Biznes na bank
Credit Agricole Polska jest częścią Grupy Credit Agricole, działającej w blisko 50 krajach świata. W Polsce ma 284 placówki własne i 147 partnerskich. W tym roku planuje otworzyć ok. 60 nowych placówek partnerskich.
– Otwieramy je w miejscowościach od 10 tys. mieszkańców, ale nie wykluczamy również rozwoju w dużych miastach – informuje Mirosław Ziółkowski, dyrektor departamentu sprzedaży placówek partnerskich Credit Agricole. – Naszym celem jest nawiązanie współpracy z osobami, które są przedsiębiorcze, godne zaufania, samodzielne, posiadają doświadczenie w finansach.
Od dyrektorki do właścicielki
Katarzyna Lorenc od 2016 do 2020 roku była dyrektorem placówki bankowej Credit Agricole w Strzelcach Opolskich.
– Zarządzałam stabilnym, zmotywowanym zespołem. W kwietniu 2020r. podjęto jednak decyzję, że moja placówka będzie partneryzowana. Ogromne wsparcie przełożonego, poczucie odpowiedzialności za portfel klientów jaki zbudowałam wspólnie z moimi doradcami, pozycja na rynku lokalnym oraz ogromna satysfakcja z tego co robię pozwoliły mi podjąć najtrudniejszą decyzję zawodową w moim życiu – opowiada Katarzyna Lorenc.
W grudniu 2020 r. placówka w Strzelcach Opolskich z bankowej zamieniła się w partnerską, a jej włascicielką została właśnie Katarzyna Lorenc. A już w listopadzie 2021 r. franczyzobiorczyni przejęła kolejną placówkę, w Kluczborku.
– Otrzymałam cały portfel klientów, zbudowany przez obie placówki bankowe – podkreśla Katarzyna Lorenc. – W przypadku Strzelec Opolskich zmiany dla klientów były nie zauważalne. W Kluczborku przystosowałam placówkę do aktualnych standardów banku, przejęłam cały zespół, który tam pracował.
Franczyzobiorczyni zatrudnia dziś pięciu pracowników. Sama również zajmuje się obsługą klientów.
Wydatki na początku
Lokal na placówkę Credit Agricole powinien mieścić się najlepiej w centrum miasta, na parterze, mieć witrynę od strony ulicy oraz powierzchnię między 30 a 70 m2. Musi być możliwość montażu reklamy zewnętrznej. Kwota inwestycji uzależniona jest od kilku czynników, w tym od modelu biznesowego w jakim prowadzona będzie placówka oraz od stanu technicznego lokalu. Zwykle koszt adaptacji i wyposażenia oscyluje w granicach 20-50 tys. zł. Bank ponosi koszty zakupu i dzierżawy sprzętu IT oraz powiązanych licencji, partycypuje w kosztach wdrożenia i szkoleń produktowych. Partner ponosi koszty najmu lokalu, przygotowania projektu oraz adaptacji placówki.
– Dzielimy się naszym know-how oraz wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu placówkami partnerskimi, zapewniamy profesjonalne wsparcie merytoryczne i operacyjne, atrakcyjne wynagrodzenie, udostępniamy szeroką gamę produktów i usług dla osób fizycznych i przedsiębiorców, zapewniamy bazę kontaktów do klientów, oferujemy program finansowy wspierający działalność placówki w pierwszych miesiącach pracy – wylicza Mirosław Ziółkowski.
Partner ma zagwarantowany udział w marży ze sprzedaży wszystkich produktów dostępnych w placówce oraz bonusy za dobrą jakość pracy. Jedna osoba może prowadzić maksymalnie pięć placówek. 40 proc. sieci partnerskiej stanowią multifranczyzobiorcy.
WIZYTÓWKA CREDIT AGRICOLE
Sieć placówek bankowych.
- 284 placówki własne
- 147 placówek partnerskich
- koszt adaptacji i wyposażenia 20-50 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyza w branży finansowej to szansa na biznes pod silną marką i z dostępem do know-how największych instytucji. Jak to działa? Sprawdź podczas Targów Franczyza w Warszawie.
Rentowny i nowoczesny biznes? Tylko w Nest Bank
Franczyzobiorcy Eurofinance mogą liczyć na kompleksowe wsparcie na każdym etapie prowadzenia agencji ubezpieczeniowej. A ile zarobią?
– Przepis na sukces w tej branży to przede wszystkim dobre partnerstwo – mówi Julianna Surma, dyrektor regionu północnego placówek partnerskich Alior Banku.
W świecie finansów zaufanie to waluta o największej wartości. Klienci powierzają bankowi nie tylko swoje pieniądze, ale też bezpieczeństwo przyszłości .
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.