Dobry produkt to nie wszystko
Choćbyś miał najlepszy produkt, niczego nie osiągniesz, jeśli potencjalni klienci o tym nie wiedzą – to jedna z żelaznych zasad, rządzących biznesem. Nie bez przyczyny istnieje powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Ale odpowiednie skonstruowanie strategii marketingowej, a następnie jej realizacja to nie lada wyzwanie. Rozwój nowoczesnych technologii oraz ciągły, dynamiczny rozwój internetu dają coraz więcej możliwości, ale z drugiej strony wymagają też szybkiej reakcji na równie szybko zmieniające się dziś zwyczaje klientów, szczególnie młodych. Najlepszą strategią wydaje się połączenie tradycyjnych kanałów reklamowych z nowoczesnymi nośnikami, jak chociażby media społecznościowe czy Youtube. Tak właśnie postępuje sieć Gruby Benek.
– W ubiegłym roku Gruby Benek był obecny w zasadzie w każdym znaczącym kanale – mówi Katarzyna Włodarczyk Pięta, członek zarządu spółki Gruby Benek. – Jeśli mówimy o mediach tradycyjnych, to istotny wpływ na popularyzację naszej marki miały liczne artykuły, publikowane przede wszystkim w prasie branżowej. Tego typu forma promocji jest szczególnie korzystna z punktu widzenia naszych franczyzobiorców, ponieważ pozwala im bezpośrednio docierać do grona potencjalnych klientów. Natomiast jeśli chodzi o media elektroniczne, to rok 2018 był dla Grubego Benka przełomowy. Współpraca ze znanymi influencerami oraz konkursy z atrakcyjnymi nagrodami pozwoliły wygenerować bardzo duże zasięgi w social media, które mogliśmy mierzyć w milionach w wyświetleń.
Marka zdecydowała się np. na współpracę z Lordem Kruszwilem, jednym z najpopularniejszych polskich youtuberów. Ponadto pojawił się materiał promujący sieć na kanale Moto doradca i 24-godzinny stream (transmisja video w czasie rzeczywistym) z kolejnym youtuberem, Dee Jay’em Pallaside’em.
Efekt synergii
Koncentrując się na działaniach on-linowych Gruby Benek nie zaniedbuje jednak równocześnie innych kanałów promocji.
– Wykorzystujemy efekt synergii działań zarówno digitalowych, jak i outdoorowych, dla zwiększenia zasięgu kampanii w każdym z kanałów. W naszym wypadku były to wspólne akcje z firmą Kino Świat – wyjaśnia Katarzyna Włodarczyk-Pięta. – W tym roku planujemy rozszerzenie naszej bazy partnerów pod kątem realizacji akcji crossowych. Naszym najnowszym partnerem jest firma Playmobil, jeden z największych producentów zabawek i klocków na świecie.
Łączenie różnych nośników reklamowych oraz kanałów promocji pozwala też dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Koncentracja na jednej grupie docelowej, np. millenialsach, może bowiem ograniczyć grupę klientów, do których dotrze przekaz. A jeśli nasz produkt jest tak uniwersalny, jak np. pizza, nie warto tego robić.
– Nasza oferta jest na tyle szeroka i elastyczna, że jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby niemal każdego klienta. W poprzednim roku oczywiście nasz przekaz kierowaliśmy głównie do młodych odbiorców, niemniej jednak chcemy docierać do różnych grup, wedle sprawdzonych i wypracowanych przez nas modeli – podkreśla Katarzyna Włodarczyk-Pięta.
W przypadku spółki Gruby Benek zdecydowana większość projektów marketingowych, nawet tych organizowanych lokalnie przez franczyzobiorców, jest konsultowana i wdrażana w porozumieniu z centralą. Natomiast w przypadku akcji o zasięgu ogólnokrajowym, cały ciężar przygotowań i realizacji leży po stronie franczyzodawcy.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Szyld Grubego Benka zawisł ostatnio w Gdańsku i Warszawie. W planach są otwarcia kolejnych pizzerii.
W wydaniu październikowym "FRANCHISING" zdradzamy receptę na sukces w biznesie. Poza tym prezentujemy SuperBrands na Targach Franczyza. W numerze gratisowy bilet wstępu na targi.
Już w październiku Targi Franczyza. Kandydaci na przedsiębiorców będą mogli wybierać spośród 200 konceptów franczyzowych. Sprawdź, jakie marki spotkasz w Pałacu Kultury i Nauki.
Co robić, gdy własne oszczędności nie wystarczą na uruchomienie firmy? W nowym "FRANCHISING" radzimy, gdzie szukać dofinansowania i franczyzodawcy, który dołoży się do biznesu.
Gruby Benek chce zamknąć ten rok z liczbą 10 nowych otwarć na koncie. Jest już na półmetku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Studiuje, jest młoda i pełna zapału. O pierwszym biznesie w bardzo młodym wieku opowiada Natalia Pigło, świeżo upieczona franczyzobiorczyni Lodolandii.
Polska sieć supermarketów coraz śmielej poczyna sobie na rynku. Czy podzieli się swoim konceptem z franczyzobiorcami?
Wzory umów
POPULARNE NA FORUM
Własna firma
Hej! Czy ktoś z Was ma własna firmę zmianą z gastronomią? Czekam na lokal i będę otwierać coś swojego jeszcze w tym miesiącu. Ile mniej więcej zajęło Wam...
Bobby Burger
A macie może gdzieś draft umowy z bobby burgerem, chciałbym sie dowiedzieć jak to wyglada dokłanie, czy jakieś kary umowne itd, bede wdzieczny za pomoc
North Fish podwojony
Proszę o pilny kontakt w sprawie franczyzy pod nr telefonu 731610809
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Troska o Mc Donalda, który przekonał do siebie prawie całą Azję gdzie słowo ,,hamburger" z powodów oczywistych jest niemal zakazane- wydaje się po prostu zwykłym...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Panie Rafale! Znakomita robota. W końcu ktoś wypunktował to co wiemy od kilkunastu lat, a określenie wolna amerykana pasuje tu idealnie. Niestety z amerykańskich...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Pandemia pokazałą ,że król jest nagi-edukacja potencjalnych franczyzobiorców wzrasta, i koncepty np takie jak szeroko tu reklamowany Intermarche będą miały kłopot z...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Dziękuję za obszernie przedstawione stanowisko. Będziemy musieli zostać przy swoich zdaniach - ja nadal uważam, że zaproponowany w Raporcie projekt kodyfikacji norm na...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Szanowny Panie Prezesie! Cieszę się z Pana zaproszenia do dyskusji. Myślę, że możemy ją bezpośrednio prowadzić publicznie na forum. Oczywiście spotkamy się także...