Nastawieni na rozwój / Marka DetailKing liczy obecnie 30 salonów franczyzowych i jeden własny.
Piątek
31.05.2019
Potencjalny franczyzobiorca DetailKing powinien interesować się motoryzacją. Salon auto detailingu najlepiej połączyć z działającym już biznesem. Jakim?
 

DetailKing świadczy usługi auto detailingu, który obejmuje m.in. czyszczenie auta, usuwanie drobnych zarysowań oraz wgnieceń, nakładanie powłok zabezpieczających lakier, korekty lakieru, renowacje tapicerek skórzanych oraz oklejanie samochodów foliami zabezpieczającymi. – Przygotowujemy samochody do sprzedaży. Dzięki naszym usługom, klient ma szanse sprzedać pojazd za dobrą cenę – mówi Marek Karafioł, specjalista ds. rozwoju sieci franczyzowej DetailKing.

Obecnie w sieci działa jeden punkt własny i 30 franczyzowych. Michał Borkowski, specjalista ds. rozwoju sieci DetailKing, przyznaje, że branża od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija. Jak twierdzi, firmy auto detailingowe edukują kierowców, uświadamiając im możliwości związane z ochroną i pielęgnacją samochodów. – Dziś detailing nie jest już „fanaberią”. Z tych usług korzysta coraz większa liczba klientów. Oczywiście w tym samym czasie wzrosła też liczba punktów proponujących podobną ofertę. Ale my jestesmy spokojni. Do dnia dzisiejszego nie mamy większej konkurencji – mówi Borkowski.

Od potencjalnego franczyzobiorcy właściciel marki wymaga przede wszystkim zaangażowania i nastawienia na sukces. – Nie oczekujemy doświadczenia i wiedzy na temat zagadnień technicznych. Dlaczego? Ponieważ my zapewniamy odpowiednie szkolenia. Na pewno musi to być osoba, którą branża motoryzacyjna bardzo interesuje  dodaje Karafioł.

Franczyzodawca zaznacza, że sporym ułatwieniem w otwarciu salonu detailingu jest połączenie go już z istniejącym biznesem.  Przedsiębiorca ma możliwość połączenia punktu DetailKing z innym biznesem z branży motoryzacyjnej (np. warsztatem mechanicznym, salonem czy komisem), co znacznie ułatwia zdobycie klientów – dodaje Karafioł. Od franczyzobiorcy jest wymagamy lokal o powierzchni min. 100 m2. Przedsiębiorca powinien mieć na wyposażenie lokalu od 40 do 50 tys. zł. Franczyzodawca nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. W trakcie współpracy franczyzobiorca musi płacić opłatę bieżącą w wysokości 250 zł za stanowisko (na jedno stanowisko trzeba przeznaczyć ok. 35 m2 plus powierzchnię socjalną, co daje łącznie ok. 100 m2).

W przypadku dwóch stanowisk, franczyzodawca w ramach pakietu zapewnia przedsiębiorcy pomoc w promocji lokalu (ulotki, oznakowanie, stroje robocze, wystrój lokalu) oraz szkolenia, które trwałą od pięciu do piętnastu dni. 

Franczyzodawca w drugiej połowie 2019 roku chce się skoncentrować na promocji usługi jaką jest oklejanie pojazdów foliami PPF.  Widocznym trendem jest rosnąca popularność zabezpieczania pojazdów foliami ochronnymi. Jest to na ten moment dość drogi, ale najbardziej efektywny sposób na ochronę pojazdu. Udało nam się podpisać umowę na wyłączność w Europie z ich czołowym producentem, marką FlexiShield, więc aktualnie jesteśmy na etapie poszukiwania dystrybutorów i rozbudowy sieci sprzedaży  tłumaczy Borkowski.


Ile na wyposażenie? / Potencjalny franczyzobiorca marki powinien mieć na wyposażenie lokalu od 40 do 50 tys. zł