Japońskie combo
Zanim Marcin Winkel zdecydował się na franczyzę Sushi Kushi, prowadził w Szczecinie punkty z kebabami. Miał więc doświadczenie w gastronomii.
– Pomysł na restaurację sushi zrodził się w trakcie pandemii – opowiada Marcin Winkel. – Szukałem biznesu, który sprawdzi się właśnie w tym czasie. Pomyślałem, że coś, co sprawdza się w trudnym okresie, będzie działać także wtedy, kiedy przyjdą lepsze czasy.
Z jego obserwacji wynikało, że w czasie pandemii dobrze radzą sobie pizzerie i właśnie lokale z sushi.
– Jeśli chodzi konkretnie o koncept Sushi Kushi, moją uwagę zwróciło menu oraz to, jak dużą wagę marka przykłada do graficznej oprawy swojej oferty – mówi Marcin Winkel. – Uważam, że do tej pory jest to nasz znak rozpoznawczy, które pozwała nam górować nad konkurencją. Spotkałem się z przedstawicielem sieci, wspólnie przeanalizowaliśmy biznesplan, wybraliśmy lokalizację i tak zaczęła się moja przygoda z Sushi Kushi.
Skalowanie biznesu
Pierwszy lokal Marcin Winkel otworzył w październiku 2021 roku w Szczecinie, przy ul. Sarniej. A dzisiaj ma już w tym mieście cztery lokale. Dwa z nich działają w formule combo, co znaczy że pod jednym dachem funkcjonują dwa koncepty: Sushi Kushi i Ramen Shop.
– Pomimo doświadczenia w branży gastro, nie znałem specyfiki działania kuchni japońskiej, nie potrafiłbym skomponować menu, zadbać o skuteczny marketing czy promocję marki, która w naszym w mieście była nieznana – przyznaje Marcin Winkel. – I właśnie w tym aspekcie odczułem największe wsparcie ze strony sieci. Oczywiście poza tym centrala wsparła mnie także doświadczeniem w zakresie wyboru właściwych lokalizacji, projektów lokali czy szkoleń.
Taka skala działalności, jaką osiągnął Marcin Winkel, wymagała już zbudowania odpowiedniej struktury. W kadym lokalu za każdą sekcję (np. kuchnia, sala) odpowiada konkretna osoba.
– Dodatkowo zatrudniam menadżerów, którzy mają pod swoimi skrzydłami po trzy lokale. Sam też jestem mocno zaangażowany w prowadzenie biznesu – podkreśla franczyzobiorca Sushi Kushi.
Szybka rentowność, szybki rozwój
W menu Sushi Kushi, oprócz sushi oczywiście, znajdziemy też zupy, makarony np. po tajsku, przekąski. Ramen Shop serwuje natomiast rameny – japońską zupę, składającą się z bulionu, makaronu i różnych dodatków, takich jak np.: boczek chashu, marynowane jajko, kapusta pak choy.
– Polacy znają i doceniają kuchnię japońską – ocenia Marcin Winkel. – Sushi świetnie sprawdza się na co dzień, ale też na wyjątkowe okazje. Wydaje mi się, że świadomość w zakresie tego produktu jest już bardzo duża. Inaczej jest w przypadku ramenu. Tutaj, mam wrażenie, jesteśmy pionierami, trochę przecieramy szlaki, edukujemy klientów. Niewątpliwie ramen to obecnie jeden z najbardziej topowych trendów na rynku gastronomicznym.
W przypadku każdego ze swoich lokali Marcin Winkel osiągał rentowność 2-3 miesiąca działalności. To zresztą zgodne z informacjami, jakie o przewidywanym oczekiwaniu na rentowność podaje franczyzodawca. Wydatki na starcie zależą od stanu wyjściowego lokalu. Jednak średnio inwestycja w koncept wynosi 300- 350 tys. zł. Opłata wstępna to 25 tys. zł, opłata miesięczna 2,5 tys. zł.
– Wspieramy franczyzobiorców na etapie wyboru lokalu, w zakresie projektowym, szkoleniowym, handlowym, ale przede wszystkim w zakresie marketingu sprzedażowego – wylicza Katarzyna Włodarczyk-Pięta, menedżer ds. rozwoju sieci Sushi Kushi & Ramen Shop.
Czy w tym biznesie można dużo zarobić?
– Oczywiście, że tak. Fakt, w jakim tempie nastąpił mój rozwój w ramach sieci – a w ciągu dwóch lat otworzyłem cztery lokale – świadczy o tym, że jest to dochodowy biznes. Ale jak każdy inny wymaga dopilnowania – podkreśla Marcin Winkel.
Według informacji franczyzodawcy, dochód lokalu przed opodatkowaniem to średnio ok. 30 tys. zł. Obecnie działa w sumie 30 lokali Sushi Kushi i 10 Ramen Shop.
WIZYTÓWKA SUHI KUSHI I RAMEN SHOP
Sieć lokali z kuchnią japońską.
- 30 lokali Sushi Kushi, 10 Ramen Shop
- średnia inwestycja 300-350 tys. zł
- opłata miesięczna 2,5 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Otwierając kilka marek gastronomicznych pod jednym dachem można sporo zaoszczędzić na inwestycji. Taką możliwość daje franczyzodawca Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi.
Franczyzodawca Sushi Kushi i Ramen Shop uruchamia nowy koncept franczyzowy. Lokale Kiss Kimchi będą serwować kuchnię koreańską.
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...