Sezon lodowy się spóźni
Zwykle na przełomie kwietnia i maja właściciele lodziarni szykowali się do otwarcia swoich lokali po zimowej przerwie. Ale w tym roku branża lodowa jest uzależniona od sytuacji związanej z rozwojem pandemii koronawirusa.
Im później, tym mniejszy zarobek
Jak mówią przedstawiciele sieci Lody Bonano, najbardziej realnym terminem rozpoczęcia sezonu w pełni jest czerwiec, ale tak naprawdę w obecnej sytuacji trudno o jakikolwiek pewnik. Franczyzodawca nie ukrywa, że każde przesunięcie oznacza ograniczone zyski dla franczyzobiorców.
– W biznesie lodowym liczy się każdy dzień, dlatego krótszy sezon może generować mniej przychodów. Mimo to patrzymy z nadzieją na nadchodzące miesiące. Mamy nadzieję, że wszystko ustabilizuje się jeszcze przed wakacjami i życie zacznie wracać do normy – mówi Sylwia Korpacz, przedstawicielka sieci Lody Bonano. – Jak na razie nasi partnerzy nie robią nerwowych ruchów. W rozmowach z nami wielu z nich zaznacza, że woli myśleć długoterminowo i nie podejmować radykalnych decyzji pod wpływem emocji. Skupiają się więc na odświeżaniu lokali i pracach porządkowych, aby być gotowym na otwarcie w każdej chwili.
Ulgi dla franczyzobiorców
Licencjodawca Lodów Bonano podkreśla, że franczyzobiorcy nie będą pozostawieni sami sobie w najtrudniejszym okresie. Sieć przygotowała kilka rozwiązań, które mają im ulżyć pod względem finansowym.
– Mamy pełną świadomość, jak ważne jest ograniczanie wszelkich kosztów, dlatego znieśliśmy pierwszą opłatę franczyzową oraz opłatę marketingową. Mimo opracowanego planu, zawieszamy ogólnopolskie działania reklamowe. Wszyscy musimy skupić się na priorytetach, to znaczy utrzymaniu lodziarni – zaznacza Sylwia Korpacz. - Nasi franczyzobiorcy mogą ponadto liczyć na różnego rodzaju ulgi w opłatach, odraczanie ich na kolejny sezon, wydłużenie terminów płatności, zwiększenie limitów kredytowych. Wszystko po to, aby maksymalnie obniżyć koszty bieżące, a niektóre wręcz przesunąć do momentu, kiedy wszyscy staniemy nogi i zaczniemy sprzedawać.
Menu na kryzys?
Od dłuższego czasu sieć pracowała nad tym, aby obroty franczyzobiorców nie były w tak dużym stopniu uzależnione od pogody. Już zimą LodyBonano informowały, że planują wprowadzenie możliwości sprzedaży całorocznej oraz rozszerzonego menu, które miało być receptą na “kapryśne lato”.
– Teraz te rozwiązania pomogą franczyzobiorcom przetrwać kryzys – dodaje Sylwia Korpacz.
Nowe propozycje, jak np., minigofry, ciasta i inne desery, mają zachęcić klientów do odwiedzania lokali w chłodniejsze dni, a partnerom dać szansę na przedłużenie sezonu, a nawet prowadzenie punktu stacjonarnego jesienią i zimą.
– Obecna sytuacja udowodniła nam, że ten kierunek jest słuszny. Nie chcemy ponadto zmarnować czasu kwarantanny, dlatego mimo ograniczeń, przygotowania idą pełną parą. Zapełniamy hurtownię, produkujemy komponenty do lodów, serwisujemy maszyny – wszystko po to, aby franczyzobiorcy mogli ruszyć bez żadnych przeszkód, gdy tylko otrzymają do tego zielone światło. Dostajemy już pierwsze sygnały, że niektórzy z nich na dniach planują pierwsze otwarcia, oczywiście w ograniczonym zakresie i niepełnym wymiarze godzin – informuje Sylwia Korpacz.
Lody we franczyzie
Lody Bonano chcą lokować swoje punkty już w miastach liczących od 3 tys. mieszkańców. Najlepsze miejsca dla lodziarni to centra miast, deptaki, parki, okolice plaż i atrakcji turystycznych. Pod uwagę warto brać także osiedla z własną małą infrastrukturą oraz galerie handlowe. Do wyboru jest kilka formatów współpracy: lodziarnia stacjonarna, lodobus, Bonano Holiday, wyspa lodowa w galerii handlowej. Koszt adaptacji lodziarni stacjonarnej to około 15,5 tys. zł netto. Nieco tańszy jest format Bonano Holiday – 14 tys. zł netto. Jeśli chodzi o lodobus, to w pełni wyposażona przyczepa kosztuje ok. 21,9 tys. zł netto (sieć oferuje także możliwość dzierżawy za 3,2 tys. zł netto miesięcznie). Z kolei instalacja wyspy lodowej to wydatek ok. 25 tys. zł netto. Do wydatków trzeba doliczyć zakup maszyny do lodów, za 23,9 tys. zł netto (można ją wydzierżawić za cenę od 500 zł netto miesięcznie).
Wysokość opłaty franczyzowej różni się w zależności od formatu.
WIZYTÓWKA MARKI LODY BONANO
Sieć lodziarni, działająca od 17 lat.
- ponad 220 lokali
- 4 podstawowe koncepty sprzedaży
- wkład własny oscyluje między kilkanaście a kilkadziesiąt tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali