Co z franczyzą Dino?
Pierwszy supermarket pod szyldem Dino powstał w 1999 roku. Na koniec 2020 roku sieć liczyła 1496 sklepów, a ich powierzchnia sprzedaży wyniosła 582,6 tys. m2.. Przez ostatni rok sieć urosła o 278 placówek, z czego 255 zostało otwartych w 2020 roku, a 23 na początku 2021 roku. Sieć rozrasta się więc znacznie szybciej, niż zakładała. W 2016 roku, podczas debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych, wyznaczyła sobie cel powiększenia sieci z 628 sklepów do ponad 1200 do końca 2020 roku. Przekroczyła go o 20 proc. Dla porównania, Biedronka ma ponad 3,1 tys. sklepów, a w zeszłym roku urosła o 129 sklepów.
Właściciel Dino jednym z najbogatszych Polaków
Stworzona przez biznesmena Tomasza Biernackiego (w najnowszym rankingu 100 najbogatszych Polaków miesięcznika "Forbes" znalazł się on na drugim miejscu, wyprzedza go jedynie Michał Sołowow) marka rzuciła rękawicę rynkowym potentatom i jeśli utrzyma tempo rozwoju, to w najbliższych latach może zagrozić ich pozycji. Zarządzający Dino oparli rozwój firmy na strategii „własne grunty, własne budynki, własne sklepy”. To kosztowny model rozwoju, bo wymaga od inwestora sporego kapitału na zakup ziemi i budowę sklepów. Nie wygląda jednak na to, żeby firma chciała się podzielić swoim konceptem z franczyzobiorcami. Zapytaliśmy ją o to, ale odmówiła odpowiedzi. Wiadomo jednak, że firma Domex-Kuśnierek prowadziła pod marką Dino 12 sklepów na podstawie umowy franczyzowej. Jednak pod koniec 2018 roku właściciel Dino Polska zgłosił do UOKiK-u zamiar ich przejęcia. Urząd zbadał sprawę i uznał jednak, że już w dniu złożenia wniosku spółka Dino Polska była właścicielem tych sklepów. Sieć przejęła je wcześniej, bez wymaganej uprzedniej zgody organu antymonopolowego. Za naruszenie prawa ochrony konkurencji UOKiK nałożył na nią karę finansową w wysokości 100 tys. zł.
Inwestycje z rozmachem
W 2020 roku Dino Polska przeznaczyła na inwestycje łącznie ponad 1 mld zł. Oprócz otwierania kolejnych sklepów uruchomiła także nowe, piąte centrum dystrybucyjne w Łobzie, w województwie zachodniopomorskim, i rozpoczęła budowę dwóch następnych – w centralnej i południowej Polsce.
Wzrost przychodów ze sprzedaży na bazie like-for-like (LfL), czyli w marketach, które istniały także we wcześniejszym roku, wyniósł w 2020 roku 12,6 proc. Przychody grupy wzrosły o 32,4 proc. do ponad 10 mld zł. Natomiast zysk netto sięgnął 643,9 mln zł, w porównaniu z 410 mln zł rok wcześniej.
– W 2021 roku będziemy kontynuować dotychczasową strategię rozwoju. Za cel stawiamy sobie nie mniejsze tempo rozwoju naszej sieci niż w ostatnich latach. Planujemy, że nasze nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,2 mld zł – mówi Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.
WIZYTÓWKA MARKI DINO
Sieć sklepów spożywczych.
-
1496 sklepów
- przychody grupy w 2020 roku – 10 mld zł
- zysk netto w 2020 roku – 643,9 mln zł


ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kamil Smętek prowadzi własny biznes już 15 lat. Zaczynał od kierowania piekarnią, ale po latach postanowił zdywersyfikować działalność. Ze względu na podobieństwo wybrał branżę spożywczą i model franczyzowy Stokrotki. W czerwcu otworzył trzeci sklep.
Aż 80 proc. sklepów Intermarché to biznes rodzinny. Wiele z nich właśnie wchodzi w fazę sukcesji. Jaki scenariusz wybiorą?
Marcin i Jolanta Kwietniowie rozpoczęli przygodę z własnym biznesem od otwarcia marketu. Teraz rozwijają go razem ze Stokrotką. Do pierwszej placówki pod szyldem sieci dołączyła już kolejna, a w planach są następne Stokrotki.
Sklepy pod szyldem Żabka prowadzi już ponad 240 obcokrajowców. Jedną z nich jest Saiko Yelyzaveta.
Jacek Gibasiewicz najpierw był klientem Husse. Jakość produktów oraz forma obsługi tak mu przypadły do gustu, że postanowił zostać franczyzobiorcą marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Zachód Nieruchomości notuje wzrost zainteresowania kupujących zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Franczyzodawca coraz prężniej działa też za granicą.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Targi Franczyza, które odbędą się 19-21 października w Warszawie, to targi biznesowe. A biznes lubi ludzi przygotowanych i pracowitych, którzy wykorzystują swoją szansę.
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....
Poznaj franczyzę Intermarché
Wow Szanowna Redakcja zdaję się kontynuować wspieranie przestępczości zorganizowanej. Polecam jutrzejszy program Anity Gargas. Jakie będzie stanowisko POF? Mydlenie oczu...
Empik - jakieś doświadczenia?
Czy ktoś ma aktualną wiedzę w temacie prowadzenia salonu partnerskiego Empiku ?