Zarabiamy na sprzedaży piwa
PINTA to jedna z pierwszych firm, która zaoferowała piwo rzemieślnicze. Jak zaczęła się wasza przygoda?
Na długo przed założeniem PINTY piwo było istotną częścią naszego życia. Ja wydawałem magazyn „Piwosz”, a Marek Semla i Grzesiek Zwierzyna m.in. organizowali Festiwal Birofilia. W 2010 roku wspólnie z Grześkiem Zwierzyną na podstawie oryginalnej receptury uwarzyliśmy 1666 butelek piwa a’la Grodziskie. Cały zapas sprzedał się w tydzień. To był dowód na to, że Polacy szukają ciekawszych piw niż eurolagery, bez względu na cenę. Zaczęliśmy myśleć o regularnym warzeniu piw, których żaden inny browar w Polsce nie chciał robić. Wtedy zrodził się pomysł na nowofalowy Atak Chmielu, pierwsze polskie piwo w stylu American IPA. Dziś takie piwa są już dostępne niemal wszędzie, ale w 2011 roku to był początek piwnej rewolucji w Polsce.
Czy konkurencja na rynku rzemieślniczych browarów jest duża?
Nasz sukces zachęcił innych do warzenia nowofalowych piw według własnych, autorskich receptur. W efekcie liczba browarów w Polsce wzrosła z niecałych 100 w 2011 roku do ponad 360 w 2020 roku. Później na skutek trudniejszych warunków na rynku piwa ta liczba nieznacznie spadła, ale w miejsce zamykanych browarów nadal powstają nowe. Mimo coraz ostrzejszej konkurencji i ponad 2000 piwnych premier rocznie, Atak Chmielu nadal jest najpopularniejszym piwem rzemieślniczym w Polsce.
Od kiedy rozwija się sieć pubów pod szyldem PINTA? Ile placówek działa już na rynku?
Sieć rozwija się od 2018 roku. W jej skład wchodzą obecnie puby we Wrocławiu, w Warszawie, Sopocie i Węgierskiej Górce. Ten ostatni lokal ma bardziej regionalny i patronacki charakter. Nawiązuje do naszej lokalnej marki PINTA Beskidy. Docelowo chcielibyśmy być obecni we wszystkich dużych miastach w Polsce.
Jakie są warunki współpracy?
Kandydat na franczyzobiorcę powinien mieć doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Przede wszystkim musi zapewnić lokal w atrakcyjnym miejscu o powierzchni przynajmniej 150 mkw. Główna jego część (sala konsumpcyjna, główny bar) powinna się znajdować na parterze. Konieczna jest możliwość urządzania sezonowego ogródka. Witryny powinny dawać możliwość kontaktu wzrokowego klientów z ulicą lub ogródkiem piwnym oraz przechodniów z pubem.
Każdy z firmowych pubów PINTY obowiązkowo ma też szeroką ofertę piwa – nawet ponad 100 rodzajów z beczek i butelek. Oprócz tego puby oferują napoje bezalkoholowe, inne trunki wszelkiego rodzaju i kartę pełną autorskich dań. Puby mają minimalistyczny wystrój i nawiązują do dalekich podróży. Całość ma sprawiać wrażenie czegoś mobilnego, swobodnego i niezobowiązującego. Dajemy pełne wsparcie, jeśli chodzi o wybór miejsca, jego aranżację, przygotowanie biznesplanu i cały proces uruchomienia lokalu. Zapewniamy szkolenia, pomagamy w zakresie marketingu i oferty produktowej.
Ile trzeba zainwestować w taki pub?
Wysokość inwestycji zależy od wielkości pubu. Remont i adaptacja lokalu o powierzchni 150-180 mkw. kosztuje około 500 tys. zł. Jeśli chodzi o zwrot z inwestycji, to firmowe puby PINTY mogą być na plusie już w pierwszych miesiącach działalności. Na całkowity zwrot z inwestycji trzeba poczekać około 2-3 lata.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA PINTY
Sieć pubów z piwami rzemieślniczymi.
- Koszt inwestycji – 500 tys. zł
- Zwrot z inwestycji – 2-3 lata
![](https://img.franchising.pl/pl/626/995/ziemowit_fa_at.jpg)
ZOBACZ W KATALOGU
![Al. Capone](https://img.franchising.pl/pl/dd0/952/alcapone_logo.png)
![Auchan](https://img.franchising.pl/pl/50b/892/auchan.png)
![Carrefour](https://img.franchising.pl/pl/edc/8cd/carrefour.png)
![Chata Polska](https://img.franchising.pl/pl/5f9/c16/chata-polska.png)
![Chorten](https://img.franchising.pl/pl/b9f/680/logo_chorten.png)
![Czas na Herbatę](https://img.franchising.pl/pl/6cb/696/czas-na-herbate.png)
![Delikatesy Centrum](https://img.franchising.pl/pl/89e/a2f/delikatesy-centrum.png)
![Dr Konopny](https://img.franchising.pl/pl/be8/b2d/logo.jpg)
![Duży Ben Market Alkoholowy](https://img.franchising.pl/pl/8e3/215/db_logo_poziom_cz.jpg)
![Husse](https://img.franchising.pl/pl/ed3/505/logo_husse_red-1.jpg)
![Intermarché (Grupa Muszkieterów)](https://img.franchising.pl/pl/bea/fac/intermarch-grupa-muszkieterow-logo-1.gif)
![Kraina Serów](https://img.franchising.pl/pl/9d4/dd2/kraina-serow.png)
![Odido](https://img.franchising.pl/pl/d35/832/odido.png)
![Oskroba](https://img.franchising.pl/pl/e1d/d5b/oskroba-logo.png)
![Pierrot Woda Źródlana](https://img.franchising.pl/pl/6bb/247/pierrot_dostawy_poziom_-_rc-1.png)
![Polska Sieć Handlowa Lewiatan](https://img.franchising.pl/pl/13b/c22/lewiatan.jpg)
![Sensi Hemp](https://img.franchising.pl/pl/8bf/9d3/logofra.png)
![SO FLY The Vape Shop](https://img.franchising.pl/pl/3e0/63c/logo_logo_ciemne_tlo_kopia.png)
![Stokrotka](https://img.franchising.pl/pl/21d/d9a/stokrotka.png)
![Ukrainoczka](https://img.franchising.pl/pl/bf9/b2d/logo.png)
![Unikat Woda i Napoje](https://img.franchising.pl/pl/6ac/380/asset_1v2_kopia.png)
![Wesoła Pani](https://img.franchising.pl/pl/377/df3/wesola-pani-logo-katalog.jpg)
![Żabka](https://img.franchising.pl/pl/7e3/13e/zabka-logo.png)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
![](https://img.franchising.pl/pl/f6e/f7b/zabka.jpg)
Żabka łączy zakupy z gastronomią i konsumpcją. Pierwszy tego typu sklep powstał w Poznaniu w centrum handlowym Avenida, w którym testowane są nowe rozwiązania.
Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać. Przekonał się o tym Patryk Staniec.
W sieci Unikat działa pięć placówek, ale w tym roku chce otworzyć kolejnych dwadzieścia. Czym przekona do siebie partnerów?
Marka Pierrot niedługo uruchomi nowy zakład produkcyjny. Czy zwiększenie mocy pozwoli na szybszy rozwój we franczyzie?
– Okres spowolnienia to najlepszy moment na inwestycje. A branża spożywcza nadaje się do tego najlepiej – mówi Bartłomiej Tarłowski z Grupy Muszkieterów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
![](https://img.franchising.pl/pl/04e/49c/partner_aliorbank_lc_4_fraj_franchising-1-2.jpg)
Czy warto dziś ryzykować etat dla własnej firmy? – Zdecydowanie warto – odpowiada Joanna Fraj, franczyzobiorczyni Alior Banku.
Zakładając własną działalność masz do wyboru dwie drogi: możesz otworzyć firmę pod własną marką albo przystąpić do sieci franczyzowej. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, musisz zarejestrować firmę.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
POPULARNE NA FORUM
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)