Sery z zagranicy / The House of Cheese to sieć butikowych sklepów, która oferuje kilkaset gatunków serów m.in. z Francji, Holandii, Włoch czy Szwajcarii, a także wino, oliwy, makarony, sosy, trufle, oryginalne słodycze, konfitury i octy balsamiczne.
Poniedziałek
01.02.2021
We franczyzie The House of Cheese doskonale sprawdzą się osoby, które pracowały jako menedżerowie w korporacjach. Według franczyzodawcy zarobią co najmniej tyle, co na etacie.
 

The House of Cheese działa na rynku od 2012 roku. To sieć butikowych sklepów, która oferuje kilkaset gatunków serów m.in. z Francji, Holandii, Włoch czy Szwajcarii, a także wino, oliwy, makarony, sosy, trufle, oryginalne słodycze, konfitury i octy balsamiczne.

Naszą misją jest przybliżenie klientom kultury jedzenia sera, która panuje we Włoszech czy Francji. Chcemy sprawić, żeby zakochali się w aromatach z najdalszych zakątków Europy, a nasze przysmaki, w połączeniu z różnymi gatunkami wspaniałego wina towarzyszyły im na stołach podczas miłych chwil – mówi Justyna Paliszewska, menedżer ds. rozwoju sieci The House of Cheese.

Sklep pod marką The House of Cheese może otworzyć każdy.

Na pewno łatwiej będą jednak miały osoby, które prowadziły już własny biznes lub miały doświadczenie w zarządzaniu ludźmi, ale i w tych kwestiach służymy wsparciem. Idealnie odnajdą się tutaj osoby, kochające rodzaj kuchni, który proponujemy, dużo podróżujące i w praktyce wiedzące na czym polega klimat tego typu butików w krajach śródziemnomorskich. Takie osoby zwykle same angażują się w sklepie, rozmawiają z klientami, dzielą się swoimi doświadczeniami i mają dodatkowe pomysły jak wypromować lokalnie swój sklep – mówi Justyna Paliszewska.

Jej zdaniem to także idealny biznes dla osób, które chcą zamienić pracę w korporacji na coś swojego.

Zyski z takiego sklepu są w stanie spokojnie zastąpić pensję menedżera w korporacji. Dla nas plusem jest, że takie osoby zwykle mają doświadczenie m.in. w zarządzaniu ludźmi – mówi Justyna Paliszewska.

Zgłaszają się do The House of Cheese również właściciele lokali, którzy nie mogą dzisiaj wynająć swoich nieruchomości i szukają pomysłu na biznes. Kolejna grupa to przedsiębiorcy, którzy aktualnie prowadzą działalność w zbyt dużym lokalu jak na ich potrzeby i są w stanie wydzielić 30-40 m2 na nowy biznes, lub tacy którzy wynajmują już sklep i chcą zmienić jego asortyment.

Lokal House of Cheese zwykle ma 40-50 m2. Inwestycja zaczyna się od stworzenia projektu oraz zrobienia remontu.

Największy jednorazowy koszt związany jest z zakupem regałów chłodniczych, mebli i wyposażenia, które można sfinansować w różny sposób, np. poprzez leasing. Na koniec jest jeszcze zatowarowanie sklepu. Na bazie doświadczeń z ostatnio uruchomionego sklepu, na ten cel powinno wystarczyć około 150 tys. zł netto. Ostatnio wycenialiśmy adaptację części lokalu w którym prowadzona jest inna działalność. Szacowana kwota inwestycji wraz z zakupem urządzeń chłodniczych wyniosła 83 tys. zł netto – mówi Justyna Paliszewska.
Miesięczna opłata wynosi 4 proc. od obrotu netto danego sklepu i jest to jedyna opłata jaką ponosi partner w trakcie współpracy. Zwrot z inwestycji, według zapewnień franczyzodawcy, zajmie maksymalnie trzy lata. Obecnie w sieci działa pięć sklepów, z czego jeden jest franczyzowy.

W przyszłości chcielibyśmy pojawić się z naszą marką w innych miastach w Polsce, oprócz Warszawy i okolic – mówi Justyna Paliszewska.

Dodaje, że sklepy The House of Cheese w czasie pandemii notują wzrosty sprzedaży.

Kiedy pozamykano restauracje, zabroniono albo ograniczono możliwość podróżowania za granicę, klientom pozostało rozwijać zdolności kulinarne w zaciszu swoich domów. Idealnie wpisaliśmy się z naszym w konceptem w ten trend – mówi Justyna Paliszewska.

WIZYTÓWKA MARKI THE HOUSE OF CHEESE

Sieć butikowych sklepów z serami i innymi produktami spożywczymi.

  • sklepy własne: 4
  • sklepy franczyzowe: 1
  • kwota inwestycji: 150 tys. zł
  • opłaty: 4 proc. od obrotu netto sklepu

Pieniądze na biznes / Lokal House of Cheese zwykle ma 40-50 m kw. Na inwestycję potrzeba około 150 tys. zł netto.
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022