Nauczyciele zainwestowali w Brainy

Cezary i Dorota Wosińscy, franczyzobiorcy Brainy / "Planujemy otwierać cztery placówki rocznie na terenie województw, które mamy pod opieką".
Czwartek
02.08.2018
Właściciele dwujęzycznej szkoły podstawowej z Częstochowy znaleźli sposób na rozwiązanie problemów dzieci i poszerzenie swojej oferty.
 

Cezary Wosiński razem z żoną Dorotą od kilku lat prowadzą Polsko-Angielską Dwujęzyczną Szkołę Podstawową Akademia Soward. Działa ona w Częstochowie i jest nastawiona na naukę użytkowego języka angielskiego w sposób naturalny, poprzez zabawy, gry i techniki odpowiednie do wieku dziecka.
 – Uczymy języka praktycznego, który pozwala uczniom od pierwszych chwil komunikować się z innymi – mówi Cezary Wosiński.

Lata doświadczeń

Oboje w branży edukacyjnej działają od ponad 20 lat. Cezary Wosiński jest doktorem nauk humanistycznych ze specjalnością psychopedagogika twórczości, kształcenia twórczych postaw nauczycieli języka angielskiego dzieci. Przez wiele lat oferował usługi z zakresu szkoleń, oświaty i szkolnictwa wyższego w środowisku krajowym i za granicą. Był kierownikiem oddziału międzynarodowej firmy, a później prorektorem i rektorem jednej z uczelni w Częstochowie. Z kolei Dorota Wosińska skończyła filologię angielską na Uniwersytecie Opolskim. Jest autorką wielu publikacji naukowych i wykładowcą metodyki nauczania języka angielskiego dzieci. Od lat współpracuje z wydawnictwem Nowa Era.

Oboje razem z mężem fascynują się rozwojem dzieci. Wierzą w możliwość oddziaływania człowieka na własny charakter, wolę i ideały. Przekonują, że w największym stopniu człowiek kształtuje się właśnie w czasie nauki w szkole podstawowej
 – Odkąd prowadzimy własną szkołę, wyraźnie widzimy jednak nie tylko możliwości rozwoju dzieci, ale także ograniczenia, z którymi muszą się zmagać. W większości wiążą się one ze zmianami cywilizacyjnymi, a szczególnie rozwojem nowych technologii. Cyfryzacja, internet, nowoczesne media powodują, że dzieci mają problemy z koncentracją, są rozkojarzone, niespokojne i zestresowane – tłumaczy Cezary Wosiński.

Dodaje, że w dzisiejszych realiach na którymś etapie edukacji mocno zaniedbuje się połączenia pomiędzy lewą i prawą półkulą. Fakt, że mamy do czynienia z ogromem informacji, które są bardzo łatwo i szybko przekazywane, sprawia, że rozwijamy w większym stopniu lewą półkulę. Jesteśmy logiczni, rzeczowi, zorganizowani. Słabną połączenia, które odpowiadają za inteligencję emocjonalną, kreatywność, intuicję, wyobraźnię i zdolności artystyczne – czyli wszystko to, za co odpowiada prawa półkula.
 – Im jesteśmy starsi, tym trudniej te połączenia odbudować. A umiejętności, za które odpowiada prawa półkula, są w życiu bardzo ważne. Rzutują nawet na takie zdolności jak czytanie czy pisanie – zwraca uwagę Cezary Wosiński.

Pobudzić kreatywność

Właściciele Akademii Soward od dłuższego czasu zastanawiali się, jak zaradzić zidentyfikowanym przez siebie problemom, kiedy w ubiegłym roku trafili na Brainy. To koncept, który w naszym kraju ruszył w 2016 roku. Marka Brain Child Learning powstała w Malezji w 2005 roku. Jej twórcom zależało na stworzeniu programu pomagającego w rozwijaniu dziecięcego mózgu poprzez trening. Celem zajęć jest pobudzanie kreatywności dzieci oraz uczenie ich wykorzystywania potencjału własnego mózgu tak, żeby zwiększyć pojemność pamięci i koncentrację, a także lepiej zintegrować mózg. Dzieci mają nabyć pewności siebie, zacząć pozytywnie myśleć, nauczyć się szybciej rozwiązywać problemy oraz poprawić zdolność radzenia sobie ze stresem.
 – Nie znam podobnego konceptu, który równie skutecznie wpływałby na rozwój mózgu dzieci – zapewnia Cezary Wosiński.

Brainy zafascynowało właścicieli Akademii Soward na tyle, że zdecydowali się na współpracę w ramach franczyzy. Placówka w Częstochowie przygotowywana jest od października ubiegłego roku, a pierwsza grupa uczniów zaczęła zajęcia w marcu tego roku.

Do startu przygotowywane są kolejne grupy, ale właściciele Częstochowskiego Brainy w najbliższym czasie będą nadzorować otwieranie kolejnych lokali w województwie śląskim i opolskim.
 – Jesteśmy masterfranczyzobiorcą na te dwa województwa, co oznacza, że mamy wyłączność na tym terenie. Będziemy odpowiadać za przygotowanie, wdrożenie i otwarcie kolejnych lokali franczyzowych Brainy w południowej Polsce. Pomożemy też wyszkolić kandydatów oraz będziemy sprawować kontrolę jakości – tłumaczy Cezary Wosiński.

Uzupełnienie oferty

Warunki masterfranczyzy są zawsze negocjowane indywidualnie. Natomiast standardowi franczyzobiorcy we współpracę muszą zainwestować od 25 tys. euro (mała miejscowość) do 35 tys. euro w zależności od wielkości lokalu i miasta, w którym będą działać. Mieści się w tej kwocie m.in. aranżacja lokalu, którego minimalna wielkość to 80 m2.

Oprócz początkowej inwestycji, współpraca z Brain Child Learning wiąże się ze stałymi opłatami. Wynoszą one 24 proc. od każdego zapisanego ucznia na jeden poziom nauki. Poziomów jest osiem, każdy trwa dwa miesiące. Koszt dla ucznia to od 35 do 50 zł za godzinę zajęć – wysokość opłaty zależna od wielkości miasta. Umowy z franczyzobiorcami są podpisywane na trzy lata. Po tym okresie można je przedłużyć na kolejny okres, za dodatkową opłatą w wysokości 35 proc. wstępnej opłaty franczyzowej. 

Cezary Wosiński zapewnia, że można liczyć na spore zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców. Planuje otwierać cztery placówki rocznie na terenie województw, które ma pod opieką. W ciągu pięciu lat ma ich sumie działać 20.
 – Jeszcze nie mamy realnych planów na żaden lokal, ponieważ w pierwszej kolejności zależało nam na pełnym uruchomieniu częstochowskiego Brainy, tak, żebyśmy mogli pokazać potencjalnym franczyzobiorcom działającą szkołę. Wierzymy jednak, że znajdą się osoby, które będą chciały skopiować nasz pomysł i uzupełnić prowadzoną już przez siebie działalność o koncept Brainy – mówi Cezary Wosiński.

Bez kosztów

Wejście w taki biznes jak Brainy ułatwiła państwu Wosińskim prowadzona już działalność.
 – Ponadto nasze doświadczenie i długoletnie funkcjonowanie na rynku edukacji ułatwiają promocję nowego rozwiązania wśród rodziców i dzieci. Oni wszyscy widzą, że mamy dobrze prosperującą szkołę i mocno wierzymy w Brainy. Potrafimy profesjonalnie uzasadnić cele i możliwości nowego konceptu. Dlatego zdecydowanie łatwiej nam o uczniów niż komuś, kto będzie stawiał pierwsze kroki w sektorze edukacji – tłumaczy Cezary Wosiński.

Ponadto właścicielom Akademii Soward odchodzi wiele kosztów. Zajęcia Brainy są prowadzone w Akademii, nie ponoszą więc kosztów wynajmu. Nie ma też konieczności zatrudniania nowych nauczycieli.
 – Nasza kadra z chęcią wykazuje się  w nowym koncepcie – zapewnia Cezary Wosiński.

Chwali on sobie właścicieli marki, jako dobrych franczyzodawców. Zgadza się z tym, że najwięcej pracy Brainy wymaga w momencie wdrożenia konceptu, a potem działalność w jego ramach można traktować jako dodatkową. Liczy na szybki rozwój w tym zakresie. Zapewnia, że trzykrotny zwrot z inwestycji w Brainy w ciągu roku jest bardzo realny.

Kurs Brainy przeznaczony jest dla dzieci w wieku 6-16 lat. Zajęcia odbywają się w grupach do 12 osób. Jedna lekcja trwa półtorej godziny. Przy tym każdy poziom kursu zaczyna się warsztatami; 10 lekcji w weekend lub dwa popołudnia), a przez kolejnych siedem tygodni wystarczy uczęszczać na dwie lekcje w tygodniu.

 


Inwestycja w szkołę / Franczyzobiorcy Brainy muszą zainwestować od 25 tys. euro (mała miejscowość) do 35 tys. euro w zależności od wielkości lokalu i miasta, w którym będą działać.
Profil kobiety
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

What is academic essay writing?

Academic essay is a exact writing type which has its own set of norms, rules. The main purpose of these essays is to influence the readers into a exact and reasoned talk....

1 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2018
Inspire the students to learn writing

The student life is the most very beautiful period of life. It has to be lived most carefully because it is the base for the other three step of life. If this stage of life is...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2018
Z korepetytora na dyrektora

Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Z korepetytora na dyrektora

Hm, ciekawe - i pracować z dziećmi mogą osoby bez przygotowania pedagogicznego? Trochę to dziwne...

3 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Szkolenia biznesowe?

Jasne, że się opłaca! W ogóle branża szkoleniowa daje dużo satysfakcji - i organizatorom, i uczestnikom :)

2 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Firma szkoleniowa - pomysły na aktywizację uczestników

Jest dużo metod - praca projektowa, case study. Dobre efekty daje też odrobina rywalizacji na zajęciach :)

5 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Półkolonie dają zysk

Fakt, na półkoloniach mozna się dorobić. Z tym, że sezonowo. Chyba, że ktoś myśli nad dodatkową organizacją także warsztatów całorocznych :)

2 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Szkolenia biznesowe?

The more taught we are the less demanding it is to settle on educated choices and our aptitudes and capacities are much looked for after by businesses. An a valid example would...

2 wypowiedzi
ostatnia 15.08.2018