Rozwój w szybkim tempie
NYPD działa na rynku od 2009 roku. Najpierw otwierała pizzerie, w różnych formatach, ale z czasem dołączyła do oferty także nowe marki – wirtualne. Pierwszy był ŻarWok, z kuchnią american chinese, a później kolejne: Alabama Mama (dania oparte na kurczaku w panierce) czy +48 burger.
Zwiekszyć obroty
Franczyzodawca zachęca do łączenia kilku konceptów, aby minimalizować koszty inwestycji i maksymalizować zyski.
– Tylko w tym roku uruchomiliśmy w sumie 18 punktów, licząc każdą z marek, a do majówki chcemy otworzyć kolejne pięć – zapowiada Tomasz Jench, prezes zarządu firmy Yummy Concepts, do której należą wszystkie marki. – Około 70 proc. franczyzobiorców decyduje się na uruchomienie przynajmniej dwóch marek.
Najczęściej franczyzobiorcy łączą NYPD Express i ŻarWoka. Takie lokale działają w formacie take away, realizując zamówienia w dostawie i na wynos.
– Z czasem zachęcamy ich do dołączenia kolejnej, wirtualnej marki – dodaje Tomasz Jench.
Jak podkreśla franczyzodawca, dodanie do oferty lokalu marki wirtualnej nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów inwestycyjnych. A może w znaczący sposób podnieść obroty.
– I może to być nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych dodatkowego obrotu miesięcznie – podkreśla Tomasz Jench. – Alabama Mama jest najlepszą marką wirtualną na pyszne.pl, pod względem ocen i sprzedaży. Nawet przygotowaliśmy z nimi specjalne sezonowe menu, dostępne tylko na tej platformie.
W drodze za granicę
W modelu combo, czyli połączeniu pizzerii w formacie express z ŻarWokiem, koszt inwestycji to minimum 54,5 tys. zł. Obecnie obowiązuje promocja na opłatę wstępną, której wysokość spadła o 50 proc. (promocja potrwa przynajmniej do maja). W takim podwójnym koncepcie wynosi ona aktualnie 5 tys. zł. Bieżące opłaty franczyzowe to 3 proc. od obrotu. Nie jest potrzebny duży lokal, wystarczy już 40 mkw. Taka sama jest kwota inwestycji, jeśli chcemy dodać którąś z kolejnych wirtualnych marek.
– Właśnie jesteśmy w trakcie przygotowywania następnej takiej marki, z typowo włoską pizzą, na włoskim cieście i z oryginalnymi włoskimi dodatkami – dodaje Tomasz Jench.
Pod szyldem NYPD można też oczywiście uruchomić lokal stacjonarny, z salą konsumpcyjną. Wtedy trzeba dysponować budżetem w wysokości min. 65 tys. zł i lokalem o powierzchni przynajmniej 50 mkw.
– W Polsce jesteśmy i na Podlasiu, i przy zachodniej granicy. Mamy lokale od Gdyni po Kraków. Ale wciąż jest dużo miejsca do zagospodarowania – mówi Tomasz Jench. – Zdradzę, że planujemy też wejście na rynek zagraniczny.
Z pomocą sztucznej inteligencję
Wśród franczyzobiorców marek Yummy Concepts są zarówno osoby stawiające pierwsze kroki w biznesie, jak i przedsiębiorcy, prowadzący już inne firmy.
– Przy profilowaniu i rekrutacji franczyzobiorców wykorzystujemy sztuczną inteligencję. Pomaga nam ona też targetować reklamy franczyzowe, ale też komunikację do klientów – zdradza Tomasz Jench. – W ogóle stawiamy mocno na nowe technologie.
Franczyzobiorcy mogą liczyć m.in. na pomoc przy otwarciu lokalu i wsparcie podczas trwania umowy franczyzowej. Mają zapewnione szkolenia przed i po otwarciu lokalu, także dla pracowników.
– Przez siedem dni w tygodniu jest dla nich dostępny przynajmniej jeden szkoleniowiec i opiekun – zapewnia Tomasz Jench. – Kończymy też przygotowywanie nowego systemu zarządzania franczyzą, który chcemy uruchomić jeszcze w tym miesiącu.
WIZYTÓWKA NEW YORK PIZZA DEPARTMENT
Sieć pizzerii wywodząca się z Krakowa. Na polskim rynku od 2009 roku. Serwuje pizzę w stylu nowojorskim, czyli z chrupiącymi brzegami i miękkim, elastycznym ciastem. Oprócz marki NYPD franczyzodawca rozwija też marki wirtualne: ŻarWok, Alabama Mama, +48 Burger.
- ok. 70 lokali
- minimalna kwota inwestycji przy uruchomieniu dwóch marek: 54,5 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa: 3 proc. od obrotu

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali