E. Leclerc podwojony

Dobiegają końca prace nad rozbudową supermarketu E.Leclerc w Zamościu. Sklep, który dotychczas mieścił się na powierzchni 1,5 tys. m2, został powiększony do ponad 3 tys. m2. Inwestycja, obok rozbudowy, obejmowała również modernizację supermarketu oraz całkowitą zmianę jego wizerunku. Wewnątrz poszerzono alejki, by ułatwić przemieszczanie się po sklepie, zwiększono także liczbę kas. Niemal wszystkie działy zostały odnowione. Wśród nowości znajdzie się między innymi dział ze zdrową żywnością oraz specjalna sekcja z szerokim wyborem alkoholi. Nowe oblicze zyska także dział produktów świeżych, chemii gospodarczej i dział techniczny. O nowe produkty powiększył się także asortyment.
W ostatnich 3 tygodniach sklep był zamknięty dla klientów, ponieważ trwały prace przygotowawcze przed otwarciem i rozpoczęciem akcji promocyjnej. Hasłem kampanii będzie „Wygodnie jak nigdy, tanio jak zawsze”.
– Chcemy, żeby zamojski E.Leclerc dzięki zmianom zyskał nową jakość. Konsekwentnie kontynuujemy politykę niskich cen. Z drugiej strony coraz większej liczbie klientów zależy na dostępie do produktów bardziej wyszukanych i komforcie zakupów. Dlatego podjęliśmy się rozbudowy i modernizacji naszego sklepu, aby każdy, nawet najbardziej wymagający klient wychodził z niego usatysfakcjonowany – komentuje Henryk Świdnik, prezes zarządu E.Leclerc Zamość.
Kampania promocyjna swoją kulminację osiągnie 9 sierpnia podczas otwarcia „nowego” E.Leclerc i potrwa przez kilka dni. W skład działań promocyjnych wejdą reklamy na billboardach, specjalny promocyjny katalog, kampanie w mediach tradycyjnych i społecznościowych oraz niestandardowe działania w sklepie, realizowane w dotąd nie spotykanej jeszcze w Zamościu formie. Organizatorzy nie ujawniają szczegółów, żeby nie zepsuć niespodzianki klientom.
– Inwestycja jest dobrą informacją nie tylko dla naszych obecnych i przyszłych klientów. W związku z rozbudową planujemy zwiększenie zatrudnienia. Wciąż niewielu mieszkańców miasta wie, że E.Leclerc w Zamościu prowadzą osoby stąd. Jest to biznes rodzinny, który prowadzę z żoną. Ja, podobnie jak moja załoga, mieszkamy w Zamościu, jesteśmy emocjonalnie związani z tym miejscem, tu płacimy podatki, włączamy się w lokalne inicjatywy, takie jak chociażby wsparcie klubu Hetman Zamość. Z zadowoleniem patrzymy na rozwój miasta i dzięki naszym obecnym i przyszłym działaniom, chcemy temu rozwojowi towarzyszyć. Stąd decyzja o rozbudowie i przyszłe inwestycje – dodaje Henryk Świdnik.
Supermarket E.Leclerc funkcjonuje w Zamościu od 2009 roku. W 2016 roku grupa E.Leclerc wykupiła centrum handlowe, w którym znajdował się sklep. Nosi ono teraz nazwę Centrum Handlowe E.Leclerc Zamość. Wciąż trwa proces wyboru najemców przestrzeni obejmującej 1,2 tys. m2 powierzchni budynku.
Rozbudowa sklepu nie jest jedyną inwestycją, którą planuje Henryk Świdnik. W planach na przyszłość znajduje się rozbudowa samego centrum handlowego o ponad 6000 m2. Obok zrealizowanych właśnie zmian wewnętrznych nastąpi także zmiana zewnętrzna – odnowiona zostanie elewacja budynku. W 2018 roku ma również powstać stacja benzynowa przy C.H. E.Leclerc.
Partnerstwo albo franczyza
E. Leclerc to wyjątek na polskim rynku franczyzy spożywczej pod względem formatu powierzchniowego, jaki oferuje swoim partnerom. Jako jedyny koncept umożliwia otwarcie hipermarketu – przeciętna placówka sieci w Polsce liczy ponad 3 tys. m2. Format determinuje wymagania wobec przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć własny sklep na licencji E. Leclerc. Muszą oni dysponować terenem lub budynkiem umożliwiającym uruchomienie sklepu o powierzchni sprzedażowej min. 1,5 tys. m2 lub dwoma mniejszymi po 1 tys. m2 każdy. Do wyboru mają dwa modele współpracy – franczyzowy i partnerski.
- We franczyzie kupuje się i płaci za pomysł na biznes i szyld. Natomiast w sieci partnerskiej E. Leclerc partnerzy są współwłaścicielami szyldu i współtworzą strategię biznesu. Wkład własny, np. w postaci terenu lub budynku jest mile widziany, ale niekonieczny. W rozwoju organicznym partnerzy sieci gwarantują kredyty na budowę i uruchomienie nowego sklepu. Jego własność przechodzi na prowadzącego w miarę dochodzenia do pozytywnego wyniku – tłumaczy Krzysztof Gajewski z E. Leclerc Bielany.
Partnerem można zostać w drodze awansu wewnątrz organizacji i otrzymaniu do realizacji projektu inwestycyjnego wypracowanego przez dział rozwoju grupy. W modelu partnerskim działają 43 sklepy. Na licencji franczyzowej działają natomiast trzy sklepy.
ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzobiorca Fundacji Fotowoltaiki już w pierwszym miesiącu działalności zarobił ponad 40 tys. zł. netto. Jak mu idzie dzisiaj?
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów