W małych i dużych / Placówki partnerskie Credit Agricole powstają w miejscowościach od 10 tys. mieszkańców.
Wtorek
20.04.2021
Centrala Credit Agricole zapewnia, że pomimo pandemii większość nowo otwieranych placówek osiąga rentowność już w pierwszym kwartale.
 

Pod szyldem Credit Agricole działa 316 własnych placówek bankowych oraz 107 franczyzowych.

– Należy zaznaczyć, że nasza sieć partnerska pomimo pandemii nie tylko pozostała stabilna, ale znacząco się powiększyła: z 44 do 107 oddziałów – podkreśla Mirosław Ziółkowski, dyrektor departamentu sprzedaży placówek partnerskich w Credit Agricole. – W związku z pandemią obserwujemy natomiast pewne zmiany w zachowaniu naszych klientów. Szczególnie widoczne jest zwiększenie zainteresowania korzystaniem z kanałów zdalnych. Cały czas jednak bardzo ważna jest możliwość fizycznego spotkania z doradcą. Zbudowaliśmy nowy model placówki partnerskiej (bezgotówkowy), gdzie nasi pracownicy są doradcami, opiekunami klientów. Zmieniamy procesy, rozszerzamy ofertę produktów, a także dostosowujemy system prowizyjny do nowej rzeczywistości.

Inwestycja i wsparcie

Placówki partnerskie powstają w miejscowościach od 10 tys. mieszkańców. Credit Agricole obecnie szuka partnerów w ok. 50 lokalizacjach usytuowanych na terenie całej Polski (ich mapa jest na stronie internetowej banku).

– Jednak bierzemy także pod uwagę miejscowości spoza naszej listy, zgłaszane przez kandydatów – dodaje Mirosław Ziółkowski. – Decyzję o uruchomieniu oddziału w takiej miejscowości poddajemy szczegółowej analizie, pod kątem potencjału biznesowego i wpływu na inne nasze placówki.

Preferowane lokalizacje to centra miast, ulice o dużym natężeniu ruchu pieszego, główne szlaki komunikacyjne, galerie handlowe. Lokal powinien mieć powierzchnię między 30 a 70 m2. Kwota inwestycji uzależniona jest od kilku czynników, w tym od modelu biznesowego w jakim prowadzona będzie placówka oraz od stanu technicznego lokalu. Zwykle koszt adaptacji i wyposażenia oscyluje w granicach 20-50 tys. zł.

– Jako franczyzodawca dzielimy się z partnerami kosztami inwestycji, związanymi z uruchomieniem placówki – informuje Mirosław Ziółkowski. – Nasi partnerzy otrzymują od banku stałe wsparcie merytoryczne i operacyjne. Zapewniamy profesjonalny proces onboardingowy, wsparcie informacyjne i marketingowe, udział w działaniach CRM. Partnerzy mają do dyspozycji opiekuna w procesie inwestycji. Mają także możliwość udziału w szkoleniach, webinariach oraz konkursach i animacjach sprzedażowych.

Marka nie pobiera opłaty wstępnej ani miesięcznych opłat franczyzowych.

– Z naszych doświadczeń wynika, że pomimo pandemii większość placówek osiąga rentowność już w pierwszym kwartale – zapewnia Mirosław Ziółkowski.

 

WIZYTÓWKA CREDIT AGRICOLE

Sieć placówek bankowych.

  • 316 własnych placówek
  • 107 franczyzowych
  • koszt adaptacji placówki – 20-50 tys. zł

Mirosław Ziółkowski, dyrektor departamentu sprzedaży placówek partnerskich w Credit Agricole / "Jako franczyzodawca dzielimy się z partnerami kosztami inwestycji, związanymi z uruchomieniem placówki".