Biznes dla dwojga
Przez kilka lat obecni franczyzobiorcy Da Grasso pracowali w handlu.
– Byłam menedżerem sprzedaży w dużych sieciowych firmach. Zajmowałam się zarządzaniem sprzedażą, organizacją przestrzeni sklepowej, szkoleniami kadry. Mąż podobnie – opowiada Karolina Nowak. – Świadczyliśmy te usługi w ramach prowadzonej przez siebie działalności.
Mieszkali wtedy w Łodzi i tam właśnie zetknęli się z Da Grasso jako klienci. Jeszcze wtedy nie myśleli, że z tą marką zwiążą się zawodowo.
– Z powodów osobistych w pewnym momencie postanowiliśmy wrócić na Śląsk, skąd oboje pochodzimy. Wiązało się to z koniecznością zmiany pracy – kontynuuje Karolina Nowak. – Nie zamierzaliśmy szukać etatu, chcieliśmy otworzyć coś własnego.
Nasza rozmówczyni zajmowała się wówczas dodatkowo także zarządzaniem nieruchomościami. Miała w swojej pieczy m.in. nową galerię handlową w Zabrzu.
– Na życzenie właściciela sprowadziłam tam 15 różnych konceptów franczyzowych. Jednym z nich było Da Grasso – wspomina. – Na początku pizzerię prowadziła spółka-córka właściciela galerii. Jednak szybko zdecydowaliśmy z mężem, że chcielibyśmy ją odkupić.
Zrobili to jesienią 2013 roku. Dwa lata później zdecydowali się otworzyć kolejny lokal. Ich druga pizzeria ruszyła w styczniu tego roku w Chorzowie. Obowiązkami podzielili się sprawiedliwie. Żona zajmuje się sprawami formalno-administracyjnymi, prowadzi dokumentacje rachunkową, kadrową, odpowiada za nadzór nad obsługa klientów, kontrolę personelu. Mąż wziął na siebie obowiązki związane z zaopatrzeniem, kwestiami technicznymi, pilnowaniem standardów sanitarnych.
Korzyści z marki
Sieć Da Grasso liczy obecnie ponad 170 pizzerii. W tym roku otworzyła już dziewięć nowych (w Otwocku, Chorzowie, Rzeszowie w CH Nowy Świat, Sochaczewie, Łomży, Tychach, Ełku, Białymstoku oraz Poznaniu w CH Posnania), a w planach do końca grudnia ma jeszcze sześć.
– Sieć przeszła gruntowną zmianę. Z częścią franczyzobiorców rozwiązaliśmy umowy – przyznaje Magdalena Piróg, prezes Da Grasso. – Ale w miejscowościach, w których musieliśmy zamknąć lokale, teraz otwieramy nowe. Tak jest np. w Toruniu czy Bydgoszczy. Jeśli chodzi o otwarcia, ten rok jest dla nas najbardziej intensywny od dłuższego czasu. To efekt poprawy koniunktury na rynku, ale też rebrandingu, jaki przeprowadziliśmy w naszej sieci. Poza tym jesteśmy na rynku już od 20 lat, mamy bogate doświadczenie i ugruntowaną markę.
Inwestycja w pizzerię Da Grasso wiąże się z wydatkiem od 150 do 350 tys. zł. Rozbieżność wynika ze stanu wyjściowego lokalu, z jakim ma się do czynienia (inwestycja w lokal przystosowany już pod potrzeby gastronomii będzie mniejsza). Opłata wstępna za przystąpienie do sieci to 12 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1464 zł netto.
– W obydwu lokalach od początku mieliśmy bardzo dobre obroty – mówi Karolina Nowak. – Zainwestowaliśmy w ulotki promocyjne, mieliśmy rozpoznawalną markę i dzięki temu nie musieliśmy czekać na klientów.
Dziś małżonkowie dzielą swój czas między obydwie pizzerie – codziennie są w jednej i drugiej. Jak podkreślają, najwięcej uwagi przywiązują w swoich restauracjach do jakości dań i wysokiego poziomu obsługi klienta.
– Mąż często zajmuje się także dostarczaniem zamówień do klientów – dodaje franczyzobiorczyni. – Dzięki temu ma kontakt z klientami, słyszy ich opinie, ma kontrolę nad czasem dostaw. Oczywiście mamy pełny system raportowania, ale taka konfrontacja z rzeczywistością też jest konieczna.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Końcówka roku obfituje w nowe otwarcia w wielu sieciach franczyzowych. Przegląd tygodnia 9-16 grudnia.
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie działa blisko 190 pizzerii, a już wkrótce dołączą kolejne lokalizacje.
Da Grasso rozpycha się w stolicy, Empik świętuje 75-lecie, a właściciel Circle K zdradza swoje plany. Przegląd tygodnia 21-28 października.
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...