Konkretne zamierzenia / Do końca 2023 roku Homla planuje mieć łącznie około 70 sklepów.
Poniedziałek
13.02.2023
Homla kieruje swoją ofertę franczyzową do mniejszych i średnich miast, liczących powyżej 30 tys. mieszkańców.
 

Homla to polska marka wyposażenia wnętrz. W jej ofercie znajdują się produkty umożliwiające urządzenie domu, mieszkania, ogrodu czy balkonu. Od kilku lat Homla otwiera salony w galeriach handlowych w całej Polsce. Dziś ma ich już 60, z czego siedem jest prowadzonych przez licencjobiorców.

– W minionym roku otworzyliśmy siedem salonów własnych oraz sześć franczyzowych. Natomiast w pierwszym kwartale tego roku otworzymy kolejne dwa sklepy, a jeden powiększymy – zapowiada Małgorzata Larwa, kierownik ds. rozwoju sieci Homla. – Do końca 2023 roku planujemy mieć łącznie około 70 lokalizacji.

Otwarcia dobrze zaplanowane

Poprzedni rok zaczął się dla marki – podobnie jak dla całego rynku – ciężko, ale za to skończył bardzo dobrze. 

– Pierwszy kwartał 2022 roku, ze względu sytuację na wschodzie, był dla nas bardzo trudny – nie ukrywa Małgorzata Larwa. – Jednak sprzedaż w kolejnych miesiącach systematycznie wzrastała. Zdecydowanie najlepszy okazał się ostatni kwartał, a zwłaszcza grudzień, w którym osiągnęliśmy rekordowe obroty. Oczekujemy zatem, iż bieżący rok przyniesie nam równie satysfakcjonujące wzrosty sprzedaży.

Homla planuje otarcia sklepów własnych w dużych polskich miastach. Natomiast ofertę franczyzową kieruje do tych mniejszych, liczących powyżej 30 tys. mieszkańców. Preferowane lokalizacje to przede wszystkim galerie handlowe lub retail parki.

– Jednak nie wykluczamy także ulic handlowych, gdyż w dalszym ciągu są to miejsca mocno sprzedażowe – dodaje Małgorzata Larwa.

Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię między 300 a 400 m2. Najlepiej, aby był zlokalizowany na parterze galerii, w sąsiedztwie sklepów odzieżowych. Wskazana jest też szeroka witryna.

– Koszt inwestycji jest ściśle uzależniony od lokalu – w jakim jest stanie w chwili przejęcia oraz na jakie wsparcie może liczyć nasz partner od wynajmującego – wyjaśnia Małgorzata Larwa.

Koszt inwestycji może wahać się od 1 do 2 tys. zł za 1 m2. Całość zatowarowania oraz koszty logistyki są po stronie centrali marki.

Pomoc od centrali

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Homla wynosi 35 tys. zł.

– Jednak dzięki wsparciu centrali przy otwarciu salonu np. w postaci dostarczenia całości osprzętu komputerowego, ten koszt w zasadzie zeruje się – podkreśla Małgorzata Larwa.

Franczyzodawca pomaga też w wyborze lokalizacji, negocjacji warunków najmu. Wspiera licencjobircę, poczynając od zrobienia projektu lokalu, przez kontrolę budowy, po zamówienie wyposażenia i otwarcie salonu. Po otwarciu franczyzobiorca cały czas ma też wsparcie ze strony działu handlowego i visual merchandisingu.

Na jakie średnie przychody miesięczne mogą liczyć sklepy franczyzowe?

– To wszystko uzależnione jest od wielkości miasta oraz położenia danej lokalizacji – wyjaśnia Małgorzata Larwa. – Na początku współpracy wspólnie z franczyzobiorcą przygotowujemy rachunek rentowności, prognozujemy obroty i wyliczamy koszty, tak aby mieć pewność, że lokal będzie przynosił zyski.

 

WIZYTÓWKA HOMLA

Sieć sklepów wyposażenia wnętrz.

  • 60 placówek
  • opłata wstępna 35 tys. zł

Sklep z wnętrzem / Homla to polska marka wyposażenia wnętrz.