BZ WBK pozytywnie ocenia 2013 rok pod względem rozwoju sieci partnerskiej. Bank pozyskał 21 nowych placówek partnerskich, w tym roku ma ich być 15.
Wtorek
04.02.2014
BZ WBK chce pozyskać w tym roku 15 partnerów. Jednak ze względu na wyłączność terytorialną coraz trudniej o dobrą lokalizację.
 

Bank Zachodni WBK jest trzecim największym bankiem w Polsce pod względem liczby placówek, których w całym kraju posiada 948, w tym 115 partnerskich. – Nasza sieć jest już obecna w większości polskich miast. To powoduje, że trudniej znaleźć odpowiednie miejsce na kolejny punkt. Każda placówka ma określoną wyłączność terytorialną. Dbamy o to, by nie wchodziły sobie w drogę. W tym roku wytypowaliśmy ok. 70 lokalizacji. Spośród nich wybierzemy ok. 15 miejscowości, które najlepiej rokują pod względem rozwoju – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor Biura Rozwoju Placówek Partnerskich BZ WBK.

Politykę rozwoju sieci partnerskiej BZ WBK w 2014 roku będzie realizować Anna Gniatkowska, która w październiku ubiegłego roku objęła stanowisko dyrektora Biura Rozwoju Sieci Partnerskiej. Jak twierdzi, w pracy skupi się na działaniach, które będą stale podnosić jakość funkcjonowania placówek licencyjnych. – Obecnie sieć partnerska liczy 115 punktów. Mamy na uwadze jej dalszy rozwój terytorialny, ale aktualnie najbardziej zależy nam na utrzymaniu wzrostów sprzedaży, generowanych regularnie od dwóch lat – mówi menedżer.
Dyrektor rozwoju placówek partnerskich BZ WBK wylicza: sprzedaż kredytów gotówkowych w 2013 roku wzrosła o 60 proc., kredytów dla firm o 90 proc. natomiast sprzedaż kont o 50 proc. Dane odnoszą się do 2012 roku. Najwyższa faktura sprzedażowa w ubiegłym roku wyniosła kilkadziesiąt tys. zł.

– Prowadzenie placówki partnerskiej naszego banku to nie tylko prestiż, to przede wszystkim praca wymagająca 100 proc. zaangażowania oraz świadomość na czym polega prowadzenie własnego biznesu – mówi Anna Gniatkowska. Wśród partnerów BZ WBK jest czterech byłych pracowników banku i ok. 35 osób z doświadczeniem w bankowości. W ciągu roku bank prowadzi rozmowy z ok. 200 osobami zainteresowanymi otwarciem placówki i poddaje ocenie ponad 50 lokalizacji. Koszt inwestycji w placówkę BZ WBK wynosi 25 tys. zł. Placówki licencyjne BZ WBK powstają w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców.

(mk)


doradca we franczyzie