Pieniądze w ruchu
Jarosław Tomczewski, właściciel marki Kids Studio
Polacy dbają o wygląd i kondycję fizyczną. Zależy im, żeby sprawne fizycznie były również ich dzieci. Czy trend na bycie fit przekłada się na liczbę kursantów w waszych szkołach?
Naszą branżę musimy rozpatrywać w dwóch kategoriach: rynku sportowego oraz rynku dziecięcego. Zarówno jeden, jak i drugi rozkwita w Polsce. Aktywne formy spędzania czasu polecają media, naukowcy, lekarze, terapeuci. Zdrowy i sportowy tryb życia wpisuje się w ogólnoświatowy trend, zaś biznes sportowy budzi coraz większe zainteresowanie wśród inwestorów. Chętnych na ćwiczenia z każdym rokiem jest coraz więcej. Wzrasta też liczba powstających klubów sportowych i liczba imprez promujących bycie „fit”, profili społecznościowych znanych sportowców, udzielających rad, jak żyć zdrowo i aktywnie. I rośnie liczba fanów tego typu inicjatyw. Tak samo sprawa ma się z rynkiem dziecięcym. Według badań przeprowadzonych przez Centrum im. Adama Smitha, rodzice na wychowanie jednego dziecka do 20. roku życia wydają ok. 160 tys. zł. Dorośli chcą zapewnić swojej pociesze wszystko, co najlepsze. Nie żałują pieniędzy na ubranie, jedzenie, zabawki i organizację wolnego czasu. Regularny ruch koryguje wady postawy, pomaga utrzymać prawidłową masę ciała, wpaja pozytywne wzorce, by spędzać aktywnie wolny czas. Poza tym uczy dyscypliny, otwartości i pewności siebie. Wpływ na rozwój branży miało również wprowadzenie programu Rodzina 500 +. Dzięki niemu więcej osób stać na posłanie dziecka na zajęcia dodatkowe. Wszystko to pozytywnie wpływa na nasz biznes. Do szkół Kids Studio uczęszcza teraz wielu kursantów, co przekłada się na generowane zyski.
Jakie dokładnie zajęcia prowadzone są w szkołach państwa marki?
Kids Studio to placówki sportowe organizujące zajęcia dla dzieci. Trzy filie działają w Częstochowie, Zgierzu, Łodzi. W ofercie szkoły są takie zajęcia jak: akrobatyka, gimnastyka artystyczna, rytmika, balet, hip- hop, break dance, trampoliny. Dzieci uczą się tańczyć i ćwiczyć na dwa sposoby: jako członkowie zespołów oraz uczestnicy otwartych zajęć. Oprócz zajęć pozalekcyjnych Kids Studio organizuje również ferie zimowe i półkolonie w wakacje.
Jakie warunki trzeba spełnić, żeby zostać franczyzobiorcą Kids Studio?
Osoba zainteresowana współpracą z nami powinna dysponować 20-50 tys. zł na inwestycję. W trakcie współpracy franczyzobiorca zobowiązany będzie uiszczać opłatę bieżącą w wysokości 1 tys. zł oraz 250 zł opłaty marketingowej miesięcznie. Szkoła zaczyna być dochodowa już po kilku miesiącach funkcjonowania, gdy uczęszcza do niej 100-150 uczniów. Może generować wówczas zyski od 10-15 tys. miesięcznie, więc zwrot z inwestycji może nastąpić już po kilku miesiącach. Wiele jednak zależy od zaangażowania franczyzobiorcy. Optymalny lokal na szkołę powinien znajdować się w mieście powyżej 10 tys. mieszkańców i mieć minimum 150 m2 powierzchni. Musi zmieścić się w nim sala do ćwiczeń, recepcja, szatnia z przebieralnią, toaleta z prysznicem.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Nie trzeba mieć wykształcenia pedagogicznego, żeby móc prowadzić biznes edukacyjny. Licencję na biznes w tej branży znajdziemy na Targach Franczyza, które odbędą się już 24-26 października.
– Wystarczy 5 tys. zł na opłatę franczyzową i około 10 tys. zł na wynajem i wyposażenie lokalu, aby otworzyć szkołę językową – mówi Katarzyna Albecka, właścicielka Speaky Frog.
Marek Karwański, masterfranczyzobiorca szkoły muzycznej Yamaha, 30 lat temu jako pierwszy otworzył w Polsce placówkę pod tym szyldem.
Zanim Szymon Fenikowski zdecydował się na współpracę z Edukido, dzwonił do innych partnerów z pytaniem, jak im idzie. Co odpowiadali?
Szkole La Mancha przybywa partnerów i klientów. Co przyciąga Polaków do nauki hiszpańskiego?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...