Czy franczyza bankowa nadal się opłaca?

Udana współpraca / 10 lat temu Santander Bank Polska otworzył swoją, wówczas 113, placówkę partnerską w Lidzbarku Warmińskim. Partnerką banku została Małgorzata Rodziewicz, która po latach pracy na etacie postanowiła zaryzykować i otworzyć własną firmę.
Poniedziałek
16.09.2024
Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
 

10 lat temu Santander Bank Polska otworzył swoją, wówczas 113, placówkę partnerską w Lidzbarku Warmińskim. Partnerką banku została Małgorzata Rodziewicz, która po latach pracy na etacie postanowiła zaryzykować i otworzyć własną firmę. Co wówczas mówiła o swojej decyzji?

– Działanie na swój rachunek dla mnie – etatowego bankowca – było jak rejs po oceanie… tratwą. Pracując w banku, miałam umowę i pensję, czyli bezpieczeństwo finansowe. Prowadząc działalność gospodarczą, przynajmniej na początku, nie mamy takich gwarancji. Mentalne przestawienie się na zupełnie inne realia jest bardzo stresujące – mówiła Małgorzata Rodziewicz – właścicielka placówki w Lidzbarku Warmińskim.

Aby ograniczyć ryzyko związane z rynkowym debiutem, wybrała otwarcie firmy na zasadach franczyzy. Swoje wieloletnie, bankowe doświadczenie zdecydowała się wykorzystać, podpisując umowę partnerską. Była przekonana o tym, że współpraca z bankiem da jej poczucie bezpieczeństwa.

– We franczyzie wiesz, że wchodzisz w biznes, w którym sam sobie jesteś szefem, jednak na sukcesie tego biznesu zależy nie tylko tobie. Masz za sobą właściciela konceptu franczyzowego, który wspiera cię w dążeniu do sukcesu. W końcu twój sukces będzie też jego sukcesem – tak tłumaczyła swoją decyzję partnerka Santander Bank Polska. 

Czy po latach współpracy partnerka banku nadal tak myśli? Czy może zmieniła swoje podejście do konceptu? 

– Po 10 latach współpracy z Santander Bank Polska nie zmieniłam zdania. Uważam, iż koncepcja franczyzy w naszym banku jest gwarantem bezpieczeństwa i stabilności w prowadzeniu tego biznesu – mówi Małgorzata Rodziewicz.

Nadal jest zdania, że prowadzenie placówki franczyzowej daje właścicielowi pewność i stabilność. Potwierdzeniem tego jest fakt, że biznes franczyzowy Pani Małgorzaty ciągle się rozwija i rośnie.

– Przez dekadę rozwinęłam swoją placówkę i swoje kompetencje. Jestem bardzo zadowolona. Odnoszę sukcesy, zatrudniam kolejnych pracowników, a w tym roku przenoszę placówkę do większego, wygodniejszego lokalu. Stawiam na rozwój i chcę dostarczać moim klientom najlepszą jakość. Cieszę się z  decyzji, którą podjęłam 10 lat temu – twierdzi.

Obecnie sieć partnerska Santander Bank Polska liczy 170 placówek. Stawia na jakość swoich placówek, mobilizuje do rozwoju i dostarcza szeroką gamę produktów. Jeżeli ktoś zastanawia się, czy warto inwestować w swój bank, bank ma kilka argumentów, które mówią, że ten biznes może się opłacać i daje więcej niż etat. 

Co daje współpraca franczyzowa z bankiem? 

  • Niezależność. Bank daje narzędzia i produkty. Ale to franczyzobiorca decyduje, w jaki sposób zorganizuje swoją pracę, jak duży będzie miał zespół i co chce osiągnąć.
  • Bezpieczeństwo. Często można usłyszeć, że własna działalność to ryzyko. Trzeba się martwić kosztami np. wynajmu lokalu, ZUS-em czy opłatami za media. To też odpowiedzialność za biznes i pracowników. Ale dzięki umowie partnerskiej  jest po prostu łatwiej prowadzić własny biznes. Odpowiedzialność prowadzenia działalności nie znika, jednak mając przy boku solidnego partnera, jest zdecydowanie prościej. 
  • Profity. Bardzo duży zakres produktów, dla klientów indywidualnych i dla firm sprawia, że biznes bankowy nadal się opłaca. Klienci potrzebują produktów bankowych i chętnie z nich korzystają. Potrzebują również wiedzy doradców, którzy potrafią wytłumaczyć niuanse bankowego świata i doradzić, które rozwiązania są dla klientów najlepsze. 
  • Jasne zasady. Umowa precyzyjnie reguluje obowiązki i prawa obu stron. Ogranicza ryzyko, przed jakim stoi przedsiębiorca, który musi liczyć tylko na siebie. Dzięki współpracy franczyzobiorca zyskuje wsparcie dużej marki, korzysta z jej rozpoznawalności i reklamy. Korzysta również z całego zaplecza technologicznego i rozwiązań systemowych, jakie bank mu zapewnia. A jaka jest rola partnera? Korzystać z narzędzi, które daje bank, a przede wszystkim  wykorzystać własne kompetencje do rozwoju i nawiązywania trwałych relacji z klientami.

Jak mówi partnerka Santander Bank Polska – Małgorzata Rodziewicz: "Tym, co jest najważniejsze w dążeniu do sukcesu to osobiste zaangażowanie partnera w rozwój placówki we wszystkich obszarach działania. Myślę, że 10 lat temu stworzyłam zespół ludzi  pełen pasji, zaangażowania i po prostu lubiących swoją pracę. Stworzyliśmy placówkę, która jest ważnym miejscem w naszym mieście,  do której przychodzą zadowoleni klienci i korzystają z naszego doświadczenia i produktów.  To świadczy o naszym wspólnym sukcesie". 


Małgorzata Rodziewicz, partner Santander Bank Polska / "Przez dekadę rozwinęłam swoją placówkę i swoje kompetencje. Jestem bardzo zadowolona. Odnoszę sukcesy, zatrudniam kolejnych pracowników, a w tym roku przenoszę placówkę do większego, wygodniejszego lokalu. Stawiam na rozwój i chcę dostarczać moim klientom najlepszą jakość. Cieszę się z decyzji, którą podjęłam 10 lat temu".
Dane kandydata
Dane kandydata
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
If you see this, leave this form field blank
Justyna Truszczyńska
menedżer ds. kluczowych klientów