Biznes nie tylko dla mam

Rząd przyjął nowelizację ustawy o systemie oświaty, przywracając obowiązek szkolny dla 7-latków. Nowa ustawa może rykoszetem uderzyć w trzylatków. Jeśli sześciolatki zostaną w przedszkolach, prawdopodobnie zabraknie w nich miejsc dla dzieci urodzonych w 2013 roku. Dla ich rodziców to zła wiadomość, dla właścicieli prywatnych przedszkoli – wręcz przeciwnie. Przynajmniej przez najbliższy rok nie powinno zabraknąć im klientów. Żeby nie martwić się o nich również w kolejnych latach, dobrze wprowadzić do oferty coś, co wyróżni placówkę na tle samorządowych przedszkoli. Może to być intensywna nauka języka obcego, większy nacisk na artystyczne zajęcia czy specjalna oferta żywieniowa (np. dieta wegeteriańska). Coś co przyciągnie rodziców a czego nie znajdą w publicznym przedszkolu.
Doświadczenie w prowadzeniu prywatnych przedszkoli ma właściciel sieci Przedszkoli Pod Magnolią, który posiada sześć własnych placówek – wszystkie działają w Krakowie.
– Udało nam się stworzyć markę rozpoznawalną zarówno wśród rodziców, jak i nauczycieli. Wyróżniamy się nowoczesnym podejściem do edukacji oraz tym, że szczególną uwagę zwracamy na efektywne nauczanie języków obcych. Ponadto dbamy o bezpieczeństwo dzieci i zdrowe żywienie – oferujemy własną zdrową kuchnię z indywidualnym jadłospisem dostosowanym do potrzeb dziecka. Zapewniamy też dowóz dzieci do przedszkola i do domu – mówi Justyna Pacuła, właściciel sieci Przedszkoli Pod Magnolią.
Pierwsze Przedszkole Pod Magnolią powstało osiem lat temu. We wrześniu właściciel sieci planuje też otwarcie pierwszej w Krakowie międzynarodowej szkoły podstawowej i gimnazjum – English Primary School – z wykładowym językiem angielskim.
Potencjalny franczyzobiorca marki powinien dysponować co najmniej 240 tys. zł na inwestycję. Koszty remontu budynku, w którym ma mieścić się przedszkole, franczyzodawca szacuje na minimum 150 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 50 tys. zł, bieżąca 5 tys. zł miesięcznie.
– Przy założeniu, że do przedszkola będzie uczęszczać 50 dzieci, inwestycja zwróci się najpóźniej po upływie dwóch lat – zapewnia franczyzodawca.
W ramach opłaty franczyzowej przedsiębiorca otrzymuje m.in.: know-how dotyczące prowadzenia przedszkola, pomoc w rekrutacji kadry pedagogicznej, wsparcie przy załatwianiu wszelkich spraw formalnych oraz w znalezieniu najlepszej lokalizacji dla przedszkola. Lokal przeznaczony na placówkę przedszkolną musi spełnić szereg wymagań wynikających z obowiązujących przepisów. Franczyzodawca zapewnia, że pomaga dostosować obiekt, aby franczyzobiorca bez problemu uzyskał stosowne pozwolenia od sanepidu oraz Straży Pożarnej. Przedszkola Pod Magnolią najczęściej mają 200-400 m2 powierzchni i są zlokalizowane na osiedlach, na których mieszka dużo rodzin z małymi dziećmi.
ZOBACZ W KATALOGU

























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Popyt na korepetycje nie zwalnia, więc my przyspieszamy. Otwieramy nowe placówki w Polsce i wychodzimy za granicę – mówią Marta Lewandowska i Leszek Lewandowski, właściciele sieci Galileusz.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Justyna Pryszcz zrezygnowała z etatu i w kilka miesięcy uruchomiła szkołę językową La Mancha. Co sprawiło, że się odważyła – i jak wygląda teraz jej życie?
– Dzikie Pląsy to spójna marka, będąca kompleksową odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego rodzica – mówi Dorota Kurkowska, dyrektor ds. franczyzy marki Dzikie Pląsy.
Właścicielka Speaky Frog postawiła na własną metodę nauki angielskiego, która uwzględnia potrzeby dzieci z dysleksją, dysgrafią, ADHD i w spektrum autyzmu. Jak jej poszło?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...