Groszek przyspiesza
– Generalnie 2020 rok zamknęliśmy liczbą 1939 placówek. W tym roku chcemy zwiększyć ekspansję dwukrotnie – mówi Magdalena Pajor, dyrektor ds. sieci franczyzowych w grupie Eurocash, do której należy Groszek.
Dodaje, że pandemia pokazała sklepom detalicznym, że działanie w zorganizowanej sieci jest dużą wartością dodaną dla biznesu. Natomiast konsumenci polubili zakupy w lokalnych sklepach, blisko domu – bezpiecznie i bez kolejek.
– Jako konsumenci nauczyliśmy się zakupów blisko domu, z listą. Przychodzimy rzadziej, liczba paragonów spadła, natomiast wzrosła ich wartość. Częstotliwość odwiedzin jest rzadsza, ale wyższy jest koszyk zakupowy – mówi Magdalena Pajor.
Szał zakupoów
Wspomina, że początki pandemii były wyzwaniem. Wszystkie sklepy z dnia na dzień musiały się odnaleźć w zupełnie nowej rzeczywistości.
– To sytuacja, której nikt z nas nie przeżył i nie wiedział, jak się na nią przygotować. Spoczywała na nas duża odpowiedzialność – zapewnienie milionom Polaków codzienny dostęp do żywności – mówi Magdalena Pajor.
Większe zakupy Polacy zaczęli robić zaraz po wybuchu pandemii. Produkty typu kasza, ryż, mąka i pozostałe kategorie odnotowały wzrost sprzedaży o ponad 500 proc. Po początkowym szale zakupowym sprzedaż zaczęła się stabilizować. Teraz klienci przychodzą rzadziej, ale kupują więcej.
Przy tym Groszek w czasie pandemii uruchomił opcję zakupów na telefon oraz z dowozem. Wielu franczyzobiorców firmy przystąpiło też do inicjatywy „Zakupy dla seniora”, zorganizowanej przez grupę Eurocash. W jej ramach osoby najbardziej narażone na zachorowanie miały stały dostęp do potrzebnych produktów bez wychodzenia z domu.
– Wspólnie z naszymi klientami wsparliśmy również osoby pracujące na pierwszej linii frontu – personel medyczny, służby mundurowe i tym podobne. Jako sieć przekazaliśmy darowiznę rzeczową w postaci środków ochrony dla jednego z lubelskich szpitali – mówi Magdalena Pajor.
Równorzędni partnerzy
Koszt inwestycji w sklep Groszek ustalany jest indywidualnie dla każdej placówki. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni min. 80 m2 w lokalizacji gwarantującej odpowiedni potencjał sprzedaży.
Marcin Duda, franczyzobiorca i przewodniczący rady franczyzowej sieci Groszek, zaczął prowadzić biznes pod szyldem tej marki pięć lat temu. Jednak jego przygoda z handlem zaczęła się wcześniej – 11 lat temu.
– Wtedy wspólnie z żoną wynajęliśmy podupadający sklep. Natomiast pięć lat temu, za namową przyjaciół, którzy również byli franczyzobiorcami Groszka, zdecydowaliśmy się przystąpić do sieci. Z perspektywy czasy widzimy, że była to bardzo dobra decyzja. Obecnie prowadzimy już cztery sklepy o powierzchni od 220 do 500 m2 – mówi Marcin Duda.
Twierdzi, że dzięki współpracy z Groszkiem jego biznes stale się rozwija. To nie tylko efekt działania pod rozpoznawalnym szyldem, ale też dostępu do mnóstwa narzędzi ułatwiających codzienną pracę.
– Dzięki ofertom negocjowanym centralnie, możemy zapewnić klientom produkty w atrakcyjnych cenach, a przez to konkurować z dużymi sieciami. Znaczącą wygodą jest również to, że nie musimy sami jeździć do hurtowni po zaopatrzenie – składamy zamówienia internetowo i towar przyjeżdża prosto pod nasze drzwi. Dzięki temu mamy czas na inne zajęcia. We współpracy z Groszkiem cenimy sobie również dostęp do profesjonalnych narzędzi marketingowych m.in. gazetek, czy akcji konsumenckich – mówi Marcin Duda.
Jak równy z równym
Ważne jest dla niego również traktowanie przez Groszek franczyzobiorców jako równorzędnych partnerów.
– Mamy duży wpływ na decyzje podejmowane w sieci. W 2018 roku została powołana rada franczyzowa, której miałem przyjemność zostać pierwszym przewodniczącym. To wymagająca rola, jednak daje wiele satysfakcji. Dzięki działalności rady możemy współdecydować o przyszłych działaniach sieci. Wspólnie omawiamy problemy i staramy się je rozwiązać. Porozumienie nie zawsze jest łatwe, jednak zawsze staramy się znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony – mówi Marcin Duda.
WIZYTÓWKA SIECI GROSZEK
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – 1939
- powierzchnia lokalu – min. 80 m2
- kwota inwestycji – ustalana indywidualnie
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kultowy Laska z „Chłopaki nie płaczą”, czyli Tomasz Bajer zjechał pół świata w poszukiwaniu pomysłu na siebie. Wybrał Polskę i własną firmę SzkoleniePDR.pl – gdzie dziś wraz ze wspólnikiem naprawia i szkoli innych, jak usuwać wgniecenia z karoserii samochodów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....