwota inwestycji 100 tys. zł
- jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci 5 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Żabka ma rekordową liczbę franczyzobiorców, inne sieci franczyzowe też nie spoczywają na laurach. Przegląd tygodnia 22-28 czerwca.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Otwieranie biznesu na obczyźnie często jawi się jako przeszkoda nie do pokonania. Tymczasem wielu osobom to się udało – ze wsparciem franczyzodawców.
Mykola i Yana Maksymiv od półtora roku prowadzą we Wrocławiu pizzerię Gruby Benek. Jak układa im się współpraca z franczyzodawcą?
Sobota 16 października to ostatni dzień Targów Franczyza 2021. Skorzystajcie z okazji, przyjdźcie do Pałacu Kultury i Nauki i wybierzcie biznes dla siebie!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...