Marcin Duda, franczyzobiorca sieci Groszek / "Znaczącą wygodą jest to, że nie musimy sami jeździć do hurtowni po zaopatrzenie – składamy zamówienia internetowo i towar przyjeżdża prosto pod nasze drzwi. Dzięki temu mamy czas na inne zajęcia".
Poniedziałek
22.02.2021
W 2020 roku do sieci Groszek dołączyło o 100 sklepów więcej niż w poprzednim. W tym roku firma chce rosnąć jeszcze szybciej.
 

Generalnie 2020 rok zamknęliśmy liczbą 1939 placówek. W tym roku chcemy zwiększyć ekspansję dwukrotnie – mówi Magdalena Pajor, dyrektor ds. sieci franczyzowych w grupie Eurocash, do której należy Groszek.

Dodaje, że pandemia pokazała sklepom detalicznym, że działanie w zorganizowanej sieci jest dużą wartością dodaną dla biznesu. Natomiast konsumenci polubili zakupy w lokalnych sklepach, blisko domu – bezpiecznie i bez kolejek.

Jako konsumenci nauczyliśmy się zakupów blisko domu, z listą. Przychodzimy rzadziej, liczba paragonów spadła, natomiast wzrosła ich wartość. Częstotliwość odwiedzin jest rzadsza, ale wyższy jest koszyk zakupowy – mówi Magdalena Pajor.

Szał zakupoów

Wspomina, że początki pandemii były wyzwaniem. Wszystkie sklepy z dnia na dzień musiały się odnaleźć w  zupełnie nowej rzeczywistości.

 To sytuacja, której nikt z nas nie przeżył i nie wiedział, jak się na nią przygotować. Spoczywała na nas duża odpowiedzialność – zapewnienie milionom Polaków codzienny dostęp do żywności – mówi Magdalena Pajor.

Większe zakupy Polacy zaczęli robić zaraz po wybuchu pandemii. Produkty typu kasza, ryż, mąka i pozostałe kategorie odnotowały wzrost sprzedaży o ponad 500 proc. Po początkowym szale zakupowym sprzedaż zaczęła się stabilizować. Teraz klienci przychodzą rzadziej, ale kupują więcej.

Przy tym Groszek w czasie pandemii uruchomił opcję zakupów na telefon oraz z dowozem. Wielu franczyzobiorców firmy przystąpiło też do inicjatywy „Zakupy dla seniora”, zorganizowanej przez grupę Eurocash. W jej ramach osoby najbardziej narażone na zachorowanie miały stały dostęp do potrzebnych produktów bez wychodzenia z domu.

Wspólnie z naszymi klientami wsparliśmy również osoby pracujące na pierwszej linii frontu – personel medyczny, służby mundurowe i tym podobne. Jako sieć przekazaliśmy darowiznę rzeczową w postaci środków ochrony dla jednego z lubelskich szpitali – mówi Magdalena Pajor.

Równorzędni partnerzy

Koszt inwestycji w sklep Groszek ustalany jest indywidualnie dla każdej placówki. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni min. 80 m2  w lokalizacji gwarantującej odpowiedni potencjał sprzedaży.

Marcin Duda, franczyzobiorca i przewodniczący rady franczyzowej sieci Groszek, zaczął prowadzić biznes pod szyldem tej marki pięć lat temu. Jednak jego przygoda z handlem zaczęła się wcześniej – 11 lat temu.

 Wtedy wspólnie z żoną wynajęliśmy podupadający sklep. Natomiast pięć lat temu, za namową  przyjaciół, którzy również byli franczyzobiorcami Groszka, zdecydowaliśmy się przystąpić do sieci. Z perspektywy czasy widzimy, że była to bardzo dobra decyzja. Obecnie prowadzimy już cztery sklepy o powierzchni od 220 do 500 m2 – mówi Marcin Duda.

Twierdzi, że dzięki współpracy z Groszkiem jego biznes stale się rozwija. To nie tylko efekt działania pod rozpoznawalnym szyldem, ale też dostępu do mnóstwa narzędzi ułatwiających codzienną pracę.

Dzięki ofertom negocjowanym centralnie, możemy zapewnić klientom produkty w atrakcyjnych cenach, a przez to konkurować z dużymi sieciami. Znaczącą wygodą jest również to, że nie musimy sami jeździć do hurtowni po zaopatrzenie – składamy zamówienia internetowo i towar przyjeżdża prosto pod nasze drzwi. Dzięki temu mamy czas na inne zajęcia. We współpracy  z Groszkiem cenimy sobie również dostęp do profesjonalnych narzędzi marketingowych m.in. gazetek, czy akcji konsumenckich – mówi Marcin Duda.

Jak równy z równym

Ważne jest dla niego również traktowanie przez Groszek franczyzobiorców jako równorzędnych partnerów.

Mamy duży wpływ na decyzje podejmowane w sieci. W 2018 roku została powołana rada franczyzowa, której miałem przyjemność zostać pierwszym przewodniczącym. To wymagająca rola, jednak daje wiele satysfakcji. Dzięki działalności rady możemy współdecydować o przyszłych działaniach sieci. Wspólnie omawiamy problemy i staramy się je rozwiązać. Porozumienie nie zawsze jest łatwe, jednak zawsze staramy się znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony – mówi Marcin Duda. 

 

WIZYTÓWKA SIECI  GROSZEK

Sieć sklepów spożywczych.

  • liczba placówek – 1939
  • powierzchnia lokalu – min. 80 m2
  • kwota inwestycji – ustalana indywidualnie

Magdalena Pajor, dyrektor ds. sieci franczyzowych w grupie Eurocash / "Generalnie 2020 rok zamknęliśmy liczbą 1939 placówek".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022