Otwieramy salon prasowy
Salony prasowe Trafika należą do spółki Tabak Polska. Sklepy oferują prasę, papierosy, e-papierosy, artykuły tytoniowe oraz karty telefoniczne. W większości Trafik można także kupić kupon Lotto. Firma istnieje od listopada 2001 roku, kiedy otworzyła pierwszy salon w Stargardzie Szczecińskim. Na 171 salonów prasowych, prawie 100 z nich działa na zasadach franczyzy, a pozostałe należą do Tabak Polska. – Od 2016 roku stopniowo przekształcamy salony własne w partnerskie. Każdy nowy sklep otwieramy we współpracy z franczyzobiorcą – informuje Ewelina Narożny, koordynator ds. HR i komunikacji firmy Tabak Polska.
Firma do końca 2019 roku zamierza wszystkie swoje salony przekształcić na franczyzowe. – Chcemy zwiększyć jakość obsługi klienta w salonach Trafika. Wiemy, że właściciel w swoim sklepie bardziej się stara i angażuje, co przekłada się na sprzedaż i zdecydowanie wyższy poziom obsługi klienta – wyjaśnia Daniel Siwicki, dyrektor sprzedaży Tabak Polska. Firma do końca 2019 roku zamierza wszystkie swoje punkty przekształcić na jednostki franczyzowe.
Franczyzodawca gwarantuje nowym właścicielom salonów Trafika pomoc i przygotowanie do prowadzenia własnego punktu sprzedaży. – Na samym początku współpracy odbywa się szkolenie w saloniku szkoleniowym w najbliższej lokalizacji nowego partnera biznesowego. Trwa ono od tygodnia do 10 dni. Długość szkolenia zależy od tego, jak szybko franczyzobiorca robi postępy w nauce. Franczyzobiorcę uczy kierownik regionalny, który pozostaje do dyspozycji nowych przedsiębiorców przez cały okres umowy franczyzowej – dodaje Daniel Siwicki. Szkolenie zapewniane jest dla franczyzobiorcy. Swoich pracowników właściciel salonu musi wyszkolić sam.
Franczyzobiorca Trafiki musi wpłacić jednorazową kaucję zwrotną w wysokości 15 tys. złotych. Franczyzodawca wymaga także przedstawienia weksla in blanco oraz zapewnienie dwóch poręczycieli. Tabak Polska gwarantuje pełen asortyment Trafiki, salon wyposażony w kasę fiskalną i meble. Wszelkie koszty prowadzenia punktu spoczywają na franczyzodawcy – opłaca on czynsz i media. Średni przychód franczyzobiorcy Trafiki to 10 tys. zł miesięcznie. Należy od tego odjąć koszty wynagrodzeń dla personelu oraz koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Franczyzobiorca zarabia na prowizji od sprzedaży, ale Tabak Polska oferuje jeszcze bonusy w zależności od uzyskanego obrotu towarem. – Każdy sklep posiada swoje cele sprzedażowe wyznaczone na dany miesiąc. Jeśli dany partner osiągnie ustalony cel, otrzyma dodatkowo premię w postaci 10 proc. od wypracowanego zysku – tłumaczy dyrektor sprzedaży Tabak Polska.
Dobre miejsce na Trafikę
Najczęstsze lokalizacje salonów prasowych Trafika to centra handlowe, supermarkety, rzadziej biurowce w średniej wielkości miastach. – Większość punktów powstaje w sklepach Kaufland, z którymi mamy podpisaną umowę. Chroni ona salony Trafika przed bezpośrednią konkurencją w tym samym miejscu. Zanim podejmiemy decyzję, gdzie będziemy otwierać kolejny sklep, oceniamy potencjał danej lokalizacji. Dbamy także, aby w pobliżu nie było naszej konkurencji – wyjaśnia Ewelina Narożny. Salon Trafika ma zwykle od 15 do 40 m2.
Na pierwszym miejscu franczyzodawca wymaga od partnerów aktywności sprzedażowej. – Szukamy osób przedsiębiorczych i uczciwych, nastawionych na realizację celów. Od potencjalnego partnera nie wymagamy doświadczenia biznesowego. Powinien przede wszystkim wykazywać tzw. smykałkę biznesową, czyli łatwość prowadzenia firmy i inicjatywę w interesach – dodaje koodynator komunikacji Tabak Polska. Duże zaangażowanie w sprzedaż przekłada się na wyniki, a te z kolei na miesięczne zarobki franczyzobiorcy. Trafika działa w godzinach 7-21, a firma oczekuje, że właściciel osobiście dopilnuje pracowników lub sam obsłuży klientów w razie potrzeby.
Za działania marketingowe sieci odpowiada w całości Tabak Polska, który planuje dokładny merchandising, spójny dla wszystkich punktów Trafika. Dostarcza partnerom materiały promocyjne i organizuje konkursy sprzedażowe.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów