Wystarczająco miejsca / Lokal na placówkę Credit Agricole powinien mieć powierzchnię między 30 a 70 m2.
Czwartek
28.04.2022
Credit Agricole rozbudowuje sieć placówek partnerskich. Kto może mieć własny bank?
 

Credit Agricole Polska jest częścią Grupy Credit Agricole, działającej w blisko 50 krajach świata. W Polsce ma 284 placówki własne i 147 partnerskich. W tym roku planuje otworzyć ok. 60 nowych placówek partnerskich.

– Otwieramy je w miejscowościach od 10 tys. mieszkańców, ale nie wykluczamy również rozwoju w dużych miastach – informuje Mirosław Ziółkowski, dyrektor departamentu sprzedaży placówek partnerskich Credit Agricole. – Naszym celem jest nawiązanie współpracy z osobami, które są przedsiębiorcze, godne zaufania, samodzielne, posiadają doświadczenie w finansach.

Od dyrektorki do właścicielki

Katarzyna Lorenc od 2016 do 2020 roku była dyrektorem placówki bankowej Credit Agricole w Strzelcach Opolskich.

– Zarządzałam stabilnym, zmotywowanym zespołem. W kwietniu 2020r. podjęto jednak decyzję, że moja placówka będzie partneryzowana. Ogromne wsparcie przełożonego, poczucie odpowiedzialności za portfel klientów jaki zbudowałam wspólnie z moimi doradcami, pozycja na rynku lokalnym oraz ogromna satysfakcja z tego co robię pozwoliły mi podjąć najtrudniejszą decyzję zawodową w moim życiu – opowiada Katarzyna Lorenc.

W grudniu 2020 r. placówka w Strzelcach Opolskich z bankowej zamieniła się w partnerską, a jej włascicielką została właśnie Katarzyna Lorenc. A już w listopadzie 2021 r. franczyzobiorczyni przejęła kolejną placówkę, w Kluczborku.

– Otrzymałam cały portfel klientów, zbudowany przez obie placówki bankowe – podkreśla Katarzyna Lorenc. – W przypadku Strzelec Opolskich zmiany dla klientów były nie zauważalne. W Kluczborku przystosowałam placówkę do aktualnych standardów banku, przejęłam cały zespół, który tam pracował.

Franczyzobiorczyni zatrudnia dziś pięciu pracowników. Sama również zajmuje się obsługą klientów.

Wydatki na początku

Lokal na placówkę Credit Agricole powinien mieścić się najlepiej w centrum miasta, na parterze, mieć witrynę od strony ulicy oraz powierzchnię między 30 a 70 m2. Musi być możliwość montażu reklamy zewnętrznej. Kwota inwestycji uzależniona jest od kilku czynników, w tym od modelu biznesowego w jakim prowadzona będzie placówka oraz od stanu technicznego lokalu. Zwykle koszt adaptacji i wyposażenia oscyluje w granicach 20-50 tys. zł. Bank ponosi koszty zakupu i dzierżawy sprzętu IT oraz powiązanych licencji, partycypuje w kosztach wdrożenia i szkoleń produktowych. Partner ponosi koszty najmu lokalu, przygotowania projektu oraz adaptacji placówki.

– Dzielimy się naszym know-how oraz wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu placówkami partnerskimi, zapewniamy profesjonalne wsparcie merytoryczne i operacyjne, atrakcyjne wynagrodzenie, udostępniamy szeroką gamę produktów i usług dla osób fizycznych i przedsiębiorców, zapewniamy bazę kontaktów do klientów, oferujemy program finansowy wspierający działalność placówki w pierwszych miesiącach pracy – wylicza Mirosław Ziółkowski.

Partner ma zagwarantowany udział w marży ze sprzedaży wszystkich produktów dostępnych w placówce oraz bonusy za dobrą jakość pracy. Jedna osoba może prowadzić maksymalnie pięć placówek. 40 proc. sieci partnerskiej stanowią multifranczyzobiorcy.

 

WIZYTÓWKA CREDIT AGRICOLE

Sieć placówek bankowych.

  • 284 placówki własne
  • 147 placówek partnerskich
  • koszt adaptacji i wyposażenia 20-50 tys.

Katarzyna Lorenc, franczyzobiorczyni Credit Agricole: / "Otrzymałam cały portfel klientów, zbudowany przez obie placówki bankowe, które objęłam."