Franczyzobiorca dobrze wychowany

Cykl dobrych manier / Cool-turalny Maluch proponuje dwupoziomowy cykl warsztatów, składający się z 22 zajęć, skierowanych do przedszkolaków oraz uczniów zerówek i klas I.
Środa
17.06.2020
Warsztaty savoir vivre’u dla najmłodszych – z taką ofertą wkracza na franczyzowy rynek marka Cool-turalny Maluch.
 

Dagmara Łuczka od ośmiu lat zajmuje się prowadzeniem szkoleń i warsztatów z etykiety biznesowej, szkoląc pracowników firm, sektora administracji i edukacji.
– Trzy lata temu koleżanka zapytała mnie, czy nie przygotowałabym warsztatów z zasad dobrego wychowania dla przedszkola, do którego uczęszczała wtedy jej córka – opowiada Dagmara Łuczka, dziś franczyzodawczyni marki Cool-turalny Maluch. – Na początku odrzuciłam ten pomysł, ale przez kilka miesięcy ta myśl nie dawała mi spokoju i uznałam, że warto spróbować. Sama jestem mamą dwójki dzieci.

Na początek przygotowała program pięciu zajęć. Choć nie udało się nawiązać współpracy z przedszkolem wskazanym przez koleżankę, Dagmara Łuczka postanowiła pokazać swoją propozycję w innych placówkach. Pomysł bardzo się spodobał i tak narodziła się marka Cool-turalny Maluch.
– Zapotrzebowanie na zajęcia z savoir vivre’u dla dzieci okazało się bardzo duże – mówi Dagmara Łuczka. – Temat zaciekawił  dyrektorów przedszkoli, ale także rodziców, którzy dzisiaj sami zgłaszają się do mnie z pytaniem, czy mogłabym poprowadzić zajęcia w przedszkolu ich dziecka. Do tej pory objęłam moim programem około 1 tys. dzieci z terenu Trójmiasta.

Licencja na warsztaty

W tej chwili Cool-turalny Maluch proponuje dwupoziomowy cykl warsztatów, składający się z 22 zajęć, skierowanych do przedszkolaków oraz uczniów zerówek i klas I.
– Docelowo program zakłada realizację 30 warsztatów, rozłożonych na trzy lata. Zajecia odbywają się raz w miesiącu. Utrwalają wiedzę o odpowiednim zachowaniu przy stole, podczas rozmowy, na urodzinach, w autobusie, powitań itp. Bawią się, testują, ćwiczą, a wszystko związane jest z kulturalnym zachowaniem  – wylicza Dagmara Łuczka. – Staram się sprawić, aby same dochodziły do wniosku, że kultura jest fajna.

Marka zaczęła właśnie poszukiwania pierwszych franczyzobiorców.
– Nie ograniczamy się jeśli chodzi o wielkość miast, bo z powodzeniem można prowadzić działalność zarówno w dużych, jak i w mniejszych. Nasi franczyzobiorcy będą mogli działać na terenie całego swojego województwa, nawiązując kontakty z placówkami oświatowymi – wyjaśnia franczyzodawczyni Cool-turalnego Malucha. – Nie oznacza to jednak, że w jednym województwie będzie mógł działać tylko jeden licencjobiorca. Np. na terenie mazowieckiego jest blisko 2 tys. przedszkoli. Jedna osoba nie byłaby w stanie nawiązać współpracy ze wszystkimi. Będę jednak kontrolować liczbę licencjobiorców w każdym regionie i pilnować, aby sami dla siebie nie stawali się konkurencją.

Dla tych, którym zależałoby jednak na wyłączności, istnieje możliwość jej wykupienia – cena zależy od wielkości obszaru.

Koszty i wsparcie

Franczyzobiorca nie musi otwierać stacjonarnego biura. Współpraca z przedszkolami oznacza, że zajęcia odbywają się na ich terenie. Na starcie trzeba uiścić opłatę licencyjną, która wynosi 8,9 tys. zł netto. W zamian licencjobiorca otrzymuje pakiet startowy, który zawiera m.in. konspekty 12 warsztatów (czyli cały roczny poziom kształcenia), ze scenariuszami zajęć i pomocami edukacyjnymi. Franczyzodawca gwarantuje również szkolenie, na którym omawiane są wszystkie warsztaty, partnerzy poznają różne formy promocji oraz uczą się, jak docierać do klientów.
– Jeżeli franczyzobiorca sobie tego życzy, mogę przyjechać do niego i brać udział w pierwszych rozmowach z klientami – zapewnia Dagmara Łuczka.

Franczyzodawca szacuje, że nawiązując współpracę z 10-12 placówkami średniej wielkości na zwrot z inwestycji możemy liczyć po dwóch miesiącach. Miesięczna opłata franczyzowa to 440 zł netto. Przez trzy pierwsze miesiące od podpisania umowy licencjobiorcy są z niej zwolnieni, aby mieć czas na zdobycie klientów i rozwinięcie działalności.
– Od kandydatów na franczyzobiorców oczekujemy predyspozycji do pracy z dziećmi. Ważna jest również znajomość zasad etykiety, aby zachować odpowiedni poziom warsztatów – podkreśla Dagmara Łuczka. – W zamian oferujemy koncept, który zapewnia elastyczny czas pracy oraz stabilizację. Umowy z przedszkolami z reguły podpisujemy na cały rok, co jest dużym atutem w prowadzeniu własnej działalności.

WIZYTÓWKA MARKI COOL-TURALNY MALUCH

Warsztaty z zasad savoir vivre'u dla dzieci.

  • koszt inwestycji 8,9 tys. zł netto
  • miesięczna opłata franczyzowa 440 zł netto
  • przez trzy pierwsze miesiące od podpisania umowy franczyzodawca nie pobiera opłaty

Biuro niepotrzebne / Współpraca z przedszkolami oznacza, że warsztaty Cool-turalny Maluch odbywają się na ich terenie.

POPULARNE NA FORUM

Akademia Bystrzaka

Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?

1 wypowiedzi
ostatnia 21.02.2020
Wirtualna Asystentka?

Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...

2 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2020
Wirtualna Asystentka?

Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2020
Czy warto zainwestować w szkołę językową?

Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...

21 wypowiedzi
ostatnia 14.11.2019
Z korepetytora na dyrektora

Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Z korepetytora na dyrektora

Hm, ciekawe - i pracować z dziećmi mogą osoby bez przygotowania pedagogicznego? Trochę to dziwne...

3 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Szkolenia biznesowe?

Jasne, że się opłaca! W ogóle branża szkoleniowa daje dużo satysfakcji - i organizatorom, i uczestnikom :)

2 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Firma szkoleniowa - pomysły na aktywizację uczestników

Jest dużo metod - praca projektowa, case study. Dobre efekty daje też odrobina rywalizacji na zajęciach :)

5 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018