2/3 transakcji w sklepach jest bezgotówkowych
Już 65% transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w Polsce odbywa się bezgotówkowo[1]. Klienci w każdym miejscu i punkcie usługowym chcą mieć wybór metod płatności i świadomie decydować, czy chcą zapłacić gotówką czy kartą. Na znaczeniu zyskują płatności cyfrowe – 60% respondentów biorących udział w badaniu Fundacji Polska Bezgotówkowa przyznało, że w 2023 r. częściej płaciło bezgotówkowo niż w 2022 r. To pokazuje, w jakim kierunku podążają preferencje płatnicze konsumentów, a w ślad za tymi potrzebami powinni podążać także przedsiębiorcy.
Czego oczekują klienci?
W 2023 r. bezgotówkowo najczęściej płacono w sklepach z obuwiem i odzieżą (70%) oraz w sklepach wielkopowierzchniowych - supermarketach i hipermarketach (69%). W księgarniach, kioskach, sklepach papierniczych, drogeriach czy aptekach wolumen płatności bezgotówkowych oscylował wokół 65%. Wielu konsumentów jednak nadal napotyka ograniczenia w dostępie do płatności cyfrowych – terminali brakuje zwłaszcza w mniejszych sklepach i punktach usługowych. Na takiej sytuacji tracą dwie strony – rozczarowany klient porzuca swój koszyk i udaje się w poszukiwanie innego sklepu, a właściciel traci możliwość zarobku.
Dlatego z myślą o właścicielach firm, które nie wprowadziły jeszcze obrotu bezgotówkowego powstał Program Polska Bezgotówkowa w ramach którego przedsiębiorcy mogą wypróbować terminal płatniczy lub terminal w telefonie całkowicie bezpłatnie przez okres 12 miesięcy i zweryfikować, czy takie rozwiązanie sprawdzi się w ich biznesie.
Terminale na wyciągnięcie ręki dla przedsiębiorców
Fundacja przez 12 miesięcy pokrywa koszt finansowania terminali i aplikacji płatniczych na urządzenia mobilne jak również koszty obsługi transakcji (do kwoty 100 tys. zł obrotu rocznego na jeden terminal). Po bezpłatnym okresie testowym, przedsiębiorcy mogą zdecydować się na zatrzymanie terminala na określonych warunkach lub dobrowolnie zrezygnować z jego posiadania.
- Nasza rzeczywistość się zmienia i coraz częściej konsumenci, którzy nie mogą zapłacić tak jak chcą rezygnują z zakupów. W ten sposób firmy tracą nie tylko przychody, ale również klientów. Chcemy to zmienić. Program Polska Bezgotówkowa może ułatwić wielu małym, lokalnym firmom rozwój, wzmacniać ich pozycję rynkową oraz pomóc skutecznie konkurować z innymi – tłumaczy Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Program Fundacji Polska Bezgotówkowa realnie pomógł już ponad 470 tys. przedsiębiorców pokonać barierę kosztową oraz poznawczą związaną z akceptacją płatności bezgotówkowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,9 mld transakcji płatniczych. Wśród beneficjentów Fundacji są przede wszystkim mali i mikroprzedsiębiorcy.
Chcesz wziąć udział w Programie i otrzymać bezpłatny terminal lub skorzystać z terminala w telefonie? Zgłoś się: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/
[1] POLASIK Research, Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie 2023, raport badawczy, marzec 2024. Badanie przeprowadzone dla Fundacji Polska Bezgotówkowa
ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
Czy jedna decyzja może znacząco wpłynąć na ścieżkę zawodową? Historia Anny Lango-Zagórskiej to dowód na to, że czasem warto zaryzykować.
– Chcemy zwiększyć nasz udział w rynku usług finansowych w Polsce – zapowiada Daniel Gawryczuk, prezes zarządu DG-INWEST.
− Nigdy nie żałowałem porzucenia etatu na rzecz własnej firmy − mówi Krzysztof Wołowiec, który wraz z żoną prowadzi cztery placówki partnerskie Alior Banku.
Już ponad 2/3 transakcji w sklepach odbywa się bezgotówkowo. Klienci coraz częściej oczekują wyboru metod płatności, dlatego posiadanie terminala staja się kluczowe.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.