Opłacalne cięcie
Pomysłodawcy firmy Trendy Hair Fashion stawiali pierwsze kroki w branży fryzjerskiej w Bielsko-Białej. Od 1985 roku, kiedy wpadli na pomysł na biznes, otworzyli pięć własnych lokali i 54 punkty franczyzowe. W 1993 roku do grona franczyzobiorców dołączyła Barbara Sanetra. Świeżo upieczona studentka ekonomii była klientką salonu fryzjerskiego Trendy Hair Fashion. Po jednej z wizyt w głowie zaczął kiełkować jej pomysł na nawiązanie współpracy z firmą. Nie stanowiło to problemu, bowiem franczyzobiorcą marki może zostać każdy, kto chce spróbować swoich sił w biznesie. Nie jest to koncept zarezerowany dla fryzjerów. Wkrótce Barbara Senatra otworzyła salon fryzjerski w Żywcu. Jak przyznaje franczyzobiorczyni, początkowo współpraca z właścicielami przebiegała inaczej niż wygląda to obecnie. – Zostałam inwestorem i założyłam spółkę. Mój lokal był pierwszym punktem w Polsce, figurującym pod logo Trendy Hair Fashion, poza Bielskiem. W tym czasie byłam bardziej zależna od samych właścicieli – mówi. Po dwóch latach relacja biznesowa przerodziła się we franczyzę. Wraz z nową formą współpracy, franczyzobiorczyni dostała większą swobodę działania i jednocześnie szerszy zakres obowiązków, związany z prowadzeniem własnej firmy. Od samego początku mogła liczyć na pomoc pomysłodawców z Bielska Białej. – Otrzymałam wsparcie od właścicieli – Anny Kulec i Bobbysa Karampotisa już na etapie projektu i przygotowania personelu do pracy. W zamian za to franczyzodawca oczekuje ode mnie utrzymywania standardów obsługi klienta zgodnych z zasadami firmy – stwierdza franczyzobiorczyni. – Nasze relacje są bardzo pozytywne, po tylu latach mogę zdecydowanie stwierdzić, że się zaprzyjaźniliśmy. W ramach wynegocjowanej umowy franczyzowej mam dostęp do szkoleń i materiałów na temat kształcenia nowej kadry.
Franczyzobiorca indywidualnie określa ilu pracowników potrzebuje zatrudnić w salonie. W żywieckiej placówce pracuje czterech fryzjerów. Liczba klientów salonu zmienia się w zależności od miesiąca. – W grudniu jest zatłoczony, podczas gdy w listopadzie odwiedza nas stosunkowo niewielu klientów. Dlatego przychody wahają się – informuje Barbara Sanetra. Koszty miesięczne biznesu obejmują czynsz, ZUS, zakup towarów, wynagrodzenie pracowników, a także stałą opłatę na rzecz franczyzodawcy. Kwota jest negocjowana indywidualnie, jej minimalna wysokość to 1 tys. zł miesięcznie. Z punktu widzenia osoby zainteresowanej franczyzą niezbędne jest posiadanie odpowiedniej wysokości kapitału na inwestycję. Koszt inwestycji waha się od 60 do 80 tys. zł. Pokrywa wykupienie licencji franczyzowej, wynajem i dopasowanie lokalu do wymagań pomysłodawców oraz zakup sprzętu firmy Schwarzkopf. Mimo że wystrój i wyposażenie salonów podlega standaryzacji, szczegóły umowy franczyzowej są ustalane indywidualnie z franczyzobiorcą. – Podczas negocjacji detali umowy i kwoty wstępnej dużą rolę odgrywa lokalizacja i wielkość salonu fryzjerskiego. Więcej zapłaci franczyzobiorca z dużego miasta z placówką w świetnej lokalizacji – podkreśla Barbara Sanetra. Lokal musi znajdować się w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszych, w centrum handlowych bądź przy ruchliwej ulicy. Salon franczyzobiorczyni z Żywca znajduje się w sercu miasta – na rynku.
Trafna lokalizacja salonu to jednocześnie element skutecznej reklamy sieci. Na co dzień franczyzodawca wraz z franczyzobiorcami podejmuje działania marketingowe dwutorowo – w wymiarze ogólnokrajowym i lokalnym. – Najlepszą formą reklamy stanowią gadżety, które trafiają bezpośrednio do rąk klienta – prezenty czy losy wygrane podczas organizowanych przez nas loterii. Nie bez znaczenia jest też aktywność w mediach społecznościowych i akcje koordynowane odgórnie przez franczyzodawcę – promocja w mediach czy pokazy mody – przyznaje Barbara Sanetra. Kreatywność firmy przejawia się nie tylko w postaci nowych stylizacji. Fryzjerzy mają szansę poznać tajniki sztuki fryzjerskiej i rozwinąć swoją wyobraźnię w Akademii Trendy w Bielsku-Białej. – Członkowie zespołu fryzjerskiego biorą udział w kursach na różnych poziomach zaawansowania, dostępnych w akademii przez cały rok. Korzystają też ze szkoleń w pojedynczych salonach dla całego personelu – zapewnia Barbara Sanetra.
Franczyzobiorczyni podkreśla, że siła salonów tkwi w jakości obsługi. – Nasze logo jest rozpoznawalne w całej Polsce, mamy porządnie wyszkolony personel i charakterystyczny wystrój wnętrz. To wynik ciężkiej pracy i zaangażowania całego zespołu – stwierdza. Mimo rozwoju franczyzy właściciele salonów Trendy Hair Fashion dostrzegają rosnącą konkurencję w branży fryzjerskiej. Nadal stawiają na poszerzanie sieci, poza działalnością w Polsce postanowili zaistnieć również na rynku czeskim i słowackim. Jednocześnie szukają sposobów na wyróżnienie się. – W ciągu lat pracy firma ewoluowała, wzbogaciliśmy ofertę dla klientów, aby zapewnić im wyższy poziom obsługi. W tym celu otworzyliśmy studio stylizacji paznokci, makijażu i drobnych zabiegów kosmetycznych – mówi Barbara Sanetra.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fast Line Studio przyciąga klientów wykonywaniem nawet kilku usług jednocześnie. Czy to się sprawdza?
– Chcemy naszym franczyzobiorcom jak najbardziej ułatwić i usprawnić zarządzanie biznesem – mówi Andrzej Kostiuk z Haircut Express.
Adopt Parfums, francuska marka z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój w Polsce. Obecna na całym świecie co dwie sekundy sprzedaje dwa flakony perfum o pojemności 30 ml.
– Zainteresowanie treningami EMS cały czas rośnie – mówi Tomasz Szczołek, współwłaściciel Platinum Active EMS.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.