Sieć rośnie / Marka Wynajmij Dostawczaka ma już 30 punktów w kraju. W sieci jeździ 200 aut.
Piątek
08.12.2023
Miejsc do zagospodarowania na punkt Wynajmij Dostawczaka coraz mniej. Gdzie można jeszcze otworzyć taki biznes?
 

Marka Wynajmij Dostawczaka działa na rynku od 2006 roku. Od pięciu lat rozwija się we franczyzie. Właściciele zaczynali od jednego punktu, dzisiaj mają ich aż 30. W sumie jeździ w nich 200 dostawczaków.

Wolne lokalizacje

Zainteresowanie współpracą nadal jest spore, choć miejsc do zagospodarowania coraz mniej.

– Szukamy wciąż partnerów we Wrocławiu, na Śląsku czy Pomorzu Zachodnim – mówi Łukasz Złotnicki.

W sumie co najmniej kilkanaście lokalizacji czeka na chętnych. Przy tym franczyzodawca najchętniej nawiązuje współpracę z osobami, które już prowadzą jakąś działalność, m.in. właścicielami warsztatów samochodowych, firmami transportowymi, myjniami i stacjami paliw. 

– Wynajmowanie dostawczaków jako uzupełnienie oferty działającej już firmy pozwala mocno ograniczyć koszty. Wielu naszych franczyzobiorców prowadzi spółki transportowe albo warsztaty samochodowe – przyznaje Łukasz Złotnicki.

Przedsiębiorcy zainteresowani współpracą powinni też być vatowcami. Franczyzodawca zapewnia samochody, know-how, odpowiednie procedury, system i dokumenty. Franczyzobiorcy natomiast odpowiadają za serwis aut i ich wynajem. Są oni obowiązani do stałej miesięcznej opłaty za każdy pojazd, który dostają od franczyzodawcy. Przeciętna furgonetka to koszt rzędu 3 tys. zł miesięcznie. Przez pierwsze kilka miesięcy działalności opłata jest pomniejszona o 20 proc. w ramach rabatu rozrachunkowego. Cały dochód z wynajmu samochodów stanowi zarobek partnerów. Są oni odpowiedzialni także za serwis pojazdów.

Dobrze zarządzany punkt wynajmuje jedno auto przez 20 dni w miesiącu. Średnio daje to 250 zł dziennie, czyli ok. 5 tys. zł netto miesięcznie. Do franczyzodawcy trafia mniej więcej 3 tys. zł.

– Jedno auto dla wielu osób  może zapewniać mało satysfakcjonujący przychód, ale jak mamy ich kilka, to już można liczyć na przyzwoity zysk. Średnio nasi partnerzy mają około siedmiu samochodów, a najwięksi kilkadziesiąt – mówi Łukasz Złotnicki.

Jego zdaniem punktom oferującym wynajem dostawczaków przy okazji innej działalności często wystarczą już dwa auta, żeby mieć dodatkowy przychód.

Przyszła stabilizacja

Łukasz Złotnicki całe zawodowe życie jest związany z motoryzacją. Po studiach przez 19 lat pracował dla dużych importerów samochodów – Mercedesa i BMW. W 2019 roku odszedł z pracy, w której pełnił funkcję członka zarządu. Już wtedy razem z bratem prowadził wielobranżową działalność, której jednym z filarów była sprzedaż, wynajem i serwis samochodów kempingowych. Po kilku latach uznali, że na rynku sprawdzi się także wynajem aut dostawczych.

– Wynajmowanie takich pojazdów spełnia jedną z podstawowych potrzeb konsumentów, ponieważ każdy czasem musi coś przewieźć – tłumaczy Łukasz Złotnicki.

Na wynajem aut dostawczych jest spory popyt. Lata po koronawirusie nie były najlepsze, ze względu na szybko rosnące koszty – zarówno finansowania flot jak i wynajmu dostawczaków. Ponadto dostępność aut była ograniczona. Na nowe samochody trzeba było długo czekać.

– Obroniliśmy się jednak, nasza flota utrzymała liczebność. Kolejne lata będą lepsze, dzięki obniżce stóp procentowych i stabilizacji cen nowych pojazdów – zapewnia Łukasz Złotnicki.

Jego zdaniem branża wróciła do realiów z lat 2018-2019, choć ceny są dzisiaj dużo wyższe.

Obecnie firma Wynajmij dostawczaka skupia się na rekrutowaniu nowych franczyzobiorców oraz rozwoju firm obecnych.

– Dotychczasowym partnerom chcemy pomóc w zagospodarowaniu lokalnego rynku i znalezieniu klientów hurtowych. Dbamy o to, żeby franczyzobiorcy zarabiali. Zdarza się, że w tym celu ograniczamy im liczbę samochodów, które od nas pobierają, żeby nie było przestojów i obroty rosły płynnie. Auta muszą przecież jeździć i zarabiać – mówi Łukasz Złotnicki.  

 

WIZYTÓWKA WYNAJMIJ DOSTAWCZAKA

Sieć oferująca wynajem aut dostawczych

  • Liczba punków: 30
  • Miesięczne koszty: ok. 3 tys. zł za jedno auto

Łukasz Złotnicki, właściciel marki Wynajmij Dostawczaka / "Wciąż szukamy partnerów we Wrocławiu, na Śląsku czy Pomorzu Zachodnim".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Punkt przesyłek kurierskich

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

74 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Broker Kurierski

Do Koszałka Można coś więcej o ship center

6 wypowiedzi
ostatnia 21.11.2022
Interes pompowany helem

Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2022
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?

Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb

73 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...

74 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.

74 wypowiedzi
ostatnia 04.01.2022
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021