Agencja ubezpieczeniowa / Współpracę z CUK można nawiązać w różnej formie, m.in. otwierając punkt partnerski lub placówkę franczyzową.
Środa
08.05.2024
Żaneta Jabłońska prowadzi trzy placówki CUK Ubezpieczenia. Jak ocenia współpracę z franczyzodawcą?
 

Żaneta Jabłońska pracowała w branży reklamowej. Później trafiła do firmy ubezpieczeniowej specjalizującej się w polisach na życie.

– Przyjmowałam tam wpłaty od klientów. Mimo że nie byłam zaangażowana w sprzedaż, to bardzo wiele się nauczyłam – wspomina Żaneta Jabłońska.

Decyzję o zmianie drogi zawodowej przyspieszyła przeprowadzka.

– Przeprowadziłam się do Wrześni i wtedy pomyślałam o otwarciu własnego biznesu, w branży ubezpieczeń – opowiada nasza rozmówczyni. – Wykorzystując wcześniejsze doświadczenia, szukałam silnego partnera biznesowego, który będzie rozpoznawalny na rynku i dostarczy odpowiednie rozwiązania.

Wybór padł na CUK Ubezpieczenia. Pierwszą placówkę otworzyła we Wrześni w lutym 2011 roku.

– Od początku otrzymałam marketingowe wsparcie CUK, dlatego dość szybko zbudowałam bazę klientów – podkreśla franczyzobiorczyni.

Rozwijając placówkę we Wrześni, jednocześnie uczyła się prowadzenia biznesu, marketingu, zarządzania zespołem, współpracy z multiagencją. Po sześciu latach postanowiła otworzyć placówkę w Nekli, a pół roku później kolejną w Miłosławiu.

– Praca w ubezpieczeniach wiąże się ze znajomością wielu zagadnień. Ubezpieczamy przecież domy, samochody, gospodarstwa rolne, ale także życie i zdrowie naszych klientów. To sektor, w którym klienci szczególnie doceniają profesjonalną wiedzę, doradztwo i umiejętność komunikacji. Jeśli ktoś lubi zmienność zadań oraz jest gotowy na ciągły kontakt z ludźmi i naukę, to odnajdzie się w tej branży – uważa franczyzobiorczyni CUK.

Multiagencja z doświadczeniem

CUK Ubezpieczenia to polska multiagencja z ponad 20-letnim doświadczeniem. Zajmuje się dystrybucją polis oraz doradztwem ubezpieczeniowym. Obsługuje ponad 800 tys. klientów, ma ponad 550 placówek i współpracuje z nią ponad 3,5 tys. agentów. Współpracę z CUK można nawiązać w różnej formie, m.in. otwierając punkt partnerski lub placówkę franczyzową. I w dużym, i w małym mieście. Wcześniej centrala przeprowadza analizę rynku, sprawdzając jego potencjał. Partnerzy mają zagwarantowaną wyłączność terytorialną na określonym obszarze. Do podjęcia współpracy wystarczy średnie wykształcenie. Nie trzeba mieć doświadczenia w ubezpieczeniach. Bez względu na formę współpracy partner zawsze otrzyma pomoc marketingową, księgową, prawną oraz produktową i sprzedażową. Centrala zapewnia, że placówkę franczyzową można otworzyć nawet w siedem dni. Inwestycja wynosi ok. 16 tys. zł. Oznakowanie i wyposażenie lokalu franczyzobiorca dostaje gratis, a działania marketingowe i wynajęcie lokalu finansowane jest w 50 proc. CUK gwarantuje pełen proces wdrożenia oraz szkoleń. Franczyzobiorcy mają dostęp do programów szkoleniowych przez cały okres współpracy. Oprócz standardowych polis mają dostęp do dedykowanych ubezpieczeń dostępnych tylko w CUK. Mogą również liczyć na wsparcie w sprzedaży produktów biznesowych, życiowych oraz z sektor agro.

– Nasi franczyzobiorcy na początku współpracy bardzo często sami zajmują się sprzedażą polis, a z czasem, kiedy otwierają kolejne placówki, skupiają się na zadaniach menedżerskich – wyjaśnia Marcin Dyliński, dyrektor departamentu marketingu i e-commerce CUK Ubezpieczenia.

Korzyści z licencji

Franczyzobiorcy CUK Ubezpieczenia zarabiają nie tylko na ustalonych stawkach prowizyjnych, ale też na benefitach za sprzedaż produktów komunikacyjnych, życiowych i majątkowych. Ile można zarobić w multiagencji ubezpieczeniowej?

– Nasi najlepsi partnerzy generują przychody na poziomie ponad 100 tys. zł miesięczne, a średnia wartość dla całej grupy CUK wynosi około 28 tys. zł miesięcznie – dodaje Marcin Dyliński.

Żaneta Jabłońska mówi, że wsparcie franczyzodawcy jest dla niej nie do przecenienia.

– Nie wyobrażam sobie prowadzenia trzech placówek bez wsparcia księgowego, technologicznego, marketingowego, prawnego oraz pomocy produktowej, jakie dostaję od CUK – podkreśla franczyzobiorczyni. – Poza tym, klienci ufają silnej marce, chcą mieć przegląd ofert z całego rynku, oszczędzić czas, pieniądze i zyskać najlepsze polisy.

WIZYTÓWKA CUK UBEZPIECZENIA

Multiagencja ubezpieczeniowa z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Zajmuje się dystrybucją polis oraz doradztwem ubezpieczeniowym. Obsługuje ponad 800 tys. klientów.

  • ponad 550 placówek, ponad 3,5 tys. współpracujących agentów
  • inwestycja ok. 16 tys.
  • średnie przychody miesięczne: ok. 28 tys.

Żaneta Jabłońska, franczyzobiorczyni CUK Ubezpieczenia / "Jeśli ktoś lubi zmienność zadań oraz jest gotowy na ciągły kontakt z ludźmi i naukę, to odnajdzie się w branży ubezpieczeniowej".