Pieniądze leżą na... łóżku
Kiedy kilkanaście lat temu pewna obywatelka Korei Południowej cierpiała na dotkliwe bóle kręgosłupa, jej syn, inżynier Cho Seung Hyun, zaprojektował dla niej specjalne urządzenie masujące w kształcie łóżka. Dolegliwości wkrótce minęły, a sukces domowej rehabilitacji skłonił Cho Seung Hyuna do rozpoczęcia produkcji sprzętu medycznego na dużą skalę. W 2002 r. założył firmę Nuga Best (wtedy pod nazwą Nuga Medical Company), która rozwijała się w tempie godnym azjatyckich tygrysów – już po roku otworzyła pierwsze placówki w Chinach, USA i Australii, potem przyszła kolej na rynek rosyjski, singapurski i tajwański. Koncept dotarł także do Europy. Dziś pod logo Nuga Best działa ponad 7 tys. placówek na całym świecie, a Cho Seung Hyun piastuje funkcję prezesa.
Do Polski firma zapukała od wschodu. Dmitry Yatsenko, właściciel salonów franczyzowych Nuga Best na Ukrainie, postanowił wprowadzić markę nad Wisłę. W 2009 roku otworzył pierwszy sklep w Warszawie. Obecnie w kraju działają dwie placówki sieci, obie w stolicy.
- Docelowo w Polsce ma powstać 200 salonów Nuga Best, zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Interesują nas różne lokalizacje. Najważniejsze, żeby sklep był jak najbliżej klienta, żeby nie trzeba było jechać do niego przez pół miasta, co dla osób z problemami zdrowotnymi jest często kłopotliwe. Dlatego od galerii handlowych wolimy osiedla mieszkaniowe – mówi Krystyna Frydel, specjalistka ds. rozwoju franczyzy Nuga Best.
Plany mogą wydawać się nazbyt ambitne, biorąc pod uwagę, że w przeciągu 5 lat do pomysłu udało się przekonać dwóch polskich franczyzobiorców, a inwestycja w biznes wynosi 180-300 tys. zł. Kwota obejmuje koszt aranżacji pomieszczenia i wyposażenia go w niezbędny sprzęt. Franczyzobiorca zainteresowany współpracą z Nuga Best musi posiadać lokal o powierzchni min. 120 m2 (z czego 100 m2 to open space). Firma pomaga franczyzobiorcom w znalezieniu odpowiedniego lokalu, zapewnia wsparcie serwisowe i dostarcza niezbędne certyfikaty medyczne, a obrotnym przedsiębiorcom umożliwia stworzenie własnej sieci salonów. Nuga Best nie pobiera opłaty licencyjnej od partnerów.
Nuga Best przyciąga klientów organizaując szkolenia i prezentacje dotyczące zdrowia i produktów medycznych. Po krótkim wprowadzeniu klient może wypróbować urządzenia "na własnej skórze” i poddać się 40-minutowemu masażowi.
(mt)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
Od masaży orientalnych po mobilną depilację – sektor usług estetycznych w Polsce coraz częściej rozwija się nie poprzez pojedyncze salony, lecz za pomocą franczyzy. Sprawdzamy, kto buduje sieci w branży beauty i co realnie zyskują franczyzobiorcy.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Paula Zielińska zaczynała od etatu w sieciowej siłowni, prowadziła rodzinny klub fitness, a dziś jest właścicielką trzech klubów Xtreme Fitness Gyms.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.