Relacja z wiosennych Targów Franczyza na stadionie PGE Narodowym
[16:00] Kolejna okazja na wybór biznesu
Wiosenne Targi Franczyza na PGE Narodowym już za nami. Zapraszamy 24-26 października do Pałacu Kultury i Nauki na jesienną edycję Targów Franczyza. A do tego czasu zapraszamy do śledzenia ofert franczyzowych w Katalogu Franczyz, zaprenumerowania miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i zasubskrybowania kanału FranchisingPL – nie przegapicie wówczas żadnej okazji biznesowej!
[15:52] Sushi w sieci
Sushi Story to marka wywodząca się z Ukrainy. Tam ma obecnie 80 lokali. W Polsce rozwija się od pięciu lat i otworzyła w tym czasie sześć lokali. Wszystkie realizują zamówienia w dostawie i z odbiorem własnym, dlatego nie potrzeba dużo powierzchni, aby otworzyć ten biznes. Wystarczy lokal 40-70-metrowy.
Inwestycja w ten biznes wynosi 35 tys. euro. W tej kwocie zawiera się przygotowanie i wyposażenie lokalu, kaucja za najem, zatowarowanie. Opłąty wstępne zależą od wielkosci miasta, w jakim prowadzimy działalność. W tych do 400 tys. mieszkańców to 4 tys. euro, w większych 5 tys. euro, a w Warszawie 8 tys. euro. Obecnie marka szuka franczyzobiorców m.in. na Śląsku, w Krakowie, Poznaniu.
[15:45] Podologia we franczyzie
Marka instytutów podologii Suela działa na rynku od 10 lat, a teraz zaczyna rozwój poprzez franczyzę. Firma szuka franczyzobiorców głównie w dużych i średnich miastach. Wbrew pozorom wcale nie trzeba być podologiem, aby otworzyć taki instytut. – Dajemy cały know how prowadzenia biznesu, projekt lokalu, marketing, rabaty na sprzęt i produkty do wykonywania zabiegów – wylicza Monika Szawłowska, właścicielka marki. – Szkolimy też podologów.
W ofercie instytutów są zabiegi lecznicze, profilaktyka chorób stóp, także zabiegi pielęgnacyjne. – Mamy też jedyny w Polsce gabinet podologiczny dla dzieci – dodaje Monika Szawłowska.
Na początek można uruchomić placówkę z jednym gabinetem, choć franczyzodawca zauważa, że bardziej opłaca się przygotować dwa gabinety. Do tego konieczna jest recepcja, poczekalnia, toalety. Inwestycja w placówkę z jednym gabinetem wynosi ok. 50 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna to 5 tys. zł. – Zauważamy coraz większą świadomość, jeśli chodzi o dbanie o stopy – podkreśla Monika Szawłowska. – Wiosną i latem, czyli w najwyższym sezonie na wizytę czeka się nawet miesiąc.
[15:30] Obsługa przesyłek z Furgonetką
Punkty Furgonetka dzielą się na dwa rodzaje: partnerskie oraz dedykowane. Punkt partnerski to sposób na rozwinięcie prowadzonej już działalności o dodatkowe usługi, związane z obsługą przesyłek kurierskich, głównie paczek z gotowymi etykietami adresowymi, co sprowadza się do zeskanowania kodu kreskowego i wydania paczki klientowi lub kurierowi. Natomiast punkty dedykowane oferują kompleksową obsługę w zakresie przesyłek kurierskich. Poza paczkami z gotową etykietą przyjmują również takie, które trzeba zważyć, zmierzyć, wprowadzić zamówienie do systemu, a następnie wydrukować etykietę adresową i wydać przesyłkę kurierowi. Można tu również kupić materiały opakowaniowe lub zapłacić za usługę pakowania. Taki punkt otrzymuje wyłączność terytorialną w promieniu 2 km.
Aktualnie Furgonetka ma 30 punktów dedykowanych, 631 partnerskich oraz jeden własny. Najlepsze lokalizacje to okolice dużych osiedli mieszkaniowych, blisko klienta, który chce odebrać paczkę w drodze z pracy do domu. Atrakcyjna jest także okolica, w której znajdują się firmy, wysyłające przesyłki. Potrzebny jest lokal o powierzchni min. 25 mkw., na parterze, z dostępem do miejsc parkingowych. Wysokość inwestycji zależy od rodzaju punktu. W przypadku partnerskiego to 399 zł netto. – W tej cenie partner otrzymuje dostęp do naszego systemu oraz materiały reklamowe – informuje Oskar Aszendorf, menedżer sprzedaży w Furgonetce.
Inwestycja związana z otwarciem punktu dedykowanego wynosi 8049 zł netto. W ramach tej opłaty centrala zapewnia m.in. projekt zewnętrznej wizualizacji punktu, podświetlany kaseton zewnętrzny, tablicę z cennikiem usług, materiały reklamowe, zestaw materiałów opakowaniowych, czytnik kodów kreskowych oraz dwudniowe szkolenie w punkcie własnym w Elblągu wraz z zakwaterowaniem
[15:15] Sushi Bistro w dostawie
Sushi Bistro nastawia się przede wszystkim na lokale pracujące w formacie take away – czyli w dostawie i z odbiorem własnym. – Mamy trzy restauracje z salą konsumpcyjną, ale sam namawiam franczyzobiorców na format take away – przyznaje Robert Chmielewski, dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro. – Jest tańszy w inwestycji (restauracja jest droższa dwu-, trzykrotnie), nie potrzebuje drogiej lokalizacji w centrum i jest też prostszy w prowadzeniu. Nie trzeba zatrudniać kelnerów, a dziś znalezienie dobrego kelnera to nie lada sztuka. Poza tym w restauracji ten sam produkt musiałby być droższy, aby zrekompensować wyższe koszty prowadzenia biznesu.
Pod szyldem Sushi Bistro działa obecnie 14 lokali. – W tym roku, patrząc realnie, chcemy otworzyć trzy kolejne. Choć operacyjnie jesteśmy w stanie zrealizować nawet pięć otwarć – zapewnia Robert Chmielewski. – Jednak nie wszędzie i nie z każdym decydujemy się na współpracę. Starannie dobieramy franczyzobiorców. Chcemy, aby nasza marka pozycjonowała się bliżej segmentu premium, przy zachowaniu przystępnej ceny. Szukamy ludzi, którzy to rozumieją, zaangażują się w ten biznes i będą chcieli się od nas uczyć.
Z doświadczenia franczyzodawcy wynika, że lokal najlepiej uruchomić albo przed, albo po wakacjach. Same wakacje to niezbyt dobry moment na start tego biznesu. Dobierając lokalizację, Sushi Bistro przeprowadza badanie geomarketingowe, sprawdzając m.in. konkurencję, populację danego rynku, jakim portfelem ta populacja dysponuje. Koncept koncentruje się na miastach wielkości 30-50 tys. mieszkańców. – Nie ma chyba już miasta, w którym nie byłoby sushi baru. Jednak na tych mniejszych rynkach jakość produktu jest albo słaba, albo najwyżej dobra – ocenia Robert Chmielewski. – A my wyróżniamy się świetną jakością. Kiedy więc otwieramy lokal, łatwiej nam się od razu wybić i zaskarbić sobie grono powracających klientów.
Koszt inwestycji w biznes z Sushi Bistro to ok. 150 tys. zł. W tej kwocie mieści się już opłata wstępna, w wysokości 20 tys. zł, a także koszty remontu i wyposażenia. – Taka suma zabezpiecza też budżet na pokrycie kosztów działalności lokalu w pierwszych miesiącach – dodaje Robert Chmielewski. – Jako centrala dbamy o to, aby ten start jak najbardziej ułatwić. Np. nasi franczyzobiorcy od początku mają takie same terminy płatności u dostawców, jak my jako centrala.
W lokalu działającym w formacie delivery potrzebnych jest trzech pracowników do kuchni. Wszyscy przechodzą szkolenie na sushi mastera. – Do tego potrzebne są kolejne dwie osoby, wymiennie pracujące jako menedżer i kierowca. Rekomendujemy taki model, aby redukować koszty. Ta sama osoba może przecież przyjmować zamówienia i je dowozić – uważa Robert Chmielewski.
Jak zapewnia franczyzodawca, próg rentowności lokale w większości osiągają od trzeciego miesiąca.
[15:00] Carrefour dla każdego
W ostatnim roku firma Carrefour pracowałą nad rentownością poszczególnych formatów, a także adaptowała swoją strategię i asortyment do aktualnych potrzeb klientów, mocno dotkniętych wysoką inflacją i rosnącymi kosztami życia. W tym czasie otworzono 87 nowych placówek we wszystkich dostępnych formatach – od hipermarketów, po sklepy osiedlowe. W tym roku w planach jest otwarcie ok. 130 nowych sklepów.
[14:53] Kawiarnia pod międzynarodowym szyldem
Cofix to międzynarodowa marka. W Polsce ma obecnie 18 lokali. Koszt inwestycji w kawiarnię oscyluje w granicach 250-500 tys. zł netto. Kwota obejmuje kaucję, remont lokalu, wyposażenie, sprzęt, meble, sprzęt IT, zatowarowanie, a także uwzględnia poduszkę finansową na początkowy okres działalności. Ostateczne koszty zależą oczywiście od stanu wyjściowego lokalu.
Poszukiwaniem lokalizacji zajmuje się dział rozwoju, on też przygotowuje biznesplan dla konkretnego lokalu. Po zaakceptowaniu biznesplanu rozpoczynają się negocjacje z wynajmującymi, przygotowanie projektu technologicznego i wystroju wnętrza, a później adaptacja, którą nadzoruje construction manager. Równocześnie dział HR rozpoczyna poszukiwania personelu, który następnie zostaje przeszkolony w centrum szkoleniowym.
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 30 tys. zł i ma na celu pokrycie kosztów projektu lokalu, szkoleń pracowników, koordynacji adaptacji oraz wdrożenia systemów IT. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu netto. Jest naliczana po trzech miesiącach od otwarcia lokalu. Do tego dochodzi opłata marketingowa – 2 proc. od obrotu, przeznaczana na wsparcie reklamowe lokalu.
[14:45] MBE dobiera partnerów
Mail Boxes Etc.(MBE) to międzynarodowa marka, która oprócz zarządzania przesyłkami kurierskimi oferuje również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych. – Branża transportu, logistyki i poligrafii jest wciąż istotna i dynamicznie się rozwija – podkreśla Emil Mikina, country manager MBE. – W miarę rozwoju handlu elektronicznego i globalizacji, popyt na usługi związane z transportem i logistyką rośnie. Podobnie usługi poligraficzne są potrzebne w różnych dziedzinach, od marketingu po edukację. Perspektywy branży są więc generalnie korzystne, szczególnie w kontekście rosnącego e-commerce'u i globalnego handlu. Dodatkowo rozwój technologii, takich jak druk 3D czy automatyzacja procesów logistycznych, może przyczynić się do dalszego wzrostu branży.
MBE ma obecnie 30 placówek. Pierwsze tegoroczne otwarcia planuje na drugi kwartał. – W tym roku skupiamy się na różnorodnych inicjatywach, mających na celu wzmocnienie naszej pozycji na rynku i zaspokojenie potrzeb klientów. Obserwujemy stałe zainteresowanie naszą franczyzą, jednakże, jako firma, starannie analizujemy i oceniamy potencjalnych partnerów, aby zapewnić optymalne dopasowanie i rozwój naszej sieci – wyjaśnia Emil Mikina.
Najważniejsze, aby przyszły partner chciał osobiście zaangażować się w prowadzenie biznesu pod szyldem MBE oraz miał nastawienie sprzedażowe. Do pracy w branży przygotują go szkolenia organizowane przez centralę.
MBE chce otwierać punkty w dużych miastach, powyżej 100 tys. mieszkańców. Koncept jest zainteresowany takimi regionami, jak m.in. aglomeracja śląska, Trójmiasto, Wielkopolska. Wstępna opłata licencyjna wynosi 40 tys. zł netto. Pozostałe koszty są związane z wyposażeniem lokalu, sprzętem poligraficznym i IT (od 30 tys. zł do 60 tys. zł). Prawie całość wydatków można pokryć za pomocą leasingu. – Franczyzobiorcy otrzymują też od nas wsparcie technologiczne oraz szkoleniowe. Udostępniamy im narzędzia ułatwiające działalność operacyjną, szkolimy w zakresie technik sprzedaży i efektywnego prowadzenia biznesu – dodaje Emil Mikina.
Franczyzobiorcy zarabiają na sprzedaży usług oferowanych przez punkt, m.in. na usługach pakowania i wysyłki, poligrafii, tworzeniu projektów graficznych, usługach z zakresu fulfilmentu, rozwiązaniach dla e-commerce. – Warto zaznaczyć, że MBE to uznana i globalnie rozpoznawalna marka, co może przyciągać klientów do nowo otwieranego punktu. Dzięki sieci MBE przedsiębiorca może korzystać z doświadczenia i wsparcia międzynarodowej organizacji, ponieważ oferujemy pomoc na każdym etapie rozwoju biznesu, włączając w to szkolenia, doradztwo oraz dostęp do sprawdzonych narzędzi operacyjnych. To znacząco ułatwia rozpoczęcie i prowadzenie działalności – podkreśla Emil Mikina.
[14:30] Wybór formy prawnej i opodatkowania
Za kwadrans rozpocznie się wykład Anety Lech, która opowie o formach prawnych i opodatkowania dla firm.
[14:00] Freedom chce urosnąć
W ubiegłym roku firma Freedom Nieruchomości weszła w strategiczne partnerstwo z Otthon Centrum, liderem węgierskiego rynku nieruchomości i pośrednictwa kredytowego. – Pozyskaliśmy kapitał na technologię, rozwój struktur sieciowych i inwestycje na rynku polskim – mówi Agnieszka Dąbrowska, dyrektor franczyzy Freedom Nieruchomości. – Wspólna strategia zakłada osiągnięcie pozycji lidera rynku w zakresie udziału transakcji, liczby oddziałów i agentów poprzez rozwój marki Freedom Nieruchomości.
We wrześniu Freedom Nieruchomości nabyło też większościowy pakiet akcji sieci biur Investor Nieruchomości. Teraz Freedom ma 74 biura franczyzowe i trzy oddziały własne. – W tym roku chcemy się skupić na wdrożeniu narzędzi technologicznych, wspomagających obsługę klientów oraz na rozwoju sieci franczyzowej – zapowiada Agnieszka Dąbrowska.
W tym biznesie dobrze radzą sobie osoby posiadające umiejętności i doświadczenie w zarządzaniu zespołem handlowym, menedżerowie z branż finansowych i ubezpieczeniowych i oczywiście aktywni pośrednicy nieruchomości. – Franczyzobiorca nie może postrzegać franczyzy jako inwestycji kapitałowej, ponieważ powodzenie biznesu wymaga zaangażowania w prowadzenie oddziału – dodaje Agnieszka Dąbrowska.
Franczyzobiorca powinien otworzyć biuro stacjonarne i zbudować zespół sprzedażowy. Koszty inwestycji są uzależnione m.in. od lokalizacji, lokalnego rynku oraz wielkości zespołu. Dla każdego biura centrala przygotowuje szczegółowy biznesplan, przedstawia także symulację, na podstawie której można określić kiedy pojawią się pierwsze przychody i zaplanować dochody, w zależności od stopnia rozbudowania biura.
Jak informuje franczyzodawca, biura zazwyczaj osiągają pierwsze przychody w 4-5 miesiącu działalności. – Biuro uzyskuje przychody z wynagrodzenia za pośrednictwo w obrocie nieruchomościami, dlatego są one mocno skorelowane z bazą ofert (ich liczbą i segmentem – domy, działki, mieszkania), liczbą agentów pracujących w oddziale oraz cenami nieruchomości – wyjaśnia Agnieszka Dąbrowska. – Średnie przychody to 80-100 tys. zł miesięcznie.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia sprzedażowe i menedżerskie. Centrala wspiera ich merytorycznie, marketingowo, udostępnia pełną dokumentację biura, narzędzia do wyceny nieruchomości, wyszukiwarkę ofert prywatnych oraz zestaw narzędzi wewnętrznych, pozwalających pozyskiwać oraz sprzedaż nieruchomości. – Jako sieć stanowimy też dużą grupę zakupową. Uzyskujemy np. specjalne warunki rabatowe, sięgające 40 proc. ceny standardowej za promowanie ofert nieruchomości, CRM czy materiały marketingowe. Franczyzobiorcy otrzymują korzyści w postaci tańszych zakupów oraz dostęp do produktów niemożliwych do osiągnięcia dla pojedynczego biura – wylicza Agnieszka Dąbrowska.
[13:45] Otwórz wypożyczalnię hulajnóg
Quick to sieć miejskich wypożyczalni hulajnóg elektrycznych. W tej chwili ma ponad 1,6 tys. hulajnóg w 17 miastach. Plan ekspansji marki zakłada otwieranie placówek franczyzowych w miastach średniej wielkości, gdzie istnieje zapotrzebowanie na alternatywne formy transportu. Szczególnie interesujące są lokalizacje o wysokiej gęstości zaludnienia, uniwersytety, obszary biznesowe oraz turystyczne. Franczyzodawca rozważa również rozwój w mniejszych miejscowościach, które wykazują silny potencjał wzrostu w zakresie miejskiej mobilności.
Kandydaci na franczyzobiorców powinni być osobami przedsiębiorczymi, ważna jest również zdolność do analizy rynku i adaptacji do zmieniających się warunków, a także zdrowe podejście do ryzyka biznesowego. Kandydaci powinni mieć także stabilną sytuację finansową, która umożliwi im pokrycie początkowych kosztów uruchomienia franczyzy. Kapitał wymagany na start zależy od wielu czynników, takich jak m.in. lokalizacja, wielkość rynku oraz zakres początkowych inwestycji we flotę hulajnóg i infrastrukturę niezbędną do ich obsługi. Nie ma limitu liczby hulajnóg, które trzeba kupić na starcie. Orientacyjnie kwota inwestycji może zaczynać się od kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Jak zapewnia właściciel konceptu, franczyzobiorca otrzymuje wsparcie na każdym etapie rozwoju biznesu. Na początku jest to pomoc w analizie rynku, wyborze lokalizacji, szkolenie z zakresu obsługi technicznej hulajnóg oraz systemów informatycznych. Także wsparcie marketingowe, w tym materiały promocyjne oraz strategie reklamowe. W trakcie trwania umowy franczyzodawca zapewnia bieżące doradztwo operacyjne, aktualizacje oprogramowania, dostęp do badań rynku oraz innowacji produktowych.
Franczyzodawca Quick czeka na stoisku 25A.
[13:30] Biznes z trzema siostrami
Osiem lat temu trzy siostry otworzyły w Katowicach lokal pod takim właśnie szyldem – 3Siostry bajgiel i kawa. Teraz do otwarcia przygotowują się dwa kolejne lokale a marka startuje z franczyzą.
– Nasze lokale to śniadaniownie, w których śniadania można zjeść przez cały dzień – podkreśla Katarzyna Frey, współwłaścicielka marki 3Siostry. – Przez cały dzień można też kupić świeżo wypiekane bajgle i kawę, specjalnie wypalana pod nasza marką.
Marka chce otwierać lokale w całej Polsce, w miastach liczących minimum 100 tys. mieszkańców. Preferuje lokalizacje w cetrach miast.
– Wspólnie szukamy lokalu i pomagamy w negocjacjach najmu. Doradzamy w wyborze wstępu, przekazujemy bazę naszych dostawców, wspieramy w rekrutacji pracowników, szkolimy ich, odpowiadamy za działania marketingowe – wylicza Katarzyny Frey. - Na Targach prowadziliśmy już rozmowy z zaintersowanymi z Krakowa, Poznania, Zakopanego, Bydgoszczy, Sosnowca.
3 Siostry opowiadają o swoim koncepcie na stoisku nr 3B.
[13:15] Zarabiamy na dystrybucji wody
Podobną usługę świadczy też firma Unikat. Ten producent wody także dostarcza swoje produkty bezpośrednio do domów klientów, firm i punktów usługowych. Dystrybucja to właśnie zadanie franczyzobiorców. Na start franczyzobiorca otrzymuje bezpłatnie od centrali 24 tys. butelek wody i napojów o wartości sprzedażowej 29 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia też bezpłatne szkolenia dla licencjobiorcy oraz jego pracowników, teoretyczne i praktyczne, z zakresu sprzedaży oraz prowadzenia oddziału dystrybucji. Do tego franczyzobiorca otrzymuje bezpłatne projekty graficzne materiałów reklamowych, oklejenia samochodu itp. Do prowadzenia działalności potrzebny jest magazyn o powierzchni ok. 50 mkw. i samochód dostawczy. Budżet potrzebny na początku to 40 tys. zł. Można jednak wspierać się kredytem lub poszukać dofinansowania.
[13:07] Kawiarnie Costa Coffee
Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach.
W Polsce firma działa od 1997 roku i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych, czego przykładem są placówki w centrach i parkach handlowych (także typu convenience), na głównych ulicach miast, w biurowcach i szpitalach. Oddział Lagardère Travel Retail w Polsce to blisko 1 tys. różnorodnych placówek pod ponad 40 markami, takimi jak m.in.: Inmedio (saloniki prasowe), So Coffee (kawiarnie), Relay (saloniki prasowe), Aelia Duty Free (sklep internetowy z perfumami i kosmetykami duty free), 1Minute (sklep convenience) czy Costa Coffee.
Costa Coffee to brytyjska sieć kawiarni. Jej historia sięga 1971 roku, gdy pochodzący z Włoch bracia Sergio i Bruno Costa założyli w Londynie pierwszą kawiarnię pod nazwą Costa, w której kawa przyrządzana była na bazie ziaren autorskiej mieszanki Mocha Italia. Costa Coffee jako jedyna sieć kawiarni na świecie posiada własną palarnię kawy, która znajduje się w Londynie. Oprócz kawy w ofercie znajdują się zestawy śniadaniowe oraz lunchowe, desery, ciasta oraz sezonowe kawy. Kawiarnie Costa Coffee zlokalizowane są w największych miastach w Polsce. Lagardère Travel Retail chce rozwijać ich sieć w modelu agencyjnym.
Z markami Lagardère Travel Retail można się zapoznać na stoiskach nr 29 i 31.
[12:45] Czy polskie firmy powinny obawiać się doniesień ze Wschodu?
Mateusz Lech i Paweł Jeżowski, twórcy kanału Kremlinka Show prowadzą na Targach Franczyza panel poświęcony tematowi „Rosyjski szantaż, zagrożenia z Chin – czy w 2024 roku polskie firmy powinny obawiać się doniesień ze Wschodu?”. Panowie mają szerokie doświadczenie w analizie geopolitycznej i biznesowej, co czyni ich prelekcję niezwykle wartościową dla uczestników poszukujących informacji na temat wpływu czynników zewnętrznych na prowadzenie biznesu oraz sposobów radzenia sobie z potencjalnymi zagrożeniami. Praktyczne wskazówki i analizy Mateusza Lecha i Pawła Jeżowskiego mogą stanowić inspirację dla przedsiębiorców, którzy chcą lepiej zrozumienia dynamicznych realiów rynkowych.
Wykład „Rosyjski szantaż, zagrożenia z Chin – czy w 2024 roku polskie firmy powinny obawiać się doniesień ze Wschodu?” rozpocznie się o godz. 13.
[12:25] Greathouse w każdym województwie
Firma Greathouse działa na rynku ponad pięciu lat. O rozwoju we franczyzie zaczęła myśleć w 2020 roku. Dzisiaj ma trzy placówki własne i sześć partnerskich. Docelowo chce mieć oddziały w każdym województwie.
Osoba, która się zdecyduje na franczyzę Greathouse przechodzi szkolenie, podczas którego poznaje wszystkie zasady funkcjonowania biura, pozyskiwania przychodów oraz podstawy prawa. Marka staramy się tak przygotować franczyzobiorcę, żeby po tym szkoleniu mógł osiągać pierwsze przychody i miał ogólny ogląd informacji, jeśli chodzi o nieruchomości. Potem są dodatkowe szkolenia uzupełniające, indywidualnie dopasowane do danego biorcy.
Greathouse nie pobiera żadnych opłat za wejście do sieci. W pierwszym miesiącu działania nie ma też żadnych miesięcznych opłat. W kolejnych miesiącach system działa tak, że w przypadku braku przychodów i sprzedaży obowiązuje jedynie opłata utrzymaniowa rzędu 1,1 tys. zł netto.
Graethouse czeka na odwiedzających na stoisku nr 40.
[12:00] Bezobsługowy biznes
RMG Gym to sieć bezobsługowych klubów fitness założona przez współwłaścicieli spółki Runmagedon, która jest organizatorem słynnych już ekstremalnych biegów z przeszkodami. Pierwsze kluby powstały pod koniec 2021 roku, a od 2022 roku marka rozwija się przez franczyzę. Koncentruje się głównie na małych i średnich rynkach, choć otwiera się też w większych miastach – np. w Kielcach ma trzy kluby. – Koncentrujemy się na takich lokalizacjach, jak osiedla mieszkaniowe, aby do naszego klubu można było podjeść w przysłowiowych kapciach – mówi Tomasz Rybczak, członek zarządu i współwłaściciel RMG Gym. – Dzięki modelowi samoobsługowemu, kluby są czynne 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Cała sprzedaż odbywa się online, cała praca siłowni jest zautomatyzowana. Klienci wchodzą do środka skanując kod QR. – Korzystamy też ze sztucznej inteligencji, np. do rozpoznawania prób ewentualnych oszustw – dodaje Tomasz Rybczak.
Przy założeniu, że skorzystamy z leasingu, inwestycja w klub o powierzchni 300 mkw. może się zmieścić w 300 tys. zł.
Sprzedaż karnetów odbywa się jeszcze przed otwarciem klubu, nawet 1-1,5 miesiąca wcześniej. – Potrafimy zapewnić klub od pierwszego dnia – zapewnia Tomasz Rybczak. – Nasze kluby stają się dochodowe w 2-3 miesiącu.
Franczyzobiorca może traktować franczyzę RMG Gym jako dochód pasywny, zwłaszcza że centrala prowadzi nadzór operacyjny nad placówką.
Szczegóły współpracy z RMG Gym można poznać na stoisku nr 5.
[11:40] Eksperci od upadłości i nieruchomości
Grupa EXPERT PARTNER świadczy usługi w dwóch branżach: prawnej i nieruchomości.
W usługach prawnych specjalizuje się w oddłużaniu, głównie poprzez upadłość konsumencką.
W nieruchomościach natomiast ich skupem i sprzedażą oraz pośrednictwem w obrocie.
W ramach Grupy EXPERT PARTNER działa pięć kancelarii własnych, funkcjonujących pod marką Upadłości-Ekspert oraz 12 kancelarii franczyzowych. Nie trzeba być prawnikiem, ani licencjonowanym pośrednikiem obrotu nieruchomościami, aby zostać franczyzobiorcą marki.
Przyszły partner musi przedłożyć natomiast zaświadczenie o niekaralności. Konieczne jest otwarcie kancelarii o powierzchni kilkunastu metrów kwadratowych. Na jej uruchomienie i reklamę trzeba przeznaczyć około 15 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do grupy wynosi 20 tys. zł, a miesięczna opłata jest stała i niezależna od rosnących przychodów i wynosi 2,5 tys. zł netto.
Obsługa klientów polega na stosowaniu ustalonych przez centralę procedur, zgodnie z nabytym know-how, m.in. bazując na opracowanych wzorach i szablonach, w tym również dla celów marketingu i reklamy. Po przejściu kilkunastogodzinnego przeszkolenia i uruchomieniu reklamy, pierwsze przychody – jak zapewnia franczyzodawca – osiąga się już po kilku dniach. Natomiast po zawarciu 40-50 umów, co zazwyczaj może nastąpić po 5-6 miesiącach, konieczne stanie się zatrudnienie pracownika działu administracji, chyba że współpracę rozpoczęli już razem partnerzy czy małżonkowie.
Franczyzobiorcy mogą zarabiać na oddłużaniu i na nieruchomościach. Praca przy przeciętnym postępowaniu upadłościowym, jak informuje franczyzodawca, zajmuje ok. 10 godzin. Za obsługę jednego klienta otrzymujemy od 7 tys. zł do 10 tys. zł wynagrodzenia. Natomiast w nieruchomościach prowizje wynoszą od 3 do 10 procent ich wartości.
Grupa EXPERT PARTNER otwiera kancelarie w miastach liczących powyżej 60 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca otrzymuje wyłączność terytorialną, przy czym ma też możliwość swobodnego działania online, na terenie całego kraju.
Expert Partner zaprasza na stoisko 2A.
[11:25] Franczyza z Żabką w różnych wymiarach
Własne sklepy pod szyldem Żabki prowadzi obecnie ponad 8,6 tys. franczyzobiorców. Wśród nich są osoby o różnym doświadczeniu i wykształceniu, mieszkające w niewielkich miejscowościach oraz w aglomeracjach miejskich. Model franczyzy z Żabką jest popularny wśród obywateli Polski, ale również przedsiębiorców z zagranicy, którzy zdecydowali się na rozpoczęcie nad Wisłą nowego życia, także zawodowego.
Żabka mocno stawia na edukację wszystkich franczyzobiorców w formie szkoleń czy webinarów, które pomagają im wdrożyć się w biznes franczyzowy oraz być na bieżąca z wszystkimi zagadnieniami i wprowadzanymi nowościami. Poza szkoleniami, stałym wsparciem ze strony partnera czy dostępem do platformy edukacyjnej ważną rolę w procesie uczenia odgrywa Akademia Przedsiębiorczości. Celem programu, realizowanego w ramach partnerstwa strategicznego z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej, jest podnoszenie umiejętności z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej i rozwoju kompetencji menedżerskich. Inicjatywa skierowana jest do przedsiębiorców działających w sieci, część zagadnień realizowanych w ramach tego przedsięwzięcia dedykowana jest również kandydatom na franczyzobiorców. Cykl szkoleniowy dostarcza m.in. wiedzy biznesowej oraz pomaga rozwinąć konkretne umiejętności (np. HR, sprzedażowe). Do tej pory blisko 70 franczyzobiorców uzyskało certyfikat ukończenia Akademii Przedsiębiorczości, a wkrótce dobiegnie końca kolejna edycja programu.
Niedawno sieć powołała grupę Ambasadorów Franczyzy, którą tworzy 50 przedsiębiorców prowadzących sklepy pod jej szyldem. Dzielą się oni swoimi doświadczeniami biznesowymi z osobami zainteresowanymi działalnością franczyzową m.in. podczas różnych wydarzeń, a także poprzez wykorzystanie własnych kanałów społecznościowych. Wybrana grupa bierze także udział w serii rozmów z przedsiębiorcami, które prowadzi Jarosław Kuźniar. Założeniem Programu Ambasadorskiego jest pokazanie oczami przedsiębiorców, jak z bliska wygląda model franczyzy Żabki i współpraca z siecią.
Żabka angażuje się również w wiele działań zewnętrznych mających na celu edukować z obszaru przedsiębiorczości i franczyzy. Prowadzi m.in. program Studium Przedsiębiorczości, w ramach którego współpracuje z uczelniami wyższymi i NGOs, organizując m.in. zajęcia stacjonarne czy spotkania online. W marcu br. sieć we współpracy ze Szkołami policealnymi TEB Edukacja powołała program nauczania „ABC Biznesu – podstawy własnej działalności”. Podczas zajęć uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu przedsiębiorczości, finansów i marketingu oraz nabędą umiejętności miękkie jak np. zarządzanie zespołem.
O szczegóły współpracy z Żabką można pytać na stoisku nr 54.
[11:02] Najlepszy czas na inwestowanie
Już za kilka minut wykład Piotra Cymcyka, głównego analityka DNA Rynków, który opowie dlaczego dziś to twój najlepszy czas na inwestowanie. Zapraszamy!
[10:55] Mobilne lodziarnie z Gelato Naturale
W 2020 roku koncept Gelato Naturale wystartował z pierwszym punktem własnym. Rok później zaczął budować sieć franczyzową, a w tegorocznym sezonie letnim będzie miał już ponad 50 mobilnych lodziarni, wszystkie franczyzowe.
– Po październikowych Targach Franczyza podpisaliśmy 17 umów franczyzowych – dodaje Mirosław Reszka, właściciel Gelato Naturale.
Lodziarnie marki mają format rowerów lub wózków. Dzięki temu, jak podkreśla franczyzodawca, mogą dotrzeć praktycznie do każdego miejsca: na place zabaw, do parków, nad morze, jeziora.
– Organizujemy też naszym franczyzobiorcom udział w różnego rodzaju eventach – mówi Mirosław Reszka.
Cena mobilnej lodziarni zaczyna się od 39,1 tys. zł netto i zależy od konfiguracji sprzętu, wyposażenia. Można skorzystać z leasingu, co obniża kwotę inwestycji na starcie.
Rowery i wózki pomieszczą 14 kuwet z lodami.
– Kuwety nasi franczyzobiorcy otrzymują za darmo, co nie jest standardem w tym biznesie – podkreśla Mirosław Reszka. – Ich koszt to 14 tys. zł, więc to jest nasz realny wkład w inwestycję franczyzobiorcy.
Rowery mają zamknięty obieg wody, autorski system zasilania, pozwalający pracować nawet do 16 godzin. Sprzedają nie tylko lody, ale też lemoniadę, shake'i lodowe. W ofercie jest ok. 120 smaków lodów.
O szczegóły franczyzy Gelato Naturale można pytać na stoisku nr 01.
[10:30] Sleeping Expert współfinansuje inwestycję
Sleeping Expert ma promocję dla franczyzobiorców, którzy w tym roku zdecydują się dołączyć do sieci – pokryją tylko 25 proc. kosztów inwestycji. Resztę, czyli trzy czwarte wydatków związanych z uruchomieniem salonu, bierze na siebie franczyzodawca. – To wyjątkowa okazja, by w atrakcyjnych kosztowo warunkach wejść do naszego biznesu, a później – wzorem naszych obecnych franczyzobiorców – otwierać z nami kolejne punkty – podkreśla Łukasz Świątek, franczyzodawca Sleeping Expert.
Standardowy koszt uruchomienia salonu Sleeping Expert, o powierzchni 150 mkw., to około 200-250 tys. zł – więc wkład franczyzodawcy jest naprawdę spory.
Marka nastawia się na rozwój w miastach liczących min. 25 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje to centra skupiające sklepy z wyposażeniem wnętrz, główne ulice miast, z dostępem do parkingu. Od wielkości miasta zależy zalecana powierzchnia sklepu.
W salonach Sleeping Expert klienci mogą dobrać i zamówić łóżka i materace pochodzące od różnych producentów. Sieć Sleeping ma obecnie 26 sklepów, w tym 21 franczyzowych. W lutym otworzyła swój największy salon łóżek i materacy w Olsztynie.
Sleeping Expert szczególnie chętnie nawiąże współpracę franczyzową z osobami z branży, np. pracownikami sklepów z łóżkami i materacami, którzy chcieliby przejść na swoje. – Jesteśmy także otwarci na przyłączenie do sieci już istniejących sklepów z łóżkami i materacami, które chciałyby dalej funkcjonować pod naszą marką – zachęca Łukasz Świątek. – Poza tym nasz biznes to rozwiązanie dla każdego, kto chce działać na własny rachunek i czuje handel.
Koncept nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczne opłaty franczyzowe są zależne od czasu, na jaki podpisuje się umowę.
O warunki współpracy ze Sleeping Expert można pytać na stoisku nr 27.
[10:15] Franczyza z Muszkieterami
Z Grupą Muszkieterów można otworzyć franczyzy w dwóch branżach: spożywczej z marką Intermarché oraz dom i ogród z marką Bricomarché.
Każdy sklep to osobna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Zarządza nią niezależny przedsiębiorca, pozyskany prze Grupę w procesie rekrutacji. Jest ona kilkuetapowa i obejmuje m.in. pare spotkań z właścicielami sklepów, trzydniowy staż w jednym z marketów, Komisję Zezwoleń, która decyduje o przyjęciu (lub nie) do Grupy. Sformalizowaniem tego przyjęcia jest podpisanie przez wybranych kandydatów listu intencyjnego oraz Karty Muszkieterów.
Kandydat na franczyzobiorcę przechodzi też czteromiesięczne szkolenie, składające się z części teoretycznej realizowanej w siedzibie Grupy pod Poznaniem oraz teoretycznej, która odbywa się w trzech różnych punktach sprzedaży.
Minimalny wkład własny we franczyzy Grupy Muszkieterów to 400 tys. zł, stanowiące kapitał początkowy dla zakładanej spółki sklepowej (ale nie mniej niż 20 proc. inwestycji). Po odbyciu szkolenia przedsiębiorca przejmuje gotowy projekt sklepu, który może być w różnych fazach realizacji. Po pierwsze to może być sklep, który dopiero będzie budowany lub jest w trakcie budowy. Druga opcja to lokal do adaptacji. Trzecia możliwość to przejęcie istniejącego punktu sprzedaży od dotychczasowego właściciela. – Obiekty mogą należeć do Grupy Muszkieterów, mogą to być także powierzchnie w galeriach handlowych lub retail parkach. Każdy sklep otwieramy we współpracy z przedsiębiorcą, ponieważ nie dysponujemy odpowiednimi strukturami, by zarządzać sklepami w sposób scentralizowany. Nasza struktura skonstruowana jest w taki sposób, aby stwarzać właścicielom sklepów odpowiednie warunki do prowadzenia biznesu – wyjaśnia Bartłomiej Tarłowski.
Do sieci Bricomarché mogą także dołączyć już działające sklepy z branży. Umowa franczyzowa podpisywana jest na 10 lat z możliwością przedłużenia.
O szczegóły współpracy z Grupą Muszkieterów można zapytać na stoisku nr 42.
[10:04] Najważniejsze postanowienia w umowie franczyzy
Michał Skubiszewski to prawnik i doświadczony doradca ds. franczyzy w firmie konsultingowej PROFIT system. Jego wykład na Seminariach Własnego na Targach Franczyza będzie koncentrować się na kluczowych postanowieniach umowy franczyzowej. To niezwykle ważne dla osób rozważających wejście w świat własnego biznesu przy korzystaniu z licencji franczyzowej. Wykład pomoże przyszłym przedsiębiorcom zrozumieć kluczowe aspekty umów franczyzowych i uniknąć potencjalnych pułapek prawnych.
Początek wykładu o godz. 10.15.
[9:54] 60 marek do wyboru
Drugi dzień Targów Franczyza na PGE Narodowym przed nami. Franczyzodawcy czekają na zainteresowanych otwarciem własnej firmy na licencji do godziny 16.00.
RELACJA Z DRUGIEGO DNIA TARGÓW FRANCZYZA
[16:00] Sobota również pełna pomysłów na biznes
Pierwszy dzień Targów Franczyza za nami. Zapraszamy jutro od godz. 10.00 do 16.00.
[15:50] Własny bank dofinansowany przez Alior
Alior Bank to jeden z najbardziej doświadczonych franczyzodawców w branży finansowej. Swoją sieć partnerską rozwija od 15 lat. Potencjalny franczyzobiorca, który chce zainwestować w dwustanowiskową placówkę partnerską Alior Banku o powierzchni 45 mkw., musi dysponować kwotą ok. 40 tys. zł. Franczyzodawca wyciąga jednak rękę do ludzi przedsiębiorczych, którym brakuje kapitału na pokrycie kosztów otwarcia placówki partnerskiej. Do pozyskania jest nawet 40 tys. zł, czyli tyle, ile wynosi minimalna inwestycja w placówkę Alior Banku.
O dołączenie do sieci i uzyskanie wsparcia mogą wnioskować kandydaci, którzy prowadzą działalność gospodarczą, mają co najmniej średnie wykształcenie, doświadczenie w branży finansowej oraz dysponują lokalem o powierzchni min. 45 mkw. Alior Bank zapewnia szeroki wachlarz produktów dla klienta indywidualnego i biznesowego, wsparcie na każdym etapie współpracy oraz opiekę dyrektora ds. sprzedaży od pierwszego kontaktu z bankiem. Franczyzobiorcy otrzymują wynagrodzenie prowizyjne oparte o wszystkie segmenty oferty, uzupełniane konkursami, akcjami specjalnymi oraz budżetem na działania marketingowe.
[15:37] Zabawa i biznes w Dzikich Pląsach
Dzikie Pląsy to sale zabaw dla dzieci. Marka powstała w 2019 roku i dziś ma dwie własne lokalizacje. Gdzie warto otworzyć salę zabaw? Franczyzodawca rekomenduje miasta powyżej 100 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje to obrzeża aglomeracji, dynamicznie rozwijające się osiedla, bliskość placówek edukacyjnych, przedszkoli, szkół. Obecnie marka poszukuje franczyzobiorców z okolic Gdyni, Warszawy, Łodzi, Krakowa.
Franczyzodawca zapewnia m.in. szkolenia dla personelu, podręcznik operacyjny, zindywidualizowaną wizualizację lokalu, pełną specyfikację materiałów brandingowych, stały dostęp do bazy ze scenariuszami i materiałami dodatkowymi, pakiet startowy, wsparcie marketingowe.
Franczyzobiorca zarabia nie tylko na samych wejściówkach do sali, ale na całej palecie usług, czyli np. organizacji przyjęć urodzinowych, opiece nad dziećmi, warsztatach, zajęciach edukacyjnych, półkoloniach, porannym klubie malucha, imprezach tematycznych, nocowankach, sprzedaży napojów i przekąsek czy brandowanych produktów dodatkowych.
Według właścicielki marki franczyzobiorcy mogą liczyć na przychód powyżej 920 tys. zł rocznie. Zwrot z inwestycji powinien nastąpić w pierwszym roku działalności.
[15:12] Metrohouse gotowe do ekspansji
Sieć biur nieruchomości Metrohouse, licząca obecnie 110 biur i 800 agentów nieruchomości planuje ekspansję w całym kraju, tak aby we wszystkich miastach powyżej 20-30 tys. mieszkańców funkcjonowała przynajmniej jedna placówka marki.
Całkowity koszt inwestycji w uruchomienie biura oscyluje w okolicy 50 tys. zł. W tej kwocie mieści się wstępna opłata franczyzowa (15 tys. zł), koszt przygotowania biura oraz poduszka finansowa na pierwsze miesiące działalności. Według centrali, inwestycja zwraca się po około roku funkcjonowania, kiedy przeciętne przychody biura z ośmioma agentami na pokładzie sięgają ok. 100 tys. zł miesięcznie.
Przychody biur Metrohouse to prowizje pobierane od klientów przy transakcjach kupna-sprzedaży czy wynajmu nieruchomości, ale też dodatkowe prowizje za sprzedaż kredytów hipotecznych/gotówkowych czy ubezpieczeń, generowane pod marką Credipass.
Miesięcznie franczyzobiorca płaci na rzecz centrali 10 proc. od przychodów uzyskiwanych z transakcji kupna-sprzedaży nieruchomości.
[15:00] Butelki prosto do domu
Pierrot to producent butelkowanej wody źródlanej. Produkty firmy nie są dostępne w tradycyjnej sprzedaży, klienci mogą je nabyć tylko od lokalnych dystrybutorów, którymi są właśnie franczyzobiorcy. Dostawa jest zawsze bezpłatna, klient płaci wyłącznie za napoje.
W większości odbiorcami wody Pierrot są klienci indywidualni.
– Mamy 50 oddziałów partnerskich i franczyzowych – informuje Dawid Płuciennik, franczyzodawca sieci Pierrot. – Zależy nam na nawiązaniu współpracy franczyzowej na terenach, na których jeszcze nas nie ma. Choć w sumie w każdym województwie jest jeszcze miejsce dla nowych dystrybutorów.
Franczyzobiorcy zajmują się budowaniem bazy klientów i dystrybucją produktów. Każdy otrzymuje wyłączność na określony teren. Na starcie współpracy potrzebują 50 tys. zł – na zakup tysiąca opakowań, czyli skrzynek i butelek na napoje. W tej kwocie mieści się też franczyzowy pakiet startowy, obejmujący m.in. szkolenia i materiały reklamowe.
Poza opakowaniami, na start potrzebny jest też samochód dostawczy i magazyn przystosowany do przechowywania napojów. Uruchomienie każdej kolejnej trasy każdorazowo wiąże się z koniecznością zakupu kolejnego samochodu oraz następnego tysiąca skrzynek.
Do zakupionych na starcie opakowań franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy towar – łącznie 24 tys. butelek wody i napojów. Do tego system zarządzania opakowaniami i bazą klientów, pomoc w rekrutacji pracowników, opiekę koordynatora. Licencjobiorca przechodzi też szkolenia, m.in. z pozyskiwania klientów.
O franczyzę Wody Pierrot można pytać na stoisku nr 37.
[14:45] Lodziarnia i kawiarnia z Bike Cafe
Bike Cafe ma 12 lat doświadczenia w mobilnej gastronomii. Sieć rowerowych kawiarni pod tym szyldem w ubiegłorocznym sezonie liczyła 116 punktów. A na ten rok franczyzodawca przygotował nowy koncept, który będzie się rozwijał niezależnie od kawiarni – rowerowe lodziarnie Bike Cafe Ice Cream.
Mobilna lodziarnia składa się z roweru ciągnącego i przyczepy, na której znajdują się pojemniki z lodami. Przyczepa pomieści 50 kg lodów (dostarczanych przez centralę), co daje ok. 800-850 porcji.
– Cały zestaw jest zwrotny, łatwy w prowadzeniu, każdy sobie z tym poradzi – zapewnia Marcin Łojewski, CEO Bike Cafe i Bike Cafe Ice Cream. – Dzięki wspomaganiu elektrycznemu jeździ się równie lekko, jak na zwykłym rowerze, i to zarówno po asfalcie, jak i ścieżkach parkowych czy rowerowych.
Przyczepa lodowa nie jest na stałe zintegrowana z rowerem więc łatwo ją odpiąć czy zapiąć. Dzięki temu można mieć jeden rower i kilka przyczep, które rozstawimy w różnych miejscach. To w istotny sposób zmniejsza koszty inwestycji.
– Cenowo nasz zestaw rower plus trzy przyczepy równa się dwóm pojazdom konkurencyjnych firm – dodaje Marcin Łojewski.
Koszt roweru ciągnącego to 10 499 zł netto. Przyczepa kosztuje 44,9 tys. zł netto. Franczyzodawca Bike Cafe Ice Cream podkreśla, że o ile kawiarnie Bike Cafe sprawdzają się w miastach od 40-50 tys. mieszkańców, to mobilne lodziarnie mogą z powodzeniem stanąć w tych mniejszych.
Marcin Łojewski dodaje, że lody i kawa świetnie się ze sobą komponują, dobrym rozwiązaniem jest więc połączenie obydwu konceptów.
– Niektórzy aktualni franczyzobiorcy Bike Cafe już zdecydowali się na dołączenie do biznesu lodziarni – mówi.
Jeśli chodzi o mobilne kawiarnie to koszt standardowego roweru wynosi 64,9 tys. zł netto, a elektrycznego 78,4 tys. zł netto.
Bike Cafe przedstawia swoją ofertę franczyzową na stoisku nr 23.
[14:15] Od czego zależy powodzenie w biznesie?
Wojciech Goduński to doświadczony przedsiębiorca i ekspert w dziedzinie rozwoju osobistego oraz biznesowego, znany także jako twórca kanału na YouTube o nazwie "Kopalnia Sukcesu". Jest franczyzodawcą siedmiu marek z branży gastronomicznej, m.in. Biesiadowo, Western Chicken, Western Tortilla. Na Seminariach Własnego Biznesu, podczas swojego wykładu, skupi się na kluczowych czynnikach, które decydują o sukcesie w biznesie oraz na strategiach inwestycyjnych przynoszących wymierne korzyści.
Początek wykładu o godz. 14.45.
[13:50] Quark obraca kryptowalutami
Kryptowaluty ciągle rozgrzewają rynek. – Ich popularność stale rośnie i mówię tu o popularności wynikającej nie z mody, ale z powszechności i użyteczności – zauważa Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju Quark, sieci kantorów kryptowalutowych.
Co do zasady kantory Quark powstają w miastach liczących min. 100 tys. mieszkańców. W mniejszych miejscowościach można rozważyć otwarcie punktu partnerskiego, czyli takiego, który chce poszerzyć prowadzoną działalność handlową lub usługową o wymianę kryptowalut.
Osoba prowadząca kantor musi być niekarana, jest to wymóg ustawowy. Inwestycję w biznes można podzielić na dwie części. Pierwsza to aranżacja lokalu i dostosowanie go do wymogów marki i wiąże się z kosztem ok. 50 tys. zł. Druga składowa to kwota na kapitał obrotowy, potrzebny do bieżącej obsługi klientów. Minimum wynosi 50 tys. zł, ale im większy kapitał, tym łatwiej obsługiwać duże transakcje. W planowaniu biznesu trzeba też uwzględnić wydatki na działania marketingowe, ok. 10 tys. zł.
Jak wyglądają operacje kupna/sprzedaży kryptowalut? – Do przeprowadzenia transakcji potrzeba średnio trzech minut, komputera lub telefonu, z którego wchodzimy do programu sprzedażowego Quark. Klient, dokonując kupna kryptowalut, skanuje w kantorze swój wirtualny portfel. Na adres portfela przekazywana jest zakupiona waluta, w kantorze klient płaci za zakup gotówką. Jeżeli natomiast klient sprzedaje nam kryptowaluty, wypłacamy mu w zamian gotówkę – wyjaśnia Agnieszka Falińka.
Franczyzobiorca otrzymuje wszystko co niezbędne do rozpoczęcia działalności, począwszy od szczegółowego opisu lokalizacji, jej weryfikację a następnie projektu lokalu. Przechodzi szkolenia z prowadzenia kantoru, obsługi systemu oraz szkolenie prawne. – Organizujemy działania marketingowe, dedykowane lokalnie franczyzobiorcy i jego kantorowi. Odbywają się też spotkania w cyklach dwutygodniowych na których wymieniamy się wiedzą i doświadczeniem – dodaje Agnieszka Falińska.
Zarobkiem franczyzobiorcy jest różnica między kupnem a sprzedażą. – Franczyzobiorca nie ponosi żadnego ryzyka kursowego, ponieważ nie jest w posiadaniu kryptowalut. Kantory rozliczają się jedynie gotówką – podkreśla Agnieszka Falińska.
Quark czeka na kandydatów na franczyzobiorców na stoisku nr 03A.
[13:15] Zarabiamy na wynajmie samochodów
Mazfor rozwija sieć wypożyczalni samochodów. Ma dwa oddziały własne i sześć franczyzowych, a wkrótce otwiera kolejny.
– Głównym filarem naszej działalności jest wypożyczanie aut zastępczych, przy oferowaniu jednocześnie kompleksowej obsługi likwidacji szkody z OC sprawcy. Załatwiamy wszystkie formalności, od A do Z – mówi Łukasz Czekaj, reprezentujący sieć Mazfor. – To około 60 proc. naszych zleceń.
W ofercie Mazfor jest też tradycyjne wypożyczanie samochodów oraz najem długoterminowy dla klientów firmowych.
Mazfor proponuje kilka wariantów współpracy. W pakiecie Silver na start potrzeba ok. 100 tys. zł. Franczyzobiorca powinien dysponować flotą 5 aut. -Nie potrzeba biura ani parkingu, bo samochody mogą stać po prostu w jego miejscu zamieszkania.
Z kolei w pakiecie Gold kwota inwestycji wynosi ok. 300 tys. zł, a flota aut powinna liczyć przynajmniej 10 samochodów. Teren działania franczyzobiorcy ma promień 100 km, ale może też świadczyć usługi w innych regionach, jeśli tam akurat zabraknie samochodów do wypożyczenia. Franczyzobiorca w tym wariancie potrzebuje parkingu.
– Jeśli chodzi o likwidację szkód, to my zajmujemy się tym z ramienia centrali – dodaje Łukasz Czekaj. - Pozyskujemy też klientów dla franczyzobiorców.
Inaczej jest w wariancie Platinum – franczyzobiorca może prowadzić likwidacje szkód na poziomie oddziału, nie centrali, co daje dodatkowe zyski. Może też np. poszerzyć ofertę o holowanie uszkodzonych pojazdów czy wypożyczanie samochodów specjalistycznych i aut premium.
Franczyzobiorcy Mazfor przechodzą szkolenia m.in. z prowadzenia działalności gospodarczej, podstaw likwidacji szkód, wypełniania dokumentacji, znajomości specjalistycznych programów komputerowych.
– Gdy wchodzimy na nowy rynek nasi specjaliści jadą tam na kilka tygodni i wspólnie z franczyzobiorcą nawiązują kontakty, pracują nad rozpoznawalnością. Zawieramy umowy partnerskie z serwisami samochodowymi, brokerami, który polecają nasze usługi swoim klientom – wylicza Łukasz Czekaj. – Franczyzobiorcy otrzymują też od centrali kilka samochodów do swojej floty.
Wojciech Jabłoński, pierwszy franczyzobiorca Mazfor, startował w 2022 roku z kilkoma samochodami. Dziś ma ich już ponad 20. - O ile na początku traktowałem franczyzę Mazfor jako dodatkowe źródło dochodu, to teraz jest to dla mnie główny biznes – mówi Wojciech Jabłoński.
I z franczyzodawcą, i z franczyzobiorcą Mazfor można się spotkać na stoisku nr 55A, 56B.
[12:45] Bezobsługowe siłownie
W Niemczech Fit + ma ponad 220 klubów i rozszerza swoją działalności na wszystkie inne kraje europejskie, w tym także na Polskę.
Fit+ to nie są zwykłe siłownie. Lokale są bezobsługowe i w pełni zautomatyzowane.
– Placówki otwieramy w małych miejscowościach, w których klienci nie mają dużego wyboru miejsc do wykonywania ćwiczeń – tłumaczy Marcin Dobrowolski, prezes East Fitness Company, spółki odpowiedzialnej za rozwój sieci Fit+ w Polsce.
Franczyzobiorcami mogą być np. osoby, które szukają dodatkowego dochodu. Koszt franczyzy to 119 tys. euro netto. W tej cenie wliczone są wszelkie opłaty oraz sprzęt do wyposażenia siłowni. – Wymagamy, żeby partner dysponował minimum 150 tys. zł. Resztę można skredytować – leasingiem albo kredytem. Pomożemy w pozyskaniu finansowania – mówi Marcin Dobrowolski.
Partnerzy we własnym zakresie przygotowują lokal. Franczyzodawca pomoże natomiast wyszukać odpowiednią miejscowość i przeanalizować jej potencjał. Podobnie z lokalem. Miesięczne opłaty wynoszą 5 proc. od obrotu.
– To dobry pomysł na biznes dla tych, którzy chcą mieć szybki i łatwy dochód pasywny. Konceptowi Fit+ wystarczy poświęcić kilka godzin w miesiącu i nie trzeba zatrudniać pracowników ani zmagać się z opłatami np. do ZUS – zapewnia Marcin Dobrowolski.
Z franczyzodawcą Fit+ można porozmawiać na stoisku nr 52.
[12:15] Salon urody Yasumi
Yasumi to sieć gabinetów kosmetycznych i salonów SPA inspirowanych Japonią, oferujących szeroki wachlarz zabiegów kosmetologii estetycznej i rytuałów piękna.
Sieć Yasumi tworzy obecnie 137 gabinetów, w tym tylko dwa własne. Reszta funkcjonuje we franczyzie. Niektórzy franczyzobiorcy prowadzą po 2-3 salony.
Oferta salonów Yasumi jest dostosowana do miast powyżej 25 tys. mieszkańców. Minimalna wielkość lokalu to 100 mkw., ale trzeba pamiętać, że ważniejsza od powierzchni jest funkcjonalność lokalu, tak aby móc dostosować go pod odpowiednią liczbę gabinetów. Koszt inwestycji to 250 tys. zł netto. W tej kwocie zawierają się też zestawy profesjonalnych kosmetyków, potrzebnych do wykonywania zabiegów, a także kosmetyków detalicznych, do sprzedaży w gabinecie. Jedyna opłata stała, jaka ponosi franczyzobiorca na rzecz centrali, to opłata marketingowa, która zaczyna być naliczana trzy miesiące po otwarciu gabinetu - 450 zł netto miesięcznie.
Wsparcie jakiego centrala udziela franczyzobiorcom zaczyna się już na etapie poszukiwania lokalizacji i negocjacji czynszu najmu. Pomoc obejmuje też rekrutację personelu. Franczyzodawca zapewnia tygodniowe szkolenie w centrali firmy, dostęp do platformy edukacyjnej i wewnętrznych szkoleń dla personelu (z obsługi urządzeń, rytuałów japońskich oraz masaży), przygotowuje stronę internetową salonu, miesięczny plan marketingowy. Franczyzobiorca może liczyć na opiekę i pomoc ze strony działu IT, grafika oraz dodatkowego opiekuna gabinetu z działu szkoleniowego. Ma dostęp do autoryzowanego serwisu Yasumi.
Z franczyzodawcą Yasumi można się spotkać na stanowisku 53A.
11:45] Biuro podróży z Travelplanet
Sieć franczyzowa Travelplanet.pl liczy ponad 90 salonów. Marka ma też trzy salony własne. Biura podróży powstają w miejscowościach liczących minimum 20 tys. mieszkańców. Każda decyzja o otwarciu jest poprzedzona dokładną analizą otoczenia planowanej lokalizacji. Sieć uruchamia salony tam, gdzie widzi potencjał na uzyskanie minimum 1 mln zł sprzedaży w pierwszym roku prowadzenia działalności.
U franczyzobiorców mile widziane jest doświadczenie w branży turystycznej, ale nie jest to konieczne. Potrzebne jest za to doświadczenie w prowadzeniu obsługi i sprzedaży usług klientom indywidualnym.
Salon Travelplanet.pl może mieć format tradycyjnego lokalu (w galeriach, centrach handlowych, dyskontach, kamienicach czy parkach handlowych) lub kontenera, zlokalizowanego na parkingach osiedlowych dyskontów. Koszt inwestycji waha się od 25 tys. zł do 60 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 5 tys. zł netto. Nie ma miesięcznych opłat franczyzowych. Natomiast franczyzobiorca płaci za użytkowanie zewnętrznych systemów rezerwacyjnych oraz terminala płatniczego i innych narzędzi płatności elektronicznych. Menedżerowie regionów wspierają rozwój franczyzobiorców bezpośrednio w ich salonach. Każdy partner otrzymuje dostęp do systemów rezerwacyjnych umożliwiających sprzedaż wycieczek i ubezpieczeń.
Salony nie muszą negocjować z touroperatorami, czyli organizatorami wyjazdów, aby móc sprzedawać ich oferty. To bierze na siebie centrala. Każdy franczyzobiorca przechodzi kompleksowe szkolenie wstępne, uzyskuje wsparcie marketingowe dostosowane do indywidualnych potrzeb swojej lokalizacji, a centrala dba o marketing ogólnokrajowy.
Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji ze sprzedaży wycieczek i polis podróżnych.
O szczegóły franczyzy z travelplanet.pl można pytać na stoisku 32, 34.
[11:15] Pizzeria we franczyzie
Pizza to wciąż najchętniej zamawiane w dostawie danie w Polsce. Nic dziwnego, że pizzerri jest na rynku wiele, także, jeśli chodzi o sieci franczyzowe. Którą wybrać? Historia marki Tibesti sięga 2015 roku. W okresie pandemii koncept, w odpowiedzi na nowe realia rynkowe, zmienił format działalności na model take away. Teraz oferuje franczyzę w dwóch formatach: Tibesti 2GO oraz Tobesti 2.0. W tym pierwszym kwot inwestycji zaczyna się od 50 tys. zł, w drugim od 100 tys. zł netto. Franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie w zakresie marketingu, technologii, organizacji pracy oraz zarządzania. Oferta pizzerii jest dostosowana do lokalnych preferencji klientów. Franczyzodawca udostępnia know how, receptury dań zapewnia szkolenia personelu, listę dostawców.
Franczyzodawca pobiera opłatę franczyzową w wysokości 1,2 tys. zł netto miesięcznie oraz opłatę marketingową, w tej samej wysokości.
Szczegóy franczyzy Tibesti @GO można poznać na stoisku nr 35.
[11:00] Cochise Burger rusza w Polskę
Cochise Burger ma pięć własnych burgerowni i dwie franczyzowe. Chce otwierać kolejne, w całej Polsce.
Wsparcie dla franczyzobiorców zaczyna się już na etapie poszukiwania odpowiedniego lokalu. – Możemy też kupić lokal, wyremontować go na potrzeby franczyzobiorcy, a później mu go wynająć – dodaje Mateusz Lesiak, franczyzodawca Cochise Burger. – W takiej sytuacji franczyzobiorca inwestuje w sprzęt, a koszty remontu spłaca przy opłacie czynszowej. Ale licencjobiorca może też sam zająć się remontem, korzystając z własnych ekip, zgodnie z projektami i naszymi standardami.
Koszty remontu zależą w dużej mierze od tego, czy mamy do czynienia z lokalem przystosowanym już do potrzeb gastronomii. W takim przypadku inwestycja zaczyna się od 100 tys. zł. Jeśli jednak pomieszczenia wymagają kompleksowego przystosowania, koszty zaczynają się od 200 tys. zł. Kolejne 100 tys. zł trzeba przeznaczyć na zakup sprzętu. – Można jednak wziąć urządzenia w leasing, co obniża wydatki na starcie – wyjaśnia franczyzodawca.
Najlepsze lokalizacje to oczywiście te generujące duży ruch pieszy. Mogą to być centra miast, ale równie dobrze duże osiedla, czy biurowce. Lokal powinien mieć 100 mkw., duże witryny. Przygotowanie burgerowni do otwarcia trwa mniej więcej trzy miesiące.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. zł. Pokrywa m.in. koszty szkoleń, które przechodzi franczyzobiorca i jego pracownicy. Franczyzobiorca uczy się zarządzania restauracją, a personel pracy w lokalu, poznając m.in. receptury i technologię przygotowywania potraw, system obsługi klienta. Ekipa z ramienia centrali przyjeżdża na kilka dni przed otwarciem lokalu, aby wspierać franczyzobiorcę w tym gorącym okresie. – Organizujemy marketing przedotwarciowy i przygotowujemy event na otwarcie – podkreśla Mateusz Lesiak.
Franczyzodawca Cochise Burger czeka na odwiedzających na stoisku 56A.
[10:30] Jak inwestować w nieruchomości, żeby zarobić
Kuba Midel to znany przedsiębiorca, inwestor i rentier, specjalista od rynku nieruchomości. Jest twórcą kanału na YouTube pod nazwą Kuba Midel. Na wykładzie podczas Seminariów Własnego Biznesu omówi techniki inwestowania w nieruchomości, ale także skupi się na aspektach równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Podzieli się swoimi doświadczeniami i praktycznymi wskazówkami, jak efektywnie zarządzać finansami oraz czasem, aby osiągnąć harmonię i spełnienie zarówno w sferze biznesowej, jak i osobistej.
Początek wykładu „Jak inwestować zarobione pieniądze w nieruchomości i szczęśliwe życie” o godz. 11.15.
[10:15] Sklep z Komfortem
Komfort, który jeszcze kilka lat temu specjalizował się w asortymencie podłóg, teraz oferuje klientom możliwość wyposażenia całego domu czy mieszkania. – Obecnie otwieramy salony o szerszym formacie, które w swoim asortymencie mają nie tylko podłogi i drzwi, ale również łazienki, kuchnie, meble i dekoracje – mówi Marta Parafińska, menedżer ds. franczyzy Komfort. – Nasze salony zamieniły się w nowoczesne show roomy, gdzie klient może zrealizować swój pomysł od projektu aż po profesjonalny montaż. Nieustannie wzbogacamy ofertę o nowości i trendy obowiązujące aktualnie na rynku. Bierzemy udział w targach, konferencjach branżowych, szkolimy naszych pracowników i partnerów. Sieć franczyzowa dynamicznie się rozrasta, a my bacznie obserwujemy rynek, aby jak najlepiej dostosować ofertę do aktualnej sytuacji.
Aktualnie salony prowadzone na licencji stanowią 43 proc. całej sieci. Jest ich 68, prowadzonych przez 57 partnerów.
Salony otwierają się w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców, jednak każda lokalizacja jest rozpatrywana indywidualnie. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem wielkości ok. 400 mkw. Jednorazowa opłata licencyjna zaczyna się od 95 tys. zł. Współpraca z firmą Komfort bazuje na modelu depozytowym. Centrala wyposaża w pełni salę sprzedaży, dostarcza narzędzia techniczno–informatyczne, nowoczesną ekspozycję, a także pakiet szkoleń i sprawdzone know-how. Przez cały okres trwania umowy franczyzobiorca może liczyć na wsparcie zarówno marketingowe, jak i operacyjne ze strony dyrektora regionu.
[10:00] Seminaria Własnego Biznesu
Już za kwadrans rozpocznie się pierwszy z zaplanowanych wykładów na Seminarium Własnego Biznesu.
Plan Seminariów Własnego Biznesu TARGI FRANCZYZA PGE NARODOWY
PIĄTEK, 15 marca
10:15-11:15 Zasady współpracy we franczyzie, Michał Wiśniewski, doradca we franczyzie, prezes PROFIT system.
11:15-12:15 Jak inwestować zarobione pieniądze w nieruchomości i szczęśliwe życie, Kuba Midel, przedsiębiorca, inwestor, rentier, twórca kanału Kuba Midel.
12:15-13:00 Smak franczyzy – jak prowadzić bar, restaurację, kawiarnię, pizzerię? Spotkanie z przedsiębiorcami prowadzącymi biznes w branży gastronomicznej.
13:00-14:00 Jak wykorzystywać YouTube w biznesie, Wojciech Siryk, przedsiębiorca, dziennikarz, podróżnik, twórca kanału Nam Zależy.
14:00-14:45 Jaki biznes edukacyjny wybrać, żeby zarobić? Czy franczyzy da się nauczyć? Spotkanie z przedsiębiorcami prowadzącymi biznes w branży edukacyjnej.
14:45-15:45 Kopalnia Sukcesu, czyli w co warto zainwestować i od czego zależy powodzenie w biznesie? Wojciech Goduński, przedsiębiorca, twórca kanału Kopalnia Sukcesu.
SOBOTA, 16 marca
10:15-11:15 Najważniejsze postanowienia w umowie franczyzy, Michał Skubiszewski, prawnik, doradca we franczyzie PROFIT system.
11:15-12:15 Dlaczego dziś to twój najlepszy czas na inwestowanie, Piotr Cymcyk, główny analityk DNA Rynków.
12:15-13:00 Czy handel to łatwy czy trudny biznes? Na pewno najpopularniejszy. Spotkanie z przedsiębiorcami prowadzącymi biznes w ramach sieci handlowych.
13:00-14:00 Rosyjski szantaż, zagrożenia z Chin – czy w 2024 roku polskie firmy powinny obawiać się doniesień ze Wschodu? Paweł Jeżowski, Mateusz Lech, Kremlinka Show.
14:00-14:45 "Mam biznes usługowy" – wyzwania dla przedsiębiorców. Jak zarabiać na nowym typie klienta? Spotkanie z przedsiębiorcami prowadzącymi biznes usługowy.
14:45-15:45 Wybór formy prawnej i opodatkowania, Aneta Lech, doświadczony doradca podatkowy i prawnik.
[9:45] Jak dotrzeć na Targi Franczyza
Wiosenne Targi Franczyza odbywają się na stadionie PGE Narodowym, w sali Galeria na poziomie -1. Jeśli wybieracie się na targi samochodem można zaparkować na bezpłatnym parkingu przed bramą nr 1, lub na podziemnym, płatnym parkingu – wjazd bramą nr 6 (najlepiej zaparkować w strefie zielonej lub żółtej).
[9:30] Franczyza na stadionie PGE Narodowym
Targi Franczyza ruszają już o godzinie 10.00. Do godziny 16.00 dziś i jutro franczyzodawcy czekają na osoby zainteresowane otwarciem własnej firmy.
Lista wystawców:
Usługi:
- Alior Bank (placówki bankowe)
- Car For You (wypożyczalnie aut)
- Czyste powietrze (punkty z dofinansowaniami programu czyste powietrze)
- Dzikie Pląsy (sale zabaw dla dzieci)
- Fit+ (kluby fitness)
- Freedom Nieruchomości (biura nieruchomości)
- Furgonetka (punkty do nadawania przesyłek kurierskich)
- Great House (biura nieruchomości)
- Grupa Expert Partner (oddłużanie osób fizycznych i firm)
- Kuba Midel (wynajem nieruchomości)
- Mazfor (wypożyczalnia samochodów, likwidacja szkód komunikacyjnych)
- Mail Boxes Etc. (usługi logistyczno-poligraficzne dla firm)
- Metrohouse (biura nieruchomości)
- Quark (stacjonarne kantory wymiany kryptowalut)
- Quick Ride (hulajnogi elektryczne)
- RMG Gym (siłownie bezobsługowe)
- Sueala (centrum ortopedyczno-protetyczne)
- Travelplanet.pl (mutiagent biur podróży)
- Unikat Woda Źródlana (dystrybucja wody i napojów)
- Yasumi (instytuty zdrowia i urody, gabinety kosmetyczne)
Sieci handlowe:
- 1 minute Smaczne Go! (sklepy convenience i street food)
- Aelia Dutyfree (sklepy na lotniskach)
- Bricomarche (sklepy z artykułami do domu i ogrodu oraz materiałami budowlanymi)
- Carrefour express (sklepy spożywcze)
- Carrefour market (sklepy spożywcze)
- Globi (sklepy spożywcze)
- Inmedio (salony prasowe)
- Inmedio Trendy (salony prasowe)
- Intermarche (sklepy spożywcze)
- Komfort (sklepy z artykułami dla domu)
- Pierrot Woda Źródlana (dystrybucja wody i napojów)
- Relay (salony prasowe)
- Sleeping Expert (salony sprzedaży łóżek i materacy)
- Żabka (sklepy spożywcze)
Gastronomia:
- Trzy siostry (kawiarnie)
- Bike Cafe (mobilne kawiarnie rowerowe)
- Bike Cafe Ice Cream (mobilne lodziarnie rowerowe)
- Cochise (restauracje z burgerami)
- Cofix (kawiarnie)
- Costa Coffee (kawiarnie)
- Gelato naturalne (lodziarnie)
- Pizzeria Tibesti 2Go (pizzeria)
- So Coffee (kawiarnie)
- Sushi Bistro (restauracje sushi)
- Sushi Story (restauracje sushi)
Usługi dla sektora franczyzy
- Franchising.pl (portal o franczyzie i biznesie)
- Polska Organizacja Franczyzodawców (promocja i wsparcie dla franczyzy w Polsce)
- PROFIT system (doradztwo we franczyzie)
Usługi dla biznesu
- Greenfields (agencja marketingowa SEO, GBP, ADS)
- GrowAp (usługa i aplikacja do zarządzania profilami Google)
RELACJA Z PIERWSZEGO DNIA TARGÓW FRANCZYZA
Przeczytaj artykuły dotyczące Targów Franczyza na PGE Narodowym
- Na Targi po własną firmę
- Alior, Carrefour, Costa Coffee i 50 innych marek na PGE Narodowym
- Seminaria Własnego Biznesu: Jak zarobić pieniądze?
- Licencje na biznes w finansach
- Pomysły na biznes na PGE Narodowym
- Gastronomia na Targach Franczyza
- Branża nieruchomości na Targach Franczyza
- Po pomysł na sklep na Targi Franczyza
- Znajdź biznes na Targach Franczyza
- PGE Narodowy pełen pomysłów na biznes
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
Franczyza Alior Banku liczy już 15 lat. Marta Radziwiłko, jedna z pierwszych franczyzobiorczyń marki, mówi, że nigdy się nie zawiodła i ciągle się rozwija.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...