Zarabiamy na sprzedaży piwa
PINTA to jedna z pierwszych firm, która zaoferowała piwo rzemieślnicze. Jak zaczęła się wasza przygoda?
Na długo przed założeniem PINTY piwo było istotną częścią naszego życia. Ja wydawałem magazyn „Piwosz”, a Marek Semla i Grzesiek Zwierzyna m.in. organizowali Festiwal Birofilia. W 2010 roku wspólnie z Grześkiem Zwierzyną na podstawie oryginalnej receptury uwarzyliśmy 1666 butelek piwa a’la Grodziskie. Cały zapas sprzedał się w tydzień. To był dowód na to, że Polacy szukają ciekawszych piw niż eurolagery, bez względu na cenę. Zaczęliśmy myśleć o regularnym warzeniu piw, których żaden inny browar w Polsce nie chciał robić. Wtedy zrodził się pomysł na nowofalowy Atak Chmielu, pierwsze polskie piwo w stylu American IPA. Dziś takie piwa są już dostępne niemal wszędzie, ale w 2011 roku to był początek piwnej rewolucji w Polsce.
Czy konkurencja na rynku rzemieślniczych browarów jest duża?
Nasz sukces zachęcił innych do warzenia nowofalowych piw według własnych, autorskich receptur. W efekcie liczba browarów w Polsce wzrosła z niecałych 100 w 2011 roku do ponad 360 w 2020 roku. Później na skutek trudniejszych warunków na rynku piwa ta liczba nieznacznie spadła, ale w miejsce zamykanych browarów nadal powstają nowe. Mimo coraz ostrzejszej konkurencji i ponad 2000 piwnych premier rocznie, Atak Chmielu nadal jest najpopularniejszym piwem rzemieślniczym w Polsce.
Od kiedy rozwija się sieć pubów pod szyldem PINTA? Ile placówek działa już na rynku?
Sieć rozwija się od 2018 roku. W jej skład wchodzą obecnie puby we Wrocławiu, w Warszawie, Sopocie i Węgierskiej Górce. Ten ostatni lokal ma bardziej regionalny i patronacki charakter. Nawiązuje do naszej lokalnej marki PINTA Beskidy. Docelowo chcielibyśmy być obecni we wszystkich dużych miastach w Polsce.
Jakie są warunki współpracy?
Kandydat na franczyzobiorcę powinien mieć doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Przede wszystkim musi zapewnić lokal w atrakcyjnym miejscu o powierzchni przynajmniej 150 mkw. Główna jego część (sala konsumpcyjna, główny bar) powinna się znajdować na parterze. Konieczna jest możliwość urządzania sezonowego ogródka. Witryny powinny dawać możliwość kontaktu wzrokowego klientów z ulicą lub ogródkiem piwnym oraz przechodniów z pubem.
Każdy z firmowych pubów PINTY obowiązkowo ma też szeroką ofertę piwa – nawet ponad 100 rodzajów z beczek i butelek. Oprócz tego puby oferują napoje bezalkoholowe, inne trunki wszelkiego rodzaju i kartę pełną autorskich dań. Puby mają minimalistyczny wystrój i nawiązują do dalekich podróży. Całość ma sprawiać wrażenie czegoś mobilnego, swobodnego i niezobowiązującego. Dajemy pełne wsparcie, jeśli chodzi o wybór miejsca, jego aranżację, przygotowanie biznesplanu i cały proces uruchomienia lokalu. Zapewniamy szkolenia, pomagamy w zakresie marketingu i oferty produktowej.
Ile trzeba zainwestować w taki pub?
Wysokość inwestycji zależy od wielkości pubu. Remont i adaptacja lokalu o powierzchni 150-180 mkw. kosztuje około 500 tys. zł. Jeśli chodzi o zwrot z inwestycji, to firmowe puby PINTY mogą być na plusie już w pierwszych miesiącach działalności. Na całkowity zwrot z inwestycji trzeba poczekać około 2-3 lata.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA PINTY
Sieć pubów z piwami rzemieślniczymi.
- Koszt inwestycji – 500 tys. zł
- Zwrot z inwestycji – 2-3 lata

ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
Bezpieczna i rentowna współpraca - franczyza z Carrefour
Bricomarché i Intermarché to znane na międzynarodowych rynkach szyldy, należące do grupy Muszkieterów. O warunkach wejścia w ten biznes będzie można porozmawiać 13 i 14 marca na Targach Franczyza.
Żabka zakończyła 2024 rok otwarciem 11000. sklepu. W tym roku sieć zamierza uruchomić kolejnych tysiąc placówek.
Candy Pop, sklepy ze słodyczami z różnych zakątków świata, ruszają na podbój polskiego rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów