Pieniądze leżą na... łóżku
Kiedy kilkanaście lat temu pewna obywatelka Korei Południowej cierpiała na dotkliwe bóle kręgosłupa, jej syn, inżynier Cho Seung Hyun, zaprojektował dla niej specjalne urządzenie masujące w kształcie łóżka. Dolegliwości wkrótce minęły, a sukces domowej rehabilitacji skłonił Cho Seung Hyuna do rozpoczęcia produkcji sprzętu medycznego na dużą skalę. W 2002 r. założył firmę Nuga Best (wtedy pod nazwą Nuga Medical Company), która rozwijała się w tempie godnym azjatyckich tygrysów – już po roku otworzyła pierwsze placówki w Chinach, USA i Australii, potem przyszła kolej na rynek rosyjski, singapurski i tajwański. Koncept dotarł także do Europy. Dziś pod logo Nuga Best działa ponad 7 tys. placówek na całym świecie, a Cho Seung Hyun piastuje funkcję prezesa.
Do Polski firma zapukała od wschodu. Dmitry Yatsenko, właściciel salonów franczyzowych Nuga Best na Ukrainie, postanowił wprowadzić markę nad Wisłę. W 2009 roku otworzył pierwszy sklep w Warszawie. Obecnie w kraju działają dwie placówki sieci, obie w stolicy.
- Docelowo w Polsce ma powstać 200 salonów Nuga Best, zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Interesują nas różne lokalizacje. Najważniejsze, żeby sklep był jak najbliżej klienta, żeby nie trzeba było jechać do niego przez pół miasta, co dla osób z problemami zdrowotnymi jest często kłopotliwe. Dlatego od galerii handlowych wolimy osiedla mieszkaniowe – mówi Krystyna Frydel, specjalistka ds. rozwoju franczyzy Nuga Best.
Plany mogą wydawać się nazbyt ambitne, biorąc pod uwagę, że w przeciągu 5 lat do pomysłu udało się przekonać dwóch polskich franczyzobiorców, a inwestycja w biznes wynosi 180-300 tys. zł. Kwota obejmuje koszt aranżacji pomieszczenia i wyposażenia go w niezbędny sprzęt. Franczyzobiorca zainteresowany współpracą z Nuga Best musi posiadać lokal o powierzchni min. 120 m2 (z czego 100 m2 to open space). Firma pomaga franczyzobiorcom w znalezieniu odpowiedniego lokalu, zapewnia wsparcie serwisowe i dostarcza niezbędne certyfikaty medyczne, a obrotnym przedsiębiorcom umożliwia stworzenie własnej sieci salonów. Nuga Best nie pobiera opłaty licencyjnej od partnerów.
Nuga Best przyciąga klientów organizaując szkolenia i prezentacje dotyczące zdrowia i produktów medycznych. Po krótkim wprowadzeniu klient może wypróbować urządzenia "na własnej skórze” i poddać się 40-minutowemu masażowi.
(mt)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Biznes oparty na zdrowiu
/26.09.2025
FITURO rozwija franczyzę butikowych studiów treningu spersonalizowanego. Wejście do sieci to koszt co najmniej 300 tys. zł. Franczyzodawca twierdzi, że próg rentowności można osiągnąć już po 3-4 miesiącach działalności.
W ciągu dwóch pierwszych tygodni września zostały otwarte dwie nowe siłownie Fit+, a do końca roku zostaną podpisane jeszcze co najmniej trzy umowy franczyzowe. Wszystkie siłownie działają w małych miejscowościach już od 1 tys. mieszkańców.
Centrum Relaksu Odlot otwiera się na franczyzę. Pierwszych pięciu partnerów może liczyć na atrakcyjną ofertę przystąpienia do sieci.
Nowy obiekt przy ul. Cybernetyki 10 to 125. klub sieci. Otwarcie w stolicy wpisuje się w szerszy plan wejścia marki do największych polskich miast.
– W ciągu najbliższych lat liczba osób aktywnie korzystających z klubów fitness w Polsce będzie rosła rocznie w tempie dwucyfrowym – mówi Szymon Okrojek z Xtreme Brands.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Franczyza na żywo z Pałacu Kultury i Nauki – sprawdzone pomysły na biznes
/23.10.2025
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.