Biznes na bank
Credit Agricole Polska jest częścią Grupy Credit Agricole, działającej w blisko 50 krajach świata. W Polsce ma 284 placówki własne i 147 partnerskich. W tym roku planuje otworzyć ok. 60 nowych placówek partnerskich.
– Otwieramy je w miejscowościach od 10 tys. mieszkańców, ale nie wykluczamy również rozwoju w dużych miastach – informuje Mirosław Ziółkowski, dyrektor departamentu sprzedaży placówek partnerskich Credit Agricole. – Naszym celem jest nawiązanie współpracy z osobami, które są przedsiębiorcze, godne zaufania, samodzielne, posiadają doświadczenie w finansach.
Od dyrektorki do właścicielki
Katarzyna Lorenc od 2016 do 2020 roku była dyrektorem placówki bankowej Credit Agricole w Strzelcach Opolskich.
– Zarządzałam stabilnym, zmotywowanym zespołem. W kwietniu 2020r. podjęto jednak decyzję, że moja placówka będzie partneryzowana. Ogromne wsparcie przełożonego, poczucie odpowiedzialności za portfel klientów jaki zbudowałam wspólnie z moimi doradcami, pozycja na rynku lokalnym oraz ogromna satysfakcja z tego co robię pozwoliły mi podjąć najtrudniejszą decyzję zawodową w moim życiu – opowiada Katarzyna Lorenc.
W grudniu 2020 r. placówka w Strzelcach Opolskich z bankowej zamieniła się w partnerską, a jej włascicielką została właśnie Katarzyna Lorenc. A już w listopadzie 2021 r. franczyzobiorczyni przejęła kolejną placówkę, w Kluczborku.
– Otrzymałam cały portfel klientów, zbudowany przez obie placówki bankowe – podkreśla Katarzyna Lorenc. – W przypadku Strzelec Opolskich zmiany dla klientów były nie zauważalne. W Kluczborku przystosowałam placówkę do aktualnych standardów banku, przejęłam cały zespół, który tam pracował.
Franczyzobiorczyni zatrudnia dziś pięciu pracowników. Sama również zajmuje się obsługą klientów.
Wydatki na początku
Lokal na placówkę Credit Agricole powinien mieścić się najlepiej w centrum miasta, na parterze, mieć witrynę od strony ulicy oraz powierzchnię między 30 a 70 m2. Musi być możliwość montażu reklamy zewnętrznej. Kwota inwestycji uzależniona jest od kilku czynników, w tym od modelu biznesowego w jakim prowadzona będzie placówka oraz od stanu technicznego lokalu. Zwykle koszt adaptacji i wyposażenia oscyluje w granicach 20-50 tys. zł. Bank ponosi koszty zakupu i dzierżawy sprzętu IT oraz powiązanych licencji, partycypuje w kosztach wdrożenia i szkoleń produktowych. Partner ponosi koszty najmu lokalu, przygotowania projektu oraz adaptacji placówki.
– Dzielimy się naszym know-how oraz wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu placówkami partnerskimi, zapewniamy profesjonalne wsparcie merytoryczne i operacyjne, atrakcyjne wynagrodzenie, udostępniamy szeroką gamę produktów i usług dla osób fizycznych i przedsiębiorców, zapewniamy bazę kontaktów do klientów, oferujemy program finansowy wspierający działalność placówki w pierwszych miesiącach pracy – wylicza Mirosław Ziółkowski.
Partner ma zagwarantowany udział w marży ze sprzedaży wszystkich produktów dostępnych w placówce oraz bonusy za dobrą jakość pracy. Jedna osoba może prowadzić maksymalnie pięć placówek. 40 proc. sieci partnerskiej stanowią multifranczyzobiorcy.
WIZYTÓWKA CREDIT AGRICOLE
Sieć placówek bankowych.
- 284 placówki własne
- 147 placówek partnerskich
- koszt adaptacji i wyposażenia 20-50 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
Czy jedna decyzja może znacząco wpłynąć na ścieżkę zawodową? Historia Anny Lango-Zagórskiej to dowód na to, że czasem warto zaryzykować.
– Chcemy zwiększyć nasz udział w rynku usług finansowych w Polsce – zapowiada Daniel Gawryczuk, prezes zarządu DG-INWEST.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Świece sojowe zdobywają serca klientów, a ich produkcja kusi jako pomysł na biznes, który łączy pasję z dochodem. Czy faktycznie można na tym zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.