Ubezpieczyciele pod lupą
W lipcu rząd przyjął projekt ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Nowe przepisy wynikają z konieczności implementacji unijnych dyrektyw i będą miały wpływ na wszystkie strony transakcji zakupu polis – ubezpieczycieli, klientów i pośredników. Głównym celem nowelizacji jest wzmocnienie ochrony klientów dokonujących zakupu ubezpieczeń, ale konsekwencje zmian pójdą znacznie dalej.
Nowelizacja nakłada na pośredników szerokie obowiązki. Dystrybutor będzie musiał szczegółowo zbadać potrzeby klienta, a następnie przedstawić i porównać całą dostępną ofertę produktową. To jednak nie wszystko. Ustawa zobliguje agenta do oferowania produktów, które najbardziej odpowiadają potrzebom klienta – nawet jeśli pośrednikowi bardziej opłacałoby się zaproponować inne, gwarantujące mu np. wyższą prowizję.
- Zgodnie z projektem, agenci, brokerzy i zakłady ubezpieczeń będą zobowiązani do udzielania szczegółowych informacji na temat samego produktu, a także dystrybutora ubezpieczenia. Konsument będzie mógł m.in. dowiedzieć się, jak wygląda wynagrodzenie dystrybutora – czy otrzymuje honorarium czy prowizję zawartą w składce płaconej przez klienta. Ponadto agent będzie zobowiązany poinformować, czy pracuje na rzecz jednego ubezpieczyciela czy wielu – i jakich – tłumaczy Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.
Prezentowanie szerokiej oferty rynkowej wymaga odpowiednich narzędzi, takich jak systemy sprzedażowe. Stworzenie takiego systemu to kosztowne i czasochłonne przedsięwzięcie, na które nie będą mogli sobie pozwolić mniejsi gracze.
- Bez odpowiednich narzędzi IT spełnienie nowych przepisów może okazać się bardzo trudne – szczególnie dla pojedynczych agentów, nie posiadających tak rozwiniętego zaplecza technicznego - tłumaczy Jacek Byliński.
Regulacji o podobnym charakterze będzie jednak więcej.
- Projekt przewiduje także obowiązek dodatkowych szkoleń dla każdego agenta w wymiarze przynajmniej 15 godzin rocznie. Zorganizowanie takiego szkolenia jest również o wiele trudniejsze dla pojedynczego agenta niż dla nas, ponieważ dysponujemy odpowiednimi zasobami w postaci sal konferencyjnych i profesjonalnych trenerów - mówi Jacek Byliński.
Nowe regulacje w praktyce oznaczają, że konsolidacja na rynku ubezpieczeń przyspieszy. Bardzo prawdopodobne, że coraz więcej samodzielnych agentów będzie szukać wsparcia u franczyzodawców, którzy wyposażą ich w narzędzia podnoszące konkurencyjność.
- Złożoność planowanej nowelizacji i nakładanych przez nią obowiązków stawia niemałe wyzwanie przed dystrybutorami ubezpieczeń. Bez dużego wsparcia organizacyjnego trudno będzie sprostać temu wyzwaniu. W tym upatrujemy szanse dla dużych multiagencj – mówi Jacek Byliński. - Nasze oddziały oraz placówki należące do sieci franczyzowej CUK mają dostęp do wsparcia we wszystkich obszarach: rekrutacji, szkoleń, produktów, systemów sprzedażowych, marketingu, infrastruktury, procesów rozliczeniowych i posprzedażowych. Z naszych doświadczeń wynika, że pojedynczy agent, dołączając do CUK Ubezpieczenia, zyskuje finansowo, korzysta z mocno rozpoznawalnej marki oraz dużego wsparcia organizacyjnego.
Sieć CUK Ubezpieczenia działa na rynku od 16 lat. Koncept liczy ponad 240 placówek.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Alior Bank rozszerza ofertę wsparcia dla franczyzobiorców. W ramach dwóch uzupełniających się programów mogą łącznie otrzymać do 100 tys. zł brutto.
Emilia Piesik weszła we franczyzowy biznes razem z mamą. Dziś sama ma dzieci i wciąż chwali sobie współpracę z franczyzodawcą.
Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
Joanna Ewert długo poznawała od podszewki Santander Bank Polska, aż wreszcie postanowiła zostać jego franczyzobiorczynią. Podczas zeszłorocznych Targów Franczyza została laureatką konkursu TOP Franczyzobiorca, w kategorii „Mistrz sociali”.
Franczyza Alior Banku liczy już 15 lat. Marta Radziwiłko, jedna z pierwszych franczyzobiorczyń marki, mówi, że nigdy się nie zawiodła i ciągle się rozwija.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.