Franczyzobiorca dobrze wychowany
Dagmara Łuczka od ośmiu lat zajmuje się prowadzeniem szkoleń i warsztatów z etykiety biznesowej, szkoląc pracowników firm, sektora administracji i edukacji.
– Trzy lata temu koleżanka zapytała mnie, czy nie przygotowałabym warsztatów z zasad dobrego wychowania dla przedszkola, do którego uczęszczała wtedy jej córka – opowiada Dagmara Łuczka, dziś franczyzodawczyni marki Cool-turalny Maluch. – Na początku odrzuciłam ten pomysł, ale przez kilka miesięcy ta myśl nie dawała mi spokoju i uznałam, że warto spróbować. Sama jestem mamą dwójki dzieci.
Na początek przygotowała program pięciu zajęć. Choć nie udało się nawiązać współpracy z przedszkolem wskazanym przez koleżankę, Dagmara Łuczka postanowiła pokazać swoją propozycję w innych placówkach. Pomysł bardzo się spodobał i tak narodziła się marka Cool-turalny Maluch.
– Zapotrzebowanie na zajęcia z savoir vivre’u dla dzieci okazało się bardzo duże – mówi Dagmara Łuczka. – Temat zaciekawił dyrektorów przedszkoli, ale także rodziców, którzy dzisiaj sami zgłaszają się do mnie z pytaniem, czy mogłabym poprowadzić zajęcia w przedszkolu ich dziecka. Do tej pory objęłam moim programem około 1 tys. dzieci z terenu Trójmiasta.
Licencja na warsztaty
W tej chwili Cool-turalny Maluch proponuje dwupoziomowy cykl warsztatów, składający się z 22 zajęć, skierowanych do przedszkolaków oraz uczniów zerówek i klas I.
– Docelowo program zakłada realizację 30 warsztatów, rozłożonych na trzy lata. Zajecia odbywają się raz w miesiącu. Utrwalają wiedzę o odpowiednim zachowaniu przy stole, podczas rozmowy, na urodzinach, w autobusie, powitań itp. Bawią się, testują, ćwiczą, a wszystko związane jest z kulturalnym zachowaniem – wylicza Dagmara Łuczka. – Staram się sprawić, aby same dochodziły do wniosku, że kultura jest fajna.
Marka zaczęła właśnie poszukiwania pierwszych franczyzobiorców.
– Nie ograniczamy się jeśli chodzi o wielkość miast, bo z powodzeniem można prowadzić działalność zarówno w dużych, jak i w mniejszych. Nasi franczyzobiorcy będą mogli działać na terenie całego swojego województwa, nawiązując kontakty z placówkami oświatowymi – wyjaśnia franczyzodawczyni Cool-turalnego Malucha. – Nie oznacza to jednak, że w jednym województwie będzie mógł działać tylko jeden licencjobiorca. Np. na terenie mazowieckiego jest blisko 2 tys. przedszkoli. Jedna osoba nie byłaby w stanie nawiązać współpracy ze wszystkimi. Będę jednak kontrolować liczbę licencjobiorców w każdym regionie i pilnować, aby sami dla siebie nie stawali się konkurencją.
Dla tych, którym zależałoby jednak na wyłączności, istnieje możliwość jej wykupienia – cena zależy od wielkości obszaru.
Koszty i wsparcie
Franczyzobiorca nie musi otwierać stacjonarnego biura. Współpraca z przedszkolami oznacza, że zajęcia odbywają się na ich terenie. Na starcie trzeba uiścić opłatę licencyjną, która wynosi 8,9 tys. zł netto. W zamian licencjobiorca otrzymuje pakiet startowy, który zawiera m.in. konspekty 12 warsztatów (czyli cały roczny poziom kształcenia), ze scenariuszami zajęć i pomocami edukacyjnymi. Franczyzodawca gwarantuje również szkolenie, na którym omawiane są wszystkie warsztaty, partnerzy poznają różne formy promocji oraz uczą się, jak docierać do klientów.
– Jeżeli franczyzobiorca sobie tego życzy, mogę przyjechać do niego i brać udział w pierwszych rozmowach z klientami – zapewnia Dagmara Łuczka.
Franczyzodawca szacuje, że nawiązując współpracę z 10-12 placówkami średniej wielkości na zwrot z inwestycji możemy liczyć po dwóch miesiącach. Miesięczna opłata franczyzowa to 440 zł netto. Przez trzy pierwsze miesiące od podpisania umowy licencjobiorcy są z niej zwolnieni, aby mieć czas na zdobycie klientów i rozwinięcie działalności.
– Od kandydatów na franczyzobiorców oczekujemy predyspozycji do pracy z dziećmi. Ważna jest również znajomość zasad etykiety, aby zachować odpowiedni poziom warsztatów – podkreśla Dagmara Łuczka. – W zamian oferujemy koncept, który zapewnia elastyczny czas pracy oraz stabilizację. Umowy z przedszkolami z reguły podpisujemy na cały rok, co jest dużym atutem w prowadzeniu własnej działalności.
WIZYTÓWKA MARKI COOL-TURALNY MALUCH
Warsztaty z zasad savoir vivre'u dla dzieci.
- koszt inwestycji 8,9 tys. zł netto
- miesięczna opłata franczyzowa 440 zł netto
- przez trzy pierwsze miesiące od podpisania umowy franczyzodawca nie pobiera opłaty

ZOBACZ W KATALOGU























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Szkoła Pamięci to interes wart rozważenia dla wszystkich, którzy chcą sobie dorobić. Szczególnie jedna grupa zawodowa chętnie inwestuje w tę franczyzę.
Franczyzodawca Early Stage twierdzi, że jego szkoły wyróżniają się na tle konkurencji. Co jest ich przewagą?
– Obecnie konkurencja w naszej branży jest mniejsza, bo niektóre zajęcia dla dzieci nie mogą się odbywać on-line. To daje większe możliwości – mówi Piotr Nitecki, franczyzodawca Genius.
W przedszkole Montessori trzeba zainwestować nieco więcej niż w otwarcie tradycyjnego. Czy się opłaca? Czesne jest porównywalnej wysokości co w innych prywatnych przedszkolach.
W najbliższych miesiącach franczyzodawca Gigantów Programowania planuje skupić się na ekspansji zagranicznej. A co z rozwojem sieci w Polsce?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski? Oto nasze podpowiedzi.
W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Planujemy otwierać 20 stacji franczyzowych rocznie – mówi Piotr Żuromski, dyrektor biura zarządzania siecią PKN Orlen.
W co zainwestować – czy warto porzucić ciepły etat i wybrać własną firmę? Podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w 2020 roku.
POPULARNE NA FORUM
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...
Z korepetytora na dyrektora
Hm, ciekawe - i pracować z dziećmi mogą osoby bez przygotowania pedagogicznego? Trochę to dziwne...
Szkolenia biznesowe?
Jasne, że się opłaca! W ogóle branża szkoleniowa daje dużo satysfakcji - i organizatorom, i uczestnikom :)