Rynek ubezpieczeniowy jest bardzo konkurencyjny. O sukcesie decyduje coś, co wymaga czasu – czyli budowanie relacji z klientem i zdobycie jego zaufania.
Środa
20.12.2017
Ubezpieczenia komunikacyjne przyciągają klientów do placówek Superpolisy. Ale to nie na nich franczyzobiorcy zarabiają najwięcej.
 

Biznes ubezpieczeniowy to jedna z najstarszych branż gospodarki. Jej korzenie sięgają jeszcze średniowiecza. Na zabezpieczanie swojego dobytku, zdrowia i życia zawsze będzie popyt. Wraz z upływem czasu zmieniają się jednak reguły sprzedaży ubezpieczeń, a co za tym idzie – cały krajobraz rynku. Czasy, w których agent opierał swój biznes głównie na ubezpieczeniach komunikacyjnych, bezpowrotnie minęły. Teraz o sukcesie decyduje specjalizacja i szeroka oferta ubezpieczeń majątkowych, biznesowych i na życie. O popycie na produkty ubezpieczeniowe w obecnych czasach decyduje wygoda, czyli szybkie kompleksowe porównanie ubezpieczeń oraz doradztwo, czyli rzetelne rozpoznanie potrzeb klienta i dopasowanie do nich odpowiednich produktów – tłumaczy Sebastian Zadrożny, dyrektor zarządzający siecią zewnętrzną Superpolisy.

Magnesem przyciągającym klientów do placówek franczyzowych Superpolisy są nadal ubezpieczenia komunikacyjne. Dzięki szybkiej kalkulacji i porównaniu ubezpieczeń w kilkudziesięciu towarzystwach franczyzobiorcy budują bazę lojalnych klientów. – Jednak to nie na ubezpieczeniach komunikacyjnych zarabiają nasi franczyzobiorcy, a na ubezpieczeniach majątkowych i na życie. Z roku na rok widzimy systematyczny wzrost udziału tych segmentów ubezpieczeń w portfelu agentów – tłumaczy Sebastian Zadrożny.

W 2017 roku franczyzodawca uruchomił kilkanaście nowych punktów. Miniony rok upłynął jednak bardziej pod znakiem rozwoju istniejących placówek niż kolejnych otwarć.
Skupiliśmy się na wsparciu produktowym i promocjach lokalnych. Dodatkowo skoncentrowaliśmy się na obszarze edukacyjnym – tak aby w nowy rok nasi partnerzy weszli z nowymi kompetencjami. Przemodelowaniu uległy też warunki umów partnerskich. Z jednej strony jest to efekt zmiany na rynku ubezpieczeń, z drugiej strony chcemy nowymi warunkami przyciągnąć tych agentów, którzy jeszcze do niedawna nie myśleli o modelu franczyzowym – mówi Sebastian Zadrożny.

Franczyzobiorca Superpolisy powinien odznaczać się konsekwencją i cierpliwością w działaniu.
Rynek ubezpieczeniowy jest bardzo konkurencyjny. O sukcesie decyduje coś co wymaga czasu – czyli budowanie relacji z klientem i zdobycie jego zaufania. Te elementy nie przyjdą z dnia na dzień, na zwrot kosztów inwestycji trzeba poczekać. Kluczowe jest pierwsze sześć miesięcy działalności. W 80 proc. przypadków od tego momentu można powiedzieć o rentowności przedsięwzięcia. Nasz franczyzobiorca powinien być przygotowany na ciągłe pogłębianie wiedzy, cierpliwość i systematyczność w działaniu – podkreśla Sebastian Zadrożny.

Przedsiębiorca zainteresowany uruchomieniem własnego biznesu w sieci Superpolisa powinien dysponować środkami w wysokości 10 tys. zł. Drugie tyle może uzyskać w formie dofinansowania otwarcia ze strony franczyzodawcy.
W pierwszej kolejności środki z dofinansowania przeznaczane są na wyposażenie oddziału w meble, oznakowanie. Aby otrzymać dofinansowanie należy przedstawić analizę i biznesplan przedsięwzięcia. Wymagamy od franczyzobiorcy opisu lokalu wraz ze specyfikacją uwarunkowań lokalnych, takich jak potencjał rynku i otoczenie – tłumaczy Sebastian Zadrożny.

W sieci Superpolisa działa obecnie 100 oddziałów franczyzowych i własnych oraz 150 placówek partnerskich. Klienci sieci mają dostęp do ponad 70 produktów ponad trzydziestu towarzystw ubezpieczeniowych. Franczyzobiorcy korzystają z marki, know-how oraz zaplecza technologicznego franczyzodawcy. Mogą też liczyć na wsparcie regionalnych dyrektorów zapewniających bieżące wsparcie biznesowe.


POPULARNE NA FORUM

Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Szanowny Panie, jak każda franczyza na rynku Nest Bank wymaga przygotowania Placówki zgodnie z wizualizacją Banku. Powierzchnia lokalu powinna mieć około 35 m2 z...

9 wypowiedzi
ostatnia 22.01.2019
Ściąganie należności za niezapłacone faktury

Kiedyś korzystałam z tej kancelarii: http://www.kancelariamlynska.pl/

6 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Ściąganie należności za niezapłacone faktury

Warto skorzystać z pomocy adwokata lub komornika.

6 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Co przed założeniem firmy?

To prawda studia nie są potrzebne, ważne żeby znać się na tym, co się robi. Ewentualnie otaczać się ludźmi, którzy mogą nam w czymś pomóc. Moja branża to pomoc ...

39 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Ranking kantorów online

Ja też mam konto i korzystam z giełdywalut - zdecydowanie najlepiej mi się sprawdza. a do tego ma zabezpieczenia jak w bankowości elektronicznej: szyfrowane łącze SSL...

29 wypowiedzi
ostatnia 01.01.2019
Co przed założeniem firmy?

Przed założeniem własnej działalności najlepiej skonsultować z dobrym prawnikiem, który pomoże załatwić wszystkie formalności, tak, żeby się później nie...

39 wypowiedzi
ostatnia 31.12.2018
Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Jakie są wymagania wobec lokalu przy franczyzie Nest Banku (powierzchnia, ilość stanowisk etc)?

9 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2018
Obawy odnośnie zmian

Pod koniec stycznia tego roku weszła w życie dyrektywa unijna PSD2. Dotyczyła ona zmian na rynku finansowym. Czy mieliście lub nadal macie jakieś obawy odnośnie tych...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2018