Biznes, który ma wzięcie
Marka Salonty na rynek franczyzowy weszła pod koniec maja tego roku. Minęło zaledwie kilka miesięcy a na współpracę zdecydowało się sześciu partnerów, z czego trzech jest na finalnym etapie adaptacji. Poza tym firma ma aż dziewięć własnych placówek.
Potrzeba rynku
Mateusz Szymański z działu franczyzy w Salonty przyznaje, że zainteresowanie współpracą w ramach franczyzy zaskoczyło właścicieli.
– Jest ono dużo większe niż pierwotnie zakładaliśmy. Potencjalni franczyzobiorcy kontaktują się z nami codziennie – mówi Mateusz Szymański.
Podobnie było, gdy marka wchodziła na rynek w 2020 roku. Biznes stworzyli Olivier Jeske i Marcin Świtalski. Zauważyli, że dużym problemem jest brak odpowiedniego miejsca, w którym można zorganizować imprezę. Postanowili na próbę stworzyć przestrzeń pod wynajem godzinowy. W tym celu zaadaptowali jeden z poznańskich lokali w taki sposób, żeby łudząco przypominał mieszkanie. Nie ma w nim sypialni, ale są toalety, kuchnia, salon i duża część jadalniana, przy której klienci mogą świętować różne okazje. Testowo uruchomili jeden taki lokal na ulicy Mostowej w Poznaniu na początku 2020 roku. Okazało się, że zainteresowanie jest bardzo duże.
– Wcześniej nasi klienci byli zmuszeni organizować swoje wydarzenia albo w domach prywatnych albo w restauracjach. Pierwsza opcja jest niestety bardzo uciążliwa głównie z przyczyn organizacyjnych, takich jak sprzątanie. W restauracjach natomiast takie wydarzenia są zbyt kosztowne z uwzględnieniem marży na alkohol i jedzenie – tłumaczy Mateusz Szymański.
W placówkach Salonty klient nie martwi się o sprzątanie, a alkohol i jedzenie zapewnia sobie we własnym zakresie.
Oryginalny model
Salonty idealnie wpisało się zatem w potrzeby klientów i to pomimo trudnego czasu. Start przypadł przecież na moment, kiedy na świecie szalała pandemia. Teraz mamy trudną sytuację gospodarczą, a lokale Salonty rosną jak grzyby po deszczu. Powodem jest także fakt, że inwestycja jest niska, a model współpracy wyjątkowo prosty i oryginalny. Polega on na tym, że partner nie musi martwić się o klientów. Przyjmowanie rezerwacji i zarządzanie nimi odbywa się centralnie.
– To centrala zajmuje się pozyskiwaniem klientów i pełnym marketingiem. Po stronie franczyzobiorcy jest jedynie sprzątanie po każdym wydarzeniu, uzupełnienie braków papieru, ręczników czy zastawy oraz drobne naprawy. Nie jest to zatem zajęcie na pełen etat – mówi Mateusz Szymański.
Franczyzę Salonty można uruchomić w miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców. Lokal musi mieć od 50 do 150 m2 powierzchni. Kandydaci są zobowiązani do uiszczenia opłaty wstępnej rzędu 5 tys. zł netto za każdy uruchamiany lokal. Po ich stronie jest także adaptacja lokalu. Franczyzodawca zapewnia jego projekt z rzutami i wizualizacjami oraz listę zakupową. Opłaty franczyzowe wynoszą 25 proc. od przychodów.
Firma ma bardzo ambitne plany rozwoju. Do końca roku planuje podpisanie umów na łącznie 15 placówek franczyzowych.
– Z dopracowanym know-how i doświadczeniem w relacjach z franczyzobiorcami w przyszłym roku planujemy znaczne zwiększenie dynamiki pozyskiwania nowych partnerów. Plan to minimum 100 placówek franczyzowych – zaznacza Mateusz Szymański.
WIZYTÓWKA SALONTY
- opłata wstępna: 5 tys. zł za każdy lokal
- liczba placówek: 9 własnych i 6 franczyzowych
- opłaty: 25 proc. od przychodów


ZOBACZ W KATALOGU
























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Fast Energy, międzynarodowa sieć mobilnych stacji do ładowania telefonu, szuka franczyzobiorców. Na inwestycję wystarczy zaledwie 2 tys. zł.
Do sieci Furgonetka w minionym roku dołączyło około 200 punktów kurierskich. W tym roku firma chce podwoić ten wynik.
– Nasz sposób serwisowania aut niedługo stanie się normą, ponieważ ludzie nie chcą tracić czasu na logistykę związaną z serwisem – mówi Jakub Dudzik, założyciel FORZA Engineering.
Auto Gamma znalazł masterfranczyzobiorców w Anglii i Niemczech. A jak rozwija się w Polsce?
Marcin Górecki prowadzi cztery pralnie pod szyldem EBS i chciałby mieć ich więcej. Ile trzeba zainwestować, żeby móc otworzyć własną pralnię?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
New York Hot Dog wchodzi w nowe lokalizacje i ma nowe pomysły na kolejny sezon.
Freedom Nieruchomości i Investor Nieruchomości połączyły siły. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...