Klub dla elit
Premiera konceptu franczyzowego nowej sieci klubów premium Saude Circle miała miejsce w październiku na targach Franczyza 2014. Zarządzający siecią reklamują jej kluby fitness jako obiekty „premium”, m.in. ze względu na limitowaną liczbę miejsc członkowskich (tylko 300 aktywnych użytkowników), personalizowany trening na różnych urządzeniach lub przyrządach ustawionych w kole (tzw. trening obwodowy), czy opiekę fizjoterapeuty i trenerów.
– Marki aspirują do bycia premium, często nie spełniając jednak wysokich standardów. Zwykły klub fitness to już zbyt mało, aby zaskoczyć, czy pobudzić rynek. Dla Saude Circle bycie premium oznacza kameralną przestrzeń, designerskie wnętrze, obsługę na najwyższym poziomie – od serwowania świeżych soków po zapewnienie relaksacyjnej strefy spa i wysokiej klasy urządzenia treningowe, z których w Polsce korzysta zaledwie 11 klubów – mówi Jarosław Tanas, założyciel sieci Saude Circle. – Klienci wręcz domagają się jakości, są bardzo świadomi nowinek, podróżują, oczekują najlepszych rozwiązań. Znawcy branży fitness widzą różnice między treningiem tradycyjnym, doceniają innowacyjność. Osoby, które szukają dobrego rozwiązania na biznes i sprawdzają zróżnicowane oferty franczyzowe podkreślają, że „taki sprzęt” byłby ich ogromnym wyróżnikiem na rynku.
Pierwszy obiekt treningowo-rekreacyjny Saude Circle powstał w Łodzi w lipcu 2014 roku. Obecnie firma poszukuje partnerów chętnych do otwarcia klubów fitness na licencji marki.
– Naszych podopiecznych otaczamy wsparciem na wielu płaszczyznach planowania i prowadzenia biznesu. Na początku kluczowym aspektem jest analiza rynku, jego potencjału oraz specyfiki. Potencjalnego franczyzobiorcę prowadzimy również przez cały proces inwestycyjny począwszy od wyboru najlepszego źródła finansowania a kończąc na bieżącym zarządzaniu aktywami – mówi Jarosław Tanas. – Z naszych obserwacji wynika, że cenne jest również wsparcie psychologa i coaching, co przekłada się na umiejętne zarządzanie stresem i podejmowanie racjonalnych decyzji.
Wstępna opłata licencyjna kosztuje 35 tys. zł, znacznie droższe są jednak koszty początkowe inwestycji – przygotowanie lokalu do działalności to wydatek ok. 1,2 mln zł. Dodatkowo, partner co miesiąc odprowadza do centrali opłatę licencyjną w wys. 8 proc. od obrotów, a raz w roku płaci składkę marketingową w wys. 4 tys. zł. Aby elitarna oferta dla klientów nie przekształciła się w koncept będący poza zasięgiem potencjalnych partnerów, firma oferuje pomoc w pozyskaniu źródeł finansowania – w tym pochodzących z funduszy Unii Europejskiej.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
Od masaży orientalnych po mobilną depilację – sektor usług estetycznych w Polsce coraz częściej rozwija się nie poprzez pojedyncze salony, lecz za pomocą franczyzy. Sprawdzamy, kto buduje sieci w branży beauty i co realnie zyskują franczyzobiorcy.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Paula Zielińska zaczynała od etatu w sieciowej siłowni, prowadziła rodzinny klub fitness, a dziś jest właścicielką trzech klubów Xtreme Fitness Gyms.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pięć otwarć w trzy miesiące
/09.12.2025
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.