Pieniądze z górnej półki

Sklepy Made in G zaczynają zarabiać na bieżące koszty zwykle po roku od otwarcia. Szacujemy, że inwestycja powinna się zwrócić najpóźniej w trzecim roku
Tomasz Wasiucionek, dyrektor handlowy G Poland
Środa
09.09.2015
Franczyzobiorcy Made in G tworzą asortyment swoich sklepów z 35 marek modowych premium – mówi Tomasz Wasiucionek, dyrektor handlowy G Poland.
 

Jak ocenia pan kondycję rynku odzieży z segmentu premium?
Firma G Poland, franczyzodawca Made in G, jest obecna na rynku od 20 lat, toteż obserwujemy branżę już od dłuższego czasu. Na podstawie naszych doświadczeń mogę powiedzieć, że rynek premium cały czas się rozwija i budzi coraz większe zainteresowanie wśród klientów. Widać to szczególnie w mniejszych miejscowościach, poniżej 100 tys. mieszkańców.  Klienci z takich miast jeszcze kilka lat temu potrafili przejechać wiele kilometrów, by odwiedzić sklep z luksusowymi markami. Teraz chcą mieć takie salony na miejscu.

I chyba liczą na coś więcej, niż tylko bogaty wybór ubrań...  
Rzeczywiście, dlatego jako franczyzodawcy mocno stawiamy na rozwój dodatkowej oferty. Akcesoria, obuwie, torebki – to wszystko znajduje uznanie w oczach klientów. Coraz większa oferta robi się też w segmencie odzieży męskiej, zarówno wizytowej, jak i sportowej. Staramy się wychodzić naprzeciw tym trendom. Rynek bardzo się zmienił w ostatnich latach, a my gonimy zachodnie standardy. Swoją rolę odegrał tu również internet. Jeszcze 5-7 lat temu nikt nie kupował ubrań w internecie, dziś odzieżowy e-commerce kwitnie.

G Poland jest franczyzodawcą monobrandowych salonów odzieżowych, ale też operatorem konceptu Made in G, czyli sklepów multibrandowych. Jaką kwotę trzeba zainwestować, by przystąpić do sieci?
To oczywiście zależy od wielkości sklepu. Przyjmujemy, że dla lokalu 60-70 m2 potrzebna będzie kwota ok. 400-500 tys. zł. Obejmuje ona remont, wyposażenie oraz pierwsze zatowarowanie salonu. Nie pobieramy opłat wstępnych ani bieżących. Partner kupuje towar na własny rachunek, a cały zysk ze sprzedaży zostaje u niego w kieszeni. Marże na towarach przekraczają zwykle 50 proc. Zapewniamy szkolenia personelu oraz pomoc w doborze asortymentu. Część naszych partnerów to osoby, które wcześniej nie miały doświadczenia w prowadzeniu biznesu odzieżowego.

Jakie są plany w zakresie rozwoju sieci?
Obecnie pod szyldem Made in G działa pięć sklepów – w Olsztynie, Radomiu, Elblągu, Krakowie i Bydgoszczy. Wszystkie są prowadzone przez partnerów. Jeszcze w tym roku planujemy trzy otwarcia. Salony pojawią się najprawdopodobniej w Kielcach, Opolu i Lublinie. Na koniec 2017 roku chcielibyśmy mieć 20 salonów.

Jaka jest najlepsza lokalizacja dla sklepu Made in G?
Jeśli chodzi o wielkość miejscowości, to nie stawiamy dolnych granic. Tak jak wspomniałem, dostrzegamy zainteresowanie odzieżą premium wśród klientów z coraz mniejszych miejscowości. Co do lokalu, to jeśli ktoś chciałby ograniczyć się wyłącznie do jednego rodzaju asortymentu, czyli np. samych butów, to wówczas wystarczy lokal o powierzchni ok. 60 m2. Na salon z pełną ofertą potrzeba natomiast ok. 100-120 m2. Czy to będzie w galerii, czy przy ulicy handlowej – o tym zdecyduje już franczyzobiorca.

Rozmawiał Grzegorz Morawski


/1/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Top Secret

A ja jak zaglądałam na stronę https://www.topsecret.pl/ to widziałam tyle super ciuchów a poszłam do sklepu w radomiu i nic z tego nie było :(

2 wypowiedzi
ostatnia 16.02.2019
Ubrania dla nowoczesnych mężczyzn

o i zapomniałam mają też online sklep http://www.reserved.com/ tu można zobaczyć sobie

15 wypowiedzi
ostatnia 16.02.2019
Ubrania dla nowoczesnych mężczyzn

mój mąż zazwyczaj się w reserved ubiera, ładne ciuchy tam mają i cenowo całkiem spoko.

15 wypowiedzi
ostatnia 16.02.2019
GPoland

Dzień Dobry, Szukam właścicieli sklepów, które współpracują lub współpracowały z GPoland. Jakie doświadczenia ze współpracy? Czy możecie się podzielić?

1 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Również bardzo bym prosila o wiecej informacji na temat współpracy z firmą Esotiq, będę wdzieczna Mój e-mail martusia5465@gmail.com

26 wypowiedzi
ostatnia 04.02.2019
Emporio Armani czy Armani Exchange który sklep się opłaca?

Witam czy ktoś z Państwa już otworzył sklep z tą marka ? Która marka się opłaca i jak wyglada franczyzna z tą marka?

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2019
Salon300+ miejscowość podwarszawska

Prowadzę sklep odzieżowy ponad 300 m2 + duży magazyn. Od kilkunastu lat franczyza znanej marki odzieżowej. Dostałem wypowiedzenie franczyzy. Najchętniej wpuściłbym...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Marek Markowski bardzo prosze o pilny kontakt. Do konca tygodnia musze podjac decyzje w sprawie franczyzy Esotiq. mtroch@op.pl fb marietta. troch

26 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019