Oni też będą obecni na Targach Franczyza
Marka Mydlarnia u Franciszka powstała w 2002 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Katowicach. Dziś sieć liczy około 100 placówek, z czego większość działa we franczyzie. Oferta Mydlarni oparta jest na kosmetykach naturalnych, pochodzących z różnych zakątków świata m.in. z Syrii, Maroka, Francji i Włoch.
– Rynek kosmetyków naturalnych przez ostatnie lata rozwija się bardzo szybko i to właśnie on napędza całą branżę kosmetyczną – podkreśla Beata Kantor, menedżer ds. franczyzy sieci U Franciszka.
Sklepy funkcjonują zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w galeriach handlowych. W tych ostatnich miejscach działają jako sklepy stacjonarne lub wyspy handlowe. Standardowo inwestycja w placówkę wynosi 50 tys. zł netto. Teraz jednak sieć wdraża projekt, który pozwoli obniżyć kwotę wejścia w biznes.
– Nowi franczyzobiorcy mogą ubiegać się o kredyt kupiecki na pierwsze zatowarowanie – wyjaśnia Beata Kantor. – To koszt ok. 29 tys. zł, więc inwestycja robi się dzięki temu o połowę niższa. Podpisaliśmy już umowę z pierwszym franczyzobiorcą, który skorzystał z tej opcji.
Franczyzodawca nie ukrywa, że przeprowadza staranną weryfikację nowej inwestycji. – Szczególną uwagę przykładamy do lokalizacji – podkreśla Beata Kantor. – Analizujemy dokładnie spodziewany ruch i obroty sklepu, szacujemy okres zwrotu z inwestycji.
Sieć chce się rozwijać nawet w małych miastach, liczących już 10-15 tys. mieszkańców (a zdarzają się sklepy nawet w mniejszych miejscowościach). – Jeśli dana miejscowość jest ośrodkiem życia handlowego, towarzyskiego i ściąga mieszkańców z całej okolicy, może być dobrym rynkiem dla naszego konceptu – dodaje Beata Kantor.
Franczyzobiorca przechodzi czterodniowe szkolenie, przygotowujące do prowadzenia biznesu. Otrzymuje też szczegółowy plan działania, z wyznaczonymi okresami, kiedy i co należy zrobić – np. kiedy rozpocząć rekrutację pracowników. Ci ostatni także zostają przeszkoleni przez wykwalifikowanych szkoleniowców. Sprzedawczynie w mydlarniach muszą mieć fachową wiedzę i być raczej konsultantkami, które udzielają porad klientkom i potrafią dobrać kosmetyk do ich potrzeb.
Franczyzodawca bierze na siebie koszty reklamy i wypromowania nowego sklepu. – Przygotowujemy na start kampanię marketingową, którą oczywiście konsultujemy z franczyzobiorcą, bo to on najlepiej zna lokalny rynek, rekomenduje, które kanały reklamy będą najskuteczniejsze – podkreśla Beata Kantor.
Opłata za przystąpienie do sieci U Franciszka to symboliczna złotówka. Miesięczna opłata marketingowa wynosi 200 zł, do tego 35 zł za użytkowanie systemu b2b. Według szacunków franczyzodawcy, na zwrot z inwestycji średnio czeka się pół roku.
Sklep z odzieżą dla dzieci
Marka 5.10.15. od ponad 25 lat istnieje na polskim rynku, a jej produkty są dostępne w ponad 250 sklepach na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym 51015kids.eu. Ubrania są przeznaczone dla dzieci do 12 roku życia.
Franczyzodawca otwiera sklepy w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Optymalny lokal powinien mieć minimum 55 m2 powierzchni plus niewielki magazyn, być położony w centrum miasta lub przy głównej ulicy handlowej lub w centrum handlowym. Koszt wyposażenie sklepu o powierzchni całkowitej do 70 m2 z jedną standardową witryną wynosi 40 tys. zł. Franczyzobiora może liczyć na pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji sklepu, liczne działania marketingowe i promocyjne, pomoc w tworzeniu wizualizacji oraz ekspozycji sprzedażowych. Każdy sklep franczyzowy 5.10.15 pozostaje pod opieką regionalnego przedstawiciela firmy. Franczyzodawca zapewnia nieodpłatnie towar, zarządza nim i ponosi koszty przecen oraz wyprzedaży kolekcji.
Tu kupisz art. na imprezę
GoDan to format franczyzowych sklepów, w których oprócz produktów firmowych oferowane są także usługi pompowania balonów helem, tworzenia dekoracji balonowych (od prostych bukietów balonów, po skomplikowane łuki i ścianki), dekoracji sal (np. ślubnych, balów studniówkowych czy sylwestrowych) oraz personalizacji balonów (balony z imieniem solenizanta).
Sieć franczyzowa GoDan liczy już ponad 90 sklepów w całej Polsce, a w tym roku franczyzodawca zamierza przekroczyć liczbę 100 placówek.
– To idealny pomysł na biznes niezależnie od wielkości miasta – zapewnia Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan. – Większość lokali posiada powierzchnię od 20 do 90 m2, co znacząco ogranicza nakłady inwestycyjne związane z otwarciem sklepu, a także przyspiesza osiągnięcie zysków i zwrot z zaangażowanego kapitału.
Aby otworzyć sklep Godan, potrzeba minimum 30 tys. zł. Połowę tej kwoty należy przeznaczyć na aranżację lokalu, a drugie 15 tys. zł na zatowarowanie. Franczyzodawca nie pobiera opłat licencyjnych, miesięcznych czy marketingowych.
Biznes samodzielny lub jako dodatek
Pijalnie Ziół Organica to koncept rozwijany przez franczyzodawcę salonów Orient Massage i Thai Organic. Pijalnie pełnią funkcję stref relaksu, oferują kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych wpływających na codzienną budowę naturalnej, trwałej odporności organizmu. Pijalnie Ziół mogą funkcjonować również niezależnie od salonów Orient Massage i Thai Organic. Sprawdzają się w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, klubach fitness, hotelach, pensjonatach, sklepach, salonach masażu czy innych miejscach z recepcją.
Koszt inwestycji w przypadku marki Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się już od 4 tys. zł. Franczyzobiorca może liczyć na zarobek od 1 do 4 tys. zł miesięcznie.
– Targi to świetna okazja do nawiązania współpracy z nowymi franczyzobiorcami. Nie stawiamy sobie jednak żadnych celów w zakresie liczby nowych placówek. Ważniejsza jest dla nas jakość nowych franczyzobiorców, czyli ich zaangażowanie i gotowość do skrupulatnego pilnowania biznesu. Dzięki temu jesteśmy w stanie utrzymać wysoką jakość świadczonych usług. A fakt, że nasze salony świetnie funkcjonują przekłada się z kolei na ogromne zainteresowanie otwarciem nowych placówek Orient Massage i Thai Organic, czy też Pijalni Ziół Natura Organica. Nowe placówki chcielibyśmy otwierać w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale wciąż na mapie jest kilka większych miast z ogromnym potencjałem, w których nie mamy dotychczas salonów np. Gdańsk, Kraków, Rzeszów, czy Lublin – mówi Piotr Buchalski, franczyzodawca marek.
Targi Franczyza 2021 odbędą się 14-16 października w PKiN. Przeczytaj również inne artykuły dotyczące tegorocznych targów:
- Znajdź franczyzę w gastronomii
- Oni też będą obecni na Targach Franczyza
- Licencja na wyciągnięcie ręki
- Z którym franczyzodawcą otworzyć sklep spożywczy
- Biznes zgodny z preferencjami
- Szukasz pomysłu na biznes
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Polacy wydają coraz więcej na akcesoria z branży party – mówi Adam Kowalski, dyrektor generalny i wiceprezes spółki GoDan.
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Rozwiń skrzydła i otwórz nowy rozdział w swoim życiu zawodowym!
Marzysz o miejscu pracy, gdzie będziesz się czuć jak w domu? Praca będzie przyjemnością i pasją, a nie obowiązkiem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...