Remigiusz Sonik, franczyzodawca Daisy / "Pomimo zamknięcia centrów handlowych nasze sklepy mogły funkcjonować, ponieważ nasz asortyment został uznany za produkty pierwszej potrzeby".
Czwartek
06.08.2020
Marka sklepów zoologicznych Daisy właśnie przygotowuje nowe otwarcia. Produkty dla zwierząt okazały się dobrym asortymentem sprzedażowym na ciężkie czasy pandemii.
 

Sklepy zoologiczne pod szyldem Daisy działają obecnie w Tarnowie, Rzeszowie, Nowym Sączu i w Gdańsku (dwa). Wkrótce otworzą się kolejne. 

– Pod koniec sierpnia uruchamiamy sklep w Krakowie, a we wrześniu w Tarnowie – informuje Remigiusz Sonik, który wraz z żoną jest właścicielem konceptu Daisy sklepy zoologiczne.

W Krakowie sklep będzie zlokalizowany w małej galerii handlowej, w Tarnowie w pasażu przy supermarkecie.

Czas pandemii marka przetrwała całkiem nieźle. 

– Pomimo zamknięcia centrów handlowych nasze sklepy mogły funkcjonować, ponieważ nasz asortyment został uznany za produkty pierwszej potrzeby, do których klient musi mieć stały dostęp – mówi Remigiusz Sonik. – Klienci przychodzili przez cały czas, może rzadziej niż zwykle, ale za to robili większe zakupy. W maju odnotowaliśmy bardzo duży wzrost obrotów, w porównaniu do tego samego miesiąca w 2019 roku.

Miasta małe i duże

Daisy chce otwierać sklepy w miastach liczących już od 20 tys. mieszkańców. 

– Małe miasta oznaczają zwykle mniejsza konkurencję. Choć i w tych dużych liczba mieszkańców przypadająca statystycznie na jeden sklep może być całkiem spora – dodaje Remigiusz Sonik.

Właściciele konceptu nie wymagają od kandydatów na franczyzobiorców specjalistycznej wiedzy na temat zwierząt. Atutem może być natomiast ich posiadanie.

– Franczyzobiorcy, którzy sami są właścicielami zwierząt, mogą lepiej zrozumieć potrzeby naszych klientów. Nie jest to jednak wymóg konieczny – tłumaczy Remigiusz Sonik.

Na sklep potrzebny jest lokal o powierzchni od 25 do 80 m2. Dobrą lokalizacją będzie galeria czy pasaż handlowy, ale też duże osiedle lub centrum miasta.

Wysokość wstępnej opłaty licencyjnej zaczyna się od 27,9 tys. zł netto. Franczyzobiorca musi tylko pomalować sklep na biało, położyć podłogę i zamontować oświetlenie. Później do środka wchodzi ekipa licencjodawcy, która urządza wnętrze według indywidualnego projektu. Franczyzodawca całkowicie wyposaża pomieszczenia: w regały systemowe, meble, sprzęt fiskalny, zapewnia obrandowanie.

Zyski z prowizji

Licencjobiorcy otrzymują towar w depozyt. W ofercie sklepów znajdują się artykuły dla zwierząt domowych: suche i mokre karmy, akcesoria, kosmetyki, suplementy, preparaty lecznicze czy legowiska oraz ubranka. Franczyzobiorca zarabia na 30-proc. prowizji od sprzedaży. Wysokość opłaty franczyzowej zależy od osiąganych przez sklep obrotów: najniższa to 890 zł netto, najwyższa 1790 zł netto. Nie ma dodatkowej opłaty marketingowej, natomiast licencjodawcy koordynują wszelkie działania związane z marketingiem.

Właściciele marki Daisy szacują, że zwrot z inwestycji w punkt franczyzowy nastąpi po 1-2 latach od otwarcia, choć zdarza się, że następuje to szybciej.

 

WIZYTÓWKA MARKI DAISY

Sieć sklepów zoologicznych.

  • liczba placówek: 5
  • opłata licencyjna od 27,9 tys. zł netto
  • franczyzobiorcy zarabiają na 30-proc. prowizji od sprzedaży

Dość miejsca / Na sklep zoologiczny potrzebny jest lokal o powierzchni od 25 do 80 m kw.

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022