Profity z ekologii
Czym dokładnie zajmuje się marka TrybEco?
Zajmujemy się dostawą pojazdów i ich produkcją dla wypożyczalni, prowadzimy też działalność B2B. Od początku istnienia firmy koncentrowaliśmy się przede wszystkim na dostarczaniu pojazdów dla klientów prywatnych i detalicznych. W pierwszej kolejności skupialiśmy się na budowaniu sieci dealerskiej. W tej chwili mamy ok. 100 dealerów w całej Polsce.
TrybEco odpowiada na potrzeby rozwijającego się ekologicznego rynku transportowego?
Tak. Staraliśmy się połączyć innowacyjność z ekologią. Mając na względzie ochronę środowiska, w 2015 roku podjąłem decyzję o założeniu firmy TrybEco.
TrybEco to nowość na rynku franczyzowym. Jak chcecie rozwijać ten biznes?
Planujemy otworzyć stoiska wyspowe, które nie zabierają dużo miejsca, ale z drugiej strony pozwalają na bardzo dobre wyeksponowanie towaru. My dostarczamy franczyzobiorcy wiedzę o produktach, materiały reklamowe oraz sprzęt ekspozycyjny (cztery rowery albo trzy rowery i hulajnoga oraz skuter). Partner zajmuje się obsługą stoiska samodzielnie lub zatrudnia do pomocy pracownika. Po jego stronie leży również znalezienie odpowiedniego miejsca. Dlatego szukamy osób otwartych, z dobrym podejściem handlowym, które chcą towarzyszyć w budowaniu innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań. Jesteśmy gotowi na współpracę z franczyzobiorcami z całej Polski.
Na początku współpracy dajecie sporo swobody franczyzobiorcom?
Projekt jest dopiero w fazie wstępnej, istnieje wiele kwestii, które na początku współpracy z klientem będzie ustalanych indywidualnie. Zarówno marża, jak i sprawy dotyczące sprzedaży sprzętu czy jego wypożyczenia. Jesteśmy otwarci na różne formy współpracy. Zakładam, że mogą się pojawić partnerzy, chętni na współpracę jedynie kilkumiesięczną, ale znajdą się i tacy, którzy będą chcieli zainwestować w stabilny biznes.
Jak wygląda popyt na tego typu usługi?
Rynek jednośladów elektrycznych rozwija się bardzo dynamicznie. W Polce jest to około 300 proc. wzrostu rok do roku. Według badań TNS OBOP za 2018 rok, 75 proc. ankietowanych chciałoby mieć rower elektryczny, a 85 proc. zamieniłoby środki komunikacji miejskiej na rower elektryczny. Widać zatem, że popyt na ekologiczne jednoślady rośnie. Społeczeństwo jest coraz bardziej świadomie i wie, że wybór elektrycznych pojazdów to nie tylko inwestycja w siebie, swoje zdrowie, ale też w ochronę środowiska.
Ile kosztuje sprzęt TrybEco?
Za rower hybrydowy TrybEco klient detaliczny będzie musiał zapłacić od 2,7 tys. zł do 4,9 tys. zł brutto, natomiast za skuter elektryczny od 4,9 tys. zł do 8,9 tys zł brutto. Cena hulajnóg elektrycznych kształtuje się od 1,49 tys. zł do 2,4 tys. zł brutto.
Ile franczyzobiorca jest w stanie zarobić?
Marże handlowe kształtują się na poziomie 15-20 proc. Jak szacujemy, przy sprzedaży 15 sztuk sprzętu franczyzobiorca jest w stanie wypracować ponad 5,5 tys. zł zysku miesięcznie. Natomiast przy sprzedaży 30 sztuk – ponad 16 tys. zł netto miesięcznie.
Rozmawiała: Maryla Pałasz
WIZYTÓWKA MARKI TRYBECO
TrybEco to polska marka rowerów i skuterów elektrycznych.
- 1 jednostka własna;
- 67 jednostek partnerskich;
- od 2,7 tys. zł do 4,9 tys. zł brutto – tyle trzeba zapłacić za rower hybrydowy TrybEco.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Zakładaliśmy otwarcie pięciu punktów franczyzowych w tym roku. Już w pierwszym półroczu podwoiliśmy ten wynik – mówi Michał Małolepszy, prezes evoGroup.
– Trenerem psów może zostać każdy, kto ma ku temu smykałkę – mówi Piotr Wojtków, trener psów, behawiorysta.
Citybox24.pl tworzy sieć magazynów samoobsługowych. To biznes dla pasywnych inwestorów. Na czym polega współpraca?
Dawid Wiśniewski nie wierzył w Auto Gammę, dopóki nie poznał firmy od środka. Dzisiaj prowadzi dwa warsztaty pod tym szyldem.
Koncept punktów obsługi dofinansowań Czyste Powietrze ledwo wystartował, a już przekroczył liczbę otwarć zaplanowaną na ten rok. Na czym polega ten biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...