Korzystają na zmianach w oświacie

Kursy do wyboru / Placówki Edu prowadzą kursy szybkiego czytania, technik efektywnego uczenia się oraz technik pamięciowych. Oferują zajęcia dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych, grupowe i indywidualne.
Niedziala
14.04.2019
– W naszych placówkach nie brakuje klientów, nawet w wakacje – mówi Albert Pietras, właściciel Edu Szkoła Szybkiego Czytania i Technik Pamięciowych.
 

W oświacie ostatnio sporo się dzieje: wygaszanie gimnazjów, reaktywacja 7 i 8 klas w szkołach podstawowych, kumulacja roczników w liceach i technikach. Firmy z branży edukacyjnej na tym korzystają czy tracą?
Zmiany w systemie oświaty, zwłaszcza te dorywcze i nieprzemyślane, zawsze napędzają klientów wszelkiego rodzaju kursom czy korepetytorom. Podobnie jest teraz. W tym roku szkolnym mieliśmy np. stuprocentowy wzrost liczby klientów z obecnego rocznika siódmoklasistów. Dużo jest też ósmoklasistów i ostatniego rocznika gimnazjum, bo rodzice wystraszyli się nadchodzącej kumulacji dwóch roczników w liceach i chcieli zwiększyć szanse swoich dzieci. Zapewne w przyszłym roku szkolnym sporo uczniów nie dostanie się do wymarzonych szkół średnich i też chętnie skorzystają z dodatkowych kursów i szkoleń. Nasze placówki nie narzekają więc na brak klientów. Nawet w wakacje. Wielu uczniów, przyszłych maturzystów czy studentów chce przejść kurs efektywnej nauki w lecie, by od września móc się skupić na opanowaniu szkolnego materiału.

Jak jest oferta waszych placówek?
Prowadzimy kursy szybkiego czytania, technik efektywnego uczenia się oraz technik pamięciowych. Mamy zajęcia dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych, grupowe i indywidualne. Aktualnie mamy osiem placówek własnych i 39 ośrodków franczyzowych. Pierwsza jednostkę własną uruchomiliśmy w Gdańsku w 2004 roku. Działa nadal, podobnie jak pierwszy oddział franczyzowy, który powstał w 2007 roku we Włocławku. Naszymi partnerami mogą zostać zarówno już działające placówki edukacyjne, np. szkoły językowe, które chcą poszerzyć zakres usług, jak i osoby, które dopiero uruchamiają działalność w tej branży. Nie trzeba mieć stałego lokalu, można wynajmować go na zajęcia. Ale nie jest to obowiązkowe, bo istnieją także rozwiązania bezkosztowe, które możemy podpowiedzieć naszym franczyzobiorcom.

Franczyzobiorca powinien być równocześnie trenerem, który prowadzi kursy?
Nie, może zatrudniać trenerów, których my szkolimy. Jednak rekomendujemy franczyzobiorcom, aby także przeszli podobne szkolenia. Po to, aby w razie potrzeby, np. choroby, mogli zastąpić trenera. Chcę podkreślić, że naprawdę warto zainwestować w dobrych fachowców. Przekłada się to później na większą liczbę zleceń, mniejszą liczbę rezygnacji z kursów. Podpowiadamy, jakie osoby zatrudniać jako trenerów, oceniamy ich predyspozycje podczas trwania szkoleń.

Ile pieniędzy trzeba przeznaczyć na uruchomienie biznesu?
Do końca sierpnia mamy promocyjną ofertę dla nowych partnerów. Nie będą uiszczać ani opłaty wstępnej (która standardowo wynosi 490 zł), ani bieżącej miesięcznej (190 zł). Należy oczywiście liczyć się z wydatkami na kursy trenerskie, które wynoszą minimum 1,5 tys. zł (to koszt wyszkolenia dwóch osób). Oprócz tego trzeba mieć również środki na reklamę. Wysokość nakładów na marketing zależy od zasięgu i rodzaju akcji promocyjnej, ale na początku to minimum 2-3 tys. zł.

A jak zdobywać klientów?
System oświatowy sam ich nam dostarcza. I rodzice, i uczniowie widzą potrzebę rozwoju umiejętności efektywnego zapamiętywania i uczenia się, chociażby ze względu na ogrom materiału, który mają w szkole do „przerobienia”. Oczywiście nie wystarczy jednak bierne czekać na klienta. Podstawowym kanałem promocji jest dziś internet, odpowiednie pozycjonowanie firmy w wyszukiwarkach. Nie należy jednak zapominać o bardziej tradycyjnych kanałach. Chociażby gazetach, które przed rozpoczęciem roku szkolnego często publikują branżowe dodatki edukacyjne.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


Albert Pietras, właściciel firmy Edu Szkoła Szybkiego Czytania i Technik Pamięciowych / "Naszymi partnerami mogą zostać zarówno już działające placówki edukacyjne, np. szkoły językowe, które chcą poszerzyć zakres usług, jak i osoby, które dopiero uruchamiają działalność w tej branży".

POPULARNE NA FORUM

Z korepetytora na dyrektora

Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Z korepetytora na dyrektora

Hm, ciekawe - i pracować z dziećmi mogą osoby bez przygotowania pedagogicznego? Trochę to dziwne...

3 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Szkolenia biznesowe?

Jasne, że się opłaca! W ogóle branża szkoleniowa daje dużo satysfakcji - i organizatorom, i uczestnikom :)

2 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Firma szkoleniowa - pomysły na aktywizację uczestników

Jest dużo metod - praca projektowa, case study. Dobre efekty daje też odrobina rywalizacji na zajęciach :)

5 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Półkolonie dają zysk

Fakt, na półkoloniach mozna się dorobić. Z tym, że sezonowo. Chyba, że ktoś myśli nad dodatkową organizacją także warsztatów całorocznych :)

2 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Szkolenia biznesowe?

The more taught we are the less demanding it is to settle on educated choices and our aptitudes and capacities are much looked for after by businesses. An a valid example would...

2 wypowiedzi
ostatnia 15.08.2018
Półkolonie dają zysk

Moja córka w tym roku jedzie na półkolonię do Warszawy, organizowana przez Akademię Nauki. Jest tematyczna 'Tytus, Romek i Atomek', są terminy na lipiec i sierpień. Jak...

2 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Szkolenia inżynierskie?

Moja znajoma kiedys korzystala i z tego co pamiętam to była zadowolona:)

1 wypowiedzi
ostatnia 24.04.2018