Licencja na wyciągnięcie ręki

Poszukiwany asortyment / Należąca do Grupy Muszkieterów marka Bricomarché obejmuje sieć sklepów z branży „dom i ogród”.
Sobota
09.10.2021
Przyjdź na Targi Franczyza i znajdź biznes dla siebie. Może w branży dom i ogród?
 

Targi Franczyza, które odbędą się w dniach 14-16 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, to szeroki przegląd wielu branż i marek, oferujących biznes na licencji. To też niepowtarzalna szansa, aby osobiście spotkać się z franczyzodawcami i wypytać o interesujące nas szczegóły. Wśród wystawców są też oczywiście przedstawiciele przeżywających ostatnio boom segmentów rynku, jak fotowoltaika czy branża wyposażenia wnętrz.

Franczyza dobrze urządzona

Pod marką Blu działa sieć salonów łazienek, która liczy w tej chwili 55 sklepów.

– Nasza branża obecnie przeżywa okres prosperity – zapewnia Dariusz Wieczerzak, dyrektor sprzedaży Blu Salony Łazienek. - W ubiegłym roku biliśmy rekordy sprzedaży, a w obecnym także nie mamy powodów do narzekań.

W salonach klienci znajdą pełną ofertę wyposażenia łazienek: płytki ceramiczne, armaturę, ceramikę sanitarną. Oprócz tego sklepy gwarantują też fachowe doradztwo, także w zakresie projektowania.

Marka chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 25 tys. mieszkańców. Na sklep potrzebny jest lokal o powierzchni 300-500 m2. Szacunkowe koszty inwestycji to od 80 do 150 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł. Opłata miesięczna to 1 tys. zł. Franczyzodawca m.in. przygotowuje projekt salonu, buduje i częściowe współfinansuje ekspozycję, zapewnia obsługę logistyczną zamówień z wysyłką pod wskazany adres, wspiera franczyzobiorców w zakresie działań marketingowych.

Blu Salony Łazienek czekają na Targach Franczyza na stoisku 2.29.

Biznes z Muszkieterami

Należąca do Grupy Muszkieterów marka Bricomarché obejmuje sieć sklepów z branży „dom i ogród”. Markety mieszczą się głównie w mniejszych i średnich miejscowościach, choć można je znaleźć także w dużych aglomeracjach. Lokalizacje dobierane są na bazie stworzonego przez Grupę Muszkieterów planu rozwoju, określającego obszary, w których marka chce się rozwijać.

Najmniejsze sklepy Bricomarché mają nieco ponad 900 m2 sali sprzedaży, a największy 7 tys. m2. Jednakże optymalna powierzchnia to 1,2-2 tys. m2. Konieczne jest też miejsce na zewnątrz, na sprzedaż asortymentu ogrodniczego i materiałów budowlanych, wielkości ok. 1 tys. m2. Potrzebny jest również parking.

Muszkieterowie preferują franczyzobiorców, którzy chcą prowadzić biznes rodzinnie, ze współmałżonkiem. Doświadczenie w branży nie jest warunkiem koniecznym. Aby dołączyć do Grupy Muszkieterów, przedsiębiorca musi posiadać wkład własny w wysokości min. 400 tys. zł, co stanowi ok. 20 proc. kosztów całej inwestycji.

Na czym zarabiają franczyzobiorcy Bricomarché? Przedsiębiorcy Grupy Muszkieterów mogą w stosunku do wygenerowanego poziomu dochodowości spółki wypłacić sobie bieżące wynagrodzenie, jako zarządzający przedsiębiorstwem . Ponadto, jako właściciele sklepów prowadzonych w formie spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, mają prawo do dywidendy od zysku netto, uzyskanego w danym roku obrotowym.

Szczegóły oferty franczyzowej Bricomarché można poznać na stoisku nr 1.17.

Zyski ze słońca

Fotowoltaika w ostatnich latach rozwija się w niesamowitym tempie. Jedną z firm, oferujących franczyzę w tej branży jest firma Evo Energy, która ma 10 lat doświadczenia na rynku OZE. Specjalizuje się w sprzedaży i montażu instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła. Evo Energy nawiązuje współpracę z franczyzobiorcami, którzy chcą otworzyć biuro stacjonarne w mieście liczącym przynajmniej 40-50 tys. mieszkańców. Inwestycja w lokal powinna się zmieścić w kwocie 30 tys. zł. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł.

Evo Energy nie wymaga od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w branży, ale przydatne będzie doświadczenie handlowe. Nowi licencjobiorcy korzystają z pakietu szkoleń - są to zarówno szkolenia techniczne, produktowe, jak i sprzedażowe.

Do obowiązków franczyzobiorców należy znalezienie klientów, ich obsługa, audyt miejsca gdzie mają być instalowane panele, zebranie danych, które pozwolą później centrali stworzyć projekt instalacyjny oraz podpisanie umowy. Montażem, tak jak wspomnianym wcześniej dokładnym projektem, zajmuje się już centrala firmy, podobnie jak składaniem wniosków o pozyskanie dofinansowania czy dokumentacji do zakładu energetycznego.

 – Wzięliśmy udział w ubiegłorocznych Targach Franczyza i przyniosło nam to wymierne korzyści. Zainteresowanie naszym konceptem zgłosiło 12 osób, z czego trzy nawiązały z nami współpracę – mówi Mateusz Skóra, kierownik sprzedaży Evo Energy.

Przedstawiciele firmy czekają na zainteresowanych na stoisku nr 2.07.

Licencja na dwóch kółkach

Jednoślady od lat tylko zyskują na popularności, jako alternatywa dla stojących w korkach samochodów. Bike Moto Center to koncept, który zarabia na tym trendzie. To sieć salonów rowerowo-motoryzacyjnych, w ofercie których są rowery, motocykle, hulajnogi, sprzęt fitness, akcesoria i części rowerowe oraz motocyklowe, a także odzież i obuwie sportowe. W sprzedaży mają takie marki, jak m.in. Romet, Arkus, Monteria, Oshee.

Franczyzobiorca marki otrzymuje wyłączność terytorialną. Na sklep potrzebny jest lokal o powierzchni min. 400 m2. Franczyzodawca zapewnia projekt aranżacji, właściwe rozplanowanie stoisk i optymalizację powierzchni sprzedażowej, wyposażenie salonu w regały , gondole, zabudowy oraz narzędzia do obsługi klienta (kasa fiskalna, czytnik do kodów kreskowych, drukarka, drukarka do etykiet, terminal płatniczy). Dostarcza też zatowarowanie o wartości do 1,5 mln zł.

Na sklep potrzebny jest lokal o powierzchni min. 400 m2, w atrakcyjnej lokalizacji. Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od obrotu.

Z ofertą franczyzową Bike Moto Center będzie można się zapoznać na stoisku nr 1.05.

 

Targi Franczyza 2021 odbędą się 14-16 października w PKiN. Przeczytaj również inne artykuły dotyczące tegorocznych targów:


Rowery i motory / Bike Moto Center to sieć salonów rowerowo-motoryzacyjnych.