Franczyzodawca z 10-letnim doświadczeniem
Przez 10 lat działalności spółka Sweet Gallery stworzyła trzy koncepty franczyzowe – Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab oraz uruchomiła 700 punktów franczyzowych działających w Polsce i 50 punktów za granicą pod międzynarodową marką Ice and Roll i Cake and Roll. – Już teraz mogę przyznać, że jesteśmy największą i wszechstronną firmą street food w Europie, oferując szeroki wachlarz modeli franczyzowych – od kuchni słodkiej, po wytrawną. Widzimy także przestrzeń dla nowych pomysłów. Rynek jest chłonny, co z pewnością wykorzystamy w niedalekiej przyszłości – twierdzi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.
Blisko biznesu
Sweet Gallery posiada również 50 punktów własnych. – W ten sposób firma bezpośrednio „dotyka” rynku – jest blisko klienta i jego potrzeb. Jest bardzo wiele firm, które oferują franczyzę, a posiadają tylko jeden punkt własny i nie mają kompetencji do skalowania biznesu – mówi Krzysztof Olesiak. Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, własne punkty należące do franczyzodawcy są konieczne, gdy oferuje się franczyzę. Są najlepszym dla niego źródłem wiedzy o biznesie i dają olbrzymią dawkę wiedzy o potrzebach konsumentów. Dzięki temu franczyzodawca może ulepszać ofertę i funkcjonowanie punktów w sieci. Sweet Gallery posiada własne punkty w ramach wszystkich konceptów, których jest właścicielem.
Konkretny cel
Jednym z ważniejszych celów Sweet Gallery jest dalszy rozwój sieci i przekroczenie liczby 1 tys. punktów w 2023 roku. Spółka będzie także kontynuowała rozwój w Europie. W tej chwili punkty, pod międzynarodową marką Ice and Roll i Cake and Roll, funkcjonują w Rumunii, Czechach, na Słowacji, w Niemczech, a w kolejce czekają już następne kraje.
– Kolejne 10 lat będzie jeszcze bardziej dynamiczne. Sweet Gallery rośnie w szybkim tempie. Wraz ze wzrostem liczby punktów franczyzowych rozbudowujemy też centralę. Zatrudniamy już ponad 200 osób. Przy takiej liczbie punktów musi być solidne zaplecze specjalistów, którzy wspierają franczyzobiorców na każdym kroku – przekonuje Krzysztof Olesiak.
Zapewnia, że franczyzobiorcy konceptów rozwijanych przez Sweet Gallery mają wsparcie centrali już od momentu podpisania umowy franczyzowej. Najpierw licencjobiorcą zajmuje się opiekun startowy, który przeprowadza go przez wszystkie etapy niezbędne do uruchomienia punktu i rozpoczęcia biznesu. Jest to m.in. pozyskanie finansowania, lokalizacji pod punkt i umówienie szkolenia wprowadzającego do biznesu. Następnie franczyzobiorca otrzymuje opiekuna regionalnego, który wspiera go w przygotowaniu punktu do otwarcia, w dniu otwarcia oraz przez cały okres trwania umowy franczyzowej.
Szkolenia przed i w trakcie działalności
Szkolenia to jeden z istotnych elementów działalności franczyzowej pod marką Lodolandia and Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, obejmują one szeroki zakres wiedzy, dzięki czemu partnerzy, nawet tacy bez doświadczenia gastronomicznego, szybko poznają zasady biznesu. Szkolenia wprowadzające do biznesu trwają kilka dni w centrali firmy w Warszawie i w punkcie szkoleniowym, który realnie funkcjonuje na rynku. Natomiast w trakcie prowadzenia biznesu franczyzobiorcy i ich pracownicy szkoleni są online, przy wykorzystaniu specjalnej platformy szkoleniowej. Szkolenia mają formę bloków tematycznych, z których w każdej chwili można korzystać. Przekazywana wiedza dotyczy procedur prowadzenia punktu, sprzedaży, przechowywania produktów oraz obsługi klienta. Franczyzobiorcy wyposażeni są w kompleksową wiedzę, dzięki czemu szybko stają się specjalistami oraz praktykami i szkolą własnych pracowników.
Biznes gotowy do zarabiania
Sweet Gallery przekazuje franczyzobiorcom biznes „pod klucz”, z pełnym wyposażeniem, gotowy do prowadzenia działalności. Cały biznes zamknięty jest w przyczepie, która pełni trzy funkcje: sprzedażową, kuchni oraz magazynu.
– Biznes pod markami Lodolandia and Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab to kompaktowe i dochodowe modele franczyzowe, które umożliwiają prowadzenie jednocześnie kilku punktów i pracę na etacie. Pozwala na to m.in. system IT, który umożliwia zdalne kontrolowanie sprzedaży, stanu kasy i bieżącej sytuacji w punkcie. Franczyzobiorcy nie muszą szukać lokalizacji, bo zapewnia ją centrala. Firma wyszukuje miejsca pod punkty franczyzowe, negocjuje stawki i warunki najmu oraz współpracuje z właścicielami gruntów. Naszym nadrzędnym celem jest zarówno dbałość o jakość produktów, jak i usług, które świadczymy dla naszych franczyzobiorców. Jesteśmy członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców i działamy zgodnie z zasadami zapisanymi w Kodeksie Dobrych Praktyk Dla Rynku Franczyzy – twierdzi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Polacy pokochali kebab prawie równie mocno, jak schabowego i rosół. Jak zarobić na tym trendzie?
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali