Kurierzy wciąż zyskują
Pandemia wywołała prawdziwy boom na rynku kurierskim. I trwaon do dzisiaj. Podczas zamknięcia galerii, sklepów wielkopowierzchniowych i innych lokali, większość sprzedaży przeniosła się do internetu a ludzie musieli przyzwyczaić się do zakupów przez internet. To skutkowało zwiększonym zapotrzebowaniem na usługi kurierskie.
– Nawet osoby indywidualne, które normalnie pojechałyby do rodziny na święta, nie mogąc tego zrobić wysyłały prezenty i inne rzeczy do swoich bliskich, korzystając z usług kurierów – mówi Łukasz Osyra, współwłaściciel Ship Center.
Niska inwestycja
Punkty kurierskie musiały przystosować swoje lokale do reżimów sanitarnych, żeby móc bezpiecznie obsługiwać klientów. Dla wielu firm wyzwaniem stało się także sprawne obsługiwanie znacznie większego zainteresowania ich usługami niż zazwyczaj. Ship Center umożliwił odbieranie paczek z InPostu albo UPS, dzięki czemu firma mogła zwiększyć dodatkowo liczbę obsługiwanych klientów.
– Taka możliwość istnieje obecnie w większości naszych punktów – mówi Łukasz Osyra.
Sieć liczy obecnie ponad 100 punktów partnerskich w całej Polsce. Własną placówkę firma ma w Katowicach. Inwestycja w uruchomienie punktu waha się od 14 do 20 tys. zł. Ostateczna kwota jest uzależniona od wyposażenia placówki.
– Przed uruchomieniem punktu badamy z naszym przyszłym franczyzobiorcą, jaki sprzęt będzie mu potrzebny. Wspólnie ustalamy, co nasz potencjalny franczyzobiorca już posiada, a co powinniśmy mu zorganizować. Często osoby przystępujące do naszej sieci mają już część wyposażenia, dzięki czemu kwota inwestycji może być niższa – wyjaśnia Łukasz Osyra.
Pół roku bez opłat
Jeśli chodzi o opłaty franczyzowe, to jest to stała kwota rzędu 290 zł miesięcznie. Przy czym franczyzobiorcy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy działalności są z niej zwolnieni. Zaczynają ją regulować dopiero od siódmego miesiąca.
Firma ma dwa modele współpracy. Pierwszy zakłada zbudowanie punktu od podstaw, natomiast drugi to otwarcie placówki partnerskiej, która jest dodatkiem do prowadzonej już działalności gospodarczej.
Placówka Ship Center powinna mieć od 15 do 50 m2 i znajdować się w mieście zamieszkałym przez więcej niż 6 tys. mieszkańców. Franczyzodawca dużą wagę przywiązuje także do lokalizacji. Lokal musi mieścić się na parterze, najlepiej w pobliżu parkingu, aby łatwiej móc przywieźć i wyładować paczki.
W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca zapewnia wyposażenie lokalu oraz sprzęt (m.in. komputer i drukarkę), oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne, stronę internetową, szkolenia, a także dostęp do programów związanych z usługami poligraficznymi i kurierskimi.
W punkcie Ship Center można nadać lub odebrać przesyłki krajowe i międzynarodowe. Marka oferuje także usługi poligraficzne, m.in. wydruki cyfrowe i wielkoformatowe oraz przygotowuje gadżety reklamowe, pieczątki czy profesjonalne opakowania.
WIZYTÓWKA SIECI SHIP CENTER
Sieć placówek kurierskich
- liczba placówek – ponad 100
- kwota inwestycji - od 14 do 20 tys. zł
- opłaty miesięczne – 290 zł, od siódmego miesiąca działalności
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
Ship Center otwiera się na współpracę z osobami, które już prowadzą swój biznes w innej branży. Jakie są warunki?
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Usługowe sieci franczyzowe wciąż się rozwijają i znajdują franczyzobiorców, chociaż czasy mamy niepewne. Które z firm radzą sobie najlepiej?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...