Wtorek
16.09.2008
Do końca bieżącego roku sieć Lotos zamierza posiadać 140 stacji ajencyjnych w całej Polsce.
 

Niedawno otwarty obiekt w Szczecinie jest 135. stacją ajencyjną gdańskiego koncernu. Jeszcze we wrześniu koncern planuje powiększyć sieć ajencyjną o kolejne placówki w Bydgoszczy i Krakowie. W budowie znajdują się również obiekty w Strzeszowicach, przy węźle autostrady A18, w Kołbaskowie przy trasie A6 oraz w Radzyminie.

- Gdy w ubiegłym roku postanowiliśmy zmienić formułę zarządzania stacji z własnej na ajencyjną, dało się słyszeć głosy krytyki - podkreśla Hanka Krzyżańska, prezes Lotos Paliw. – Dziś rynek potwierdził, że nasz wybór był słuszny, a proces zmian zakończył się sukcesem. Sieć ajencyjna rozwija się. Przybywa jej nowych obiektów, wzrosła również sprzedaż na poszczególnych placówkach, przy jednoczesnym spadku kosztów związanych z ich obsługą.

Z kolei sieć partnerska Lotosu skupia obecnie 77 obiektów, a Lotos Paliwa podpisały już 91 kolejnych umów partnerskich. Właściciele tych stacji zaczną niebawem sukcesywnie powiększać sieć partnerską koncernu.

Oprócz tradycyjnej formy sprzedaży detalicznej paliw Lotos rozwija również kanał dystrybucji Lotos Diesel Service (LDS), dedykowany klientom B2B. LDS to automatyczne naziemne stacje paliw znajdujące się w bezpośrednim otoczeniu odbiorców oraz szereg usług towarzyszących, polegających m.in. na modernizacji istniejących u klientów obiektów, obsłudze serwisowo-eksploatacyjnej oraz zaopatrzeniu w paliwa. Ofertę współpracy przygotowano m.in. z myślą o przedsiębiorstwach działających w sektorze budowlanym czy drogowym. Podstawowym produktem oferowanym użytkownikom stacji LDS jest olej napędowy (ok. 90 proc. w strukturze obrotu sieci). Resztę uzupełnia benzyna.

– Aktualnie sieć ta składa się z ponad 300 obiektów zlokalizowanych na terenie całego kraju i stale się rozwija. Jej wolumen sprzedaży wzrósł w pierwszym półroczu 2008 roku o 14 proc. – podkreśla Krzyżańska.

Zgodnie z założeniami dalszego rozwoju tego kanału dystrybucji średni roczny wzrost sprzedaży w sieci LDS oszacowano na ok. 4 proc. Co roku ma również przybywać około kilkudziesięciu nowych stacji LDS, zlokalizowanych w najbardziej konkurencyjnych miejscach na mapie Polski.

(agaka)


Agnieszka Turska

POPULARNE NA FORUM

Opłacalność franczyzy PKN Orlen

jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA

Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...

1 wypowiedzi
ostatnia 04.12.2021
Opłacalność franczyzy PKN Orlen

Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?

2 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2021
Pieniądze z moto-sklepu

Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...

8 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...

8 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)

8 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2019
Pieniądze z moto-sklepu

To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...

8 wypowiedzi
ostatnia 01.03.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...

8 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2019