36minut nie ustaje w biegu
Krzysztof Kopka, właściciel klubów 36minut, swoją przygodę z branżą fitness zaczął czternaście lat temu. Szczególnie do gustu przypadł mu niemiecki koncept treningowy milon, którego podstawą są innowacyjne maszyny i technologia, pozwalająca m.in. na śledzenie postępów treningu, ilości, oraz spalonych kalorii za pomocą aplikacji.
Kluby dla seniorów
W 2013 roku na bazie tego konceptu otworzył pierwszy klub 36minut.
– Nazwa odnosi się do czasu długości podstawowego treningu. Wykonywanie go dwa razy w tygodniu pozwala osiągnąć dobre rezultaty treningowe – mówi Krzysztof Kopka. Dodaje, że trening najlepiej sprawdza się u osób z podstawowymi potrzebami, czyli wszystkich tych, którzy chcą ćwiczyć dla zdrowia i dobrego samopoczucia.
– Niemcy implementowały go głównie w dużych klubach fitness, my dostrzegliśmy niszę w postaci klubów butikowych, czyli takich które skupiają się na jednej usłudze i w tym kierunku poszliśmy – mówi Krzysztof Kopka.
Kluby 36minut to studia butikowe, które działają na powierzchni średnio 150 m2, skierowane głównie do osób w wieku od 40 do 65 lat oraz seniorów.
– Jako jeden z nielicznych klubów fitness potrafimy obsługiwać osoby starsze i zaspokoić ich potrzeby w zakresie ćwiczeń – mówi Krzysztof Kopka.
Fitness w powiatach
Sieć szuka franczyzobiorców w miastach powiatowych, czyli z liczbą od 15 tys. mieszkańców. Najwięcej lokali ma w Wielkopolsce, gdzie już ok. 70 proc. rynku została zagospodarowana.
– W tym regionie jest jeszcze potencjał na około 15 lokalizacji. Następnie chcielibyśmy otwierać kluby na Pomorzu, Mazowszu oraz Śląsku i Dolnym Śląsku – mówi Krzysztof Kopka.
Firma proponuje współpracę w dwóch formach: agencyjnej oraz franczyzowej. W pierwszym przypadku trzeba zainwestować ok. 100 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia lokal oraz jest jego formalnym właścicielem. Agent w ramach początkowej inwestycji doposaża lokal i reguluje opłatę wpisową rzędu 30 tys. zł. Trochę większej inwestycji wymaga współpraca franczyzowa, która zobowiązuje franczyzobiorcę do samodzielnego wynajęcia lokal i adaptacji go na potrzeby klubu. Musi zapłacić też opłatę wpisową w wysokości 30 tys. zł, w ramach której może liczyć na pomoc w aranżacji lokalu, a także dostaje kompleksowe wsparcie – m.in. w rekrutacji oraz szkolenia.
W przypadku obu form współpracy nie trzeba nabywać maszyn, franczyzodawca zapewnia ich dzierżawę. Zarówno agenci jak i franczyzobiorcy zobowiązani są do uiszczania 2 tys. zł miesięcznej opłaty franczyzowej przez cały okres współpracy.
– To, czy w przypadku danej lokalizacji będziemy preferować współpracę agencyjną, czy franczyzową, zależy w dużej mierze od jej potencjału. Im większy potencjał, tym chętniej angażujemy się w formę agencyjną – mówi Krzysztof Kopka.
Średni zwrot z inwestycji szacuje on na trzy lata, choć zdarzało się też, że franczyzobiorcy osiągali go już po pierwszym roku funkcjonowania.
Dziesięć klubów do końca roku
W ciągu najbliższych kilku tygodni 36minut otworzy pięć klubów franczyzowych, a do końca roku kolejnych pięć. W sumie na ten rok sieć zaplanowała 15 nowych otwarć i uda się go zrealizować, choć z niewielkim poślizgiem. Generalnie sieć 36minut dobrze zniosła cios w postaci pandemii koronawirusa
– Wiele firm z naszej branży mocno ucierpiało, ale nam uda się wyjść z tego kryzysu bez wielkiego szwanku. Głównie dlatego, że wiele osób w czasie pandemii wróciło do miast powiatowych, co zwiększyło potencjał naszych klientów. Ponadto mamy z nimi bezpośrednie relacje i w zdecydowanej większości nie wycofali się ze współpracy z nami nawet podczas lockdownu – mówi Krzysztof Kopka.
Co prawda do klubów przychodzi zdecydowanie mniej starszych osób, które obawiają się koronawirusa. Firma rekompensuje sobie tę stratę, kierując swoją ofertę mocniej do innych grup docelowych.
– Staramy się też upowszechniać przekaz, że trening fizyczny to najlepsza profilaktyka – mówi Krzysztof Kopka.
Ponadto w przypadku większości lokali, których właścicielami są głównie osoby fizyczne, udało się zredukować czynsz w czasie lockdownu średnio o 70 proc.
– Dogadaliśmy się też z pracownikami, którzy dobrze u nas zarabiają. Zgodzili się na 50 proc. redukcję wynagrodzenia. Dodatkowo wsparła nas Tarcza Finansowa PFR. Na pewno nie będzie to dla nas rekordowy rok pod względem wyników, ale nie jest źle. Myślę, że będą one na poziomie 80-95 proc. tego, co było w minionym roku – mówi Krzysztof Kopka.
WIZYTÓWKA 36 MINUT
Sieć klubów fitness.
- minimalna kwota inwestycji: 100 tys. zł
- średni czas zwrotu z inwestycji: 3 lata
- poszukiwane lokalizacje: miasta powiatowe


ZOBACZ W KATALOGU































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Branża beauty i fitness ma mocną reprezentację na wiosennych Targach Franczyza. Widzimy się już 13 I 14 marca na PGE Narodowym!
Franczyzodawca Fit+ zauważa, że Polska podąża śladem Europy Zachodniej, gdzie na siłowniach można spotkać nawet osiemdziesięciolatków. U nas ten trend dopiero się kształtuje.
Xtreme Fitness Gyms to jedna z najszybciej rozwijających się sieci klubów fitness w Polsce. Nasza misja to nie tylko promowanie zdrowego stylu życia, ale także dostarczanie stabilnego i rentownego modelu biznesowego dla naszych franczyzobiorców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Podkuwacz to obecnie poszukiwany fachowiec, na rynku nie ma ich wielu. Tymczasem odpowiednie podkowy są dla konia tym, czym buty dla człowieka, dlatego m.in. właściciele stajni czy ośrodków jeździeckich poszukują specjalistów w tej branży.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.