GOM Owczarek rusza z franczyzą
Firma GOM Owczarek to rodzinna piekarnia i cukiernia. Powstała w 2006 roku na bazie spółki „Cukiernictwo Piekarnictwo", którą w 1987 roku założył Grzegorz Owczarek, mistrz cukiernictwa. Ma już 40 własnych sklepów w województwie łódzkim, a teraz chce się rozwijać także w modelu franczyzowym.
Dojrzałość do franczyzy
Grzegorz Rzeźniczak, kierownik odpowiedzialny za rozwój sieci GOM Owczarek mówi, że spółka dojrzała do tego, żeby rozwijać swój biznes także w ten sposób.
– Wcześniej stawialiśmy na własne sklepy, mieliśmy różne systemy informatyczne. Teraz wdrażamy jeden z najnowocześniejszych systemów i jesteśmy w pełni przygotowani od strony systemowej, logistycznej i infrastrukturalnej, żeby taką franczyzę prowadzić – mówi Grzegorz Rzeźniczak.
Firma szuka franczyzobiorców gotowych prowadzić biznes pod jej szyldem w województwie łódzkim i śląskim.
– Jest to związane z logistyką świeżego produktu. W przyszłości chcemy rozwijać się także w innych rejonach, ale musimy działać ostrożnie, tak, żeby rozwój nie odbił się na jakości naszych produktów – mówi Grzegorz Rzeźniczak.
Podkreśla, że dla firmy najważniejsza jest jakość.
– Nasze pieczywo zawsze było drogie, ale na pewno jest najlepsze. Klient dobrze zdaje sobie sprawę z tego, że za dobre pieczywo trzeba zapłacić. Tym bardziej w dzisiejszych realiach, kiedy ceny surowców i energii mocno wzrosły – mówi Grzegorz Rzeźniczak.
GOM Owczarek nie ma problemu z rentownością z powodu drastycznych wzrostów cen energii.
– Problemy mają te piekarnie, w których udział energii w kosztach stałych jest bardzo wysoki. W naszym przypadku tak nie jest – tłumaczy Grzegorz Rzeźniczak.
Satysfakcja gwarantowana
Partnerzy GOM Owczarek są zobowiązani do tego, żeby znaleźć odpowiedni lokal.
– My go weryfikujemy pod kątem tego, czy sam obiekt i jego lokalizacja są spójne z naszymi założeniami. Otwieramy nasze piekarnie w miejscach, gdzie jest duży ruch pieszy oraz możliwość zaparkowania auta. To mogą być galerie handlowe albo centra handlowe zlokalizowane przy osiedlach – mówi Grzegorz Rzeźniczak.
Franczyzobiorca odpowiada za przygotowanie infrastruktury takiego lokalu. To koszt rzędu od 20 do 40 tys. zł. Całą resztę zapewnia i dostarcza franczyzodawca.
– Wyposażenie lokalu w sprzęt, lady i oświetlenie leży już po naszej stronie. Dla nas to inwestycja rzędu kilkuset tysięcy złotych – mówi Grzegorz Rzeźniczak.
Franczyzobiorca reguluje tylko co miesiąc z góry ustaloną opłatę serwisową za sprzęt. Więcej kosztów nie ma.
– Partner zarabia na marży ze sprzedaży pieczywa, a my zarabiamy na tym, że sprzedaje on nasze produkty. Jest on zobligowany do zaopatrywania się w 100 proc. asortymentu u nas. Organizujemy codzienne dostawy świeżego pieczywa, które dojrzewa i jest wypiekane w docelowym lokalu na miejscu – mówi Grzegorz Rzeźniczak.
Franczyzobiorcy mają zagwarantowane szkolenia, podczas których uczą się, jak prowadzić piekarnię i zatrudnić ludzi. Firma gwarantuje im także zysk z prowadzenia tego biznesu.
– Nasz biznes jest tak skalkulowany, żebyśmy mieli pewność, że nasi franczyzobiorcy będą z niego zadowoleni. Nie możemy sobie pozwolić na wpadki. Wiele jednak zależy od samego partnera oraz lokalizacji sklepu. Tym bardziej, że nasz partner inwestuje kilkadziesiąt tysięcy, a my kilkaset – mówi Grzegorz Rzeźniczak. – Dlatego starannie to wszystko dobieramy. Jeśli mamy wątpliwości co do danej placówki, to nie podejmujemy współpracy – dodaje.
Obecnie na etapie poszukiwania odpowiedniego lokalu jest kilkanaście osób chętnych nawiązać współpracę z GOM Owczarek.
WIZYTÓWKA MARKI GOM OWCZAREK
Sieć piekarni-cukierni.
- kwota inwestycji: 20-40 tys. zł
- liczba placówek: 40 własnych
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Wykładziny obiektowe Gdańsk
Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)