Przygarną wolnych strzelców

Coworking & Conference Studio poszukuje franczyzobiorców w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców.
Sobota
28.07.2012
Coworking & Conference Studio otwiera biura dla freelancerów, którzy mają dość samotnej pracy w domu.
 

Idea „coworkingu”, czyli wspólnego pracowania, przybyła do Polski ze Stanów Zjednoczonych. W 2006 dwóch znajomych freelancerów postanowiło skończyć z samotnością, jaka dotyka samodzielnie pracujących „wolnych strzelców”. Wynajęli biuro i zaprosili przyjaciół, by wspólnie pracować.

- Ich spotkania stały się na tyle regularne, że wyrósł z tego ruch o nazwie „Jelly” (ang. kisiel, galaretka). W Polsce podobny ruch przyjął nazwę coworking. Pierwsze biura powstawały w 2009 r. w dużych miastach takich jak Kraków, Warszawa czy Wrocław. Wolni strzelcy i samodzielni przedsiębiorcy chętniej niż przed kilkoma laty wychodzą z domów, by dzielić się doświadczeniem, kreatywnością oraz pomysłami na efektywne funkcjonowanie w tym odrobinę nietypowym systemie pracy – mówi Karolina Rudnicka ze Studia Kreatywnej Współpracy, które w Polsce chce rozwija centra dla freelancerów we franczyzie pod nazwą CoworkingConference Studio.

Dwa otwarte do tej pory biura sieci działają w Krakowie. Coworkerzy zazwyczaj zaczynają tam pracę pomiędzy godziną 9-10, kończą około godziny 17-18. Są tam zatem przez cały czas otwarcia biura. Mają do dyspozycji przestrzeń rzędu kilkudziesięciu metrów kwadratowych, miejsce relaksu, kuchnię i jadalnię, a także salę konferencyjną, z której mogą korzystać wraz ze swymi klientami.

- Coworking jest już dobrze znany na polskim rynku, świadczyć o tym mogą nowo powstające biura oraz portale dla freelancerów, których również przybywa – przekonuje Rudnicka.

Jej firma chce otwierać biura w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców. Plany przewidują pozyskanie dwóch partnerów w tym roku i uruchomienie ich placówek na początku przyszłego. Franczyzobiorcy CoworkingConference Studio muszą liczyć się z wydatkiem rzędu 55 tys. zł na przysposobienie lokalu pod działalność. Opłata startowa w sieci sięga 10 tys. zł netto, a miesięczna – 2 tys. zł netto. Dawca licencji szacuje, że zwrot inwestycji powinien nastąpić po 10 miesiącach. Jego przychody oparte będą na trzech filarach: prowadzeniu biura coworkingowego, wynajmie sal szkoleniowo-konferencyjnych oraz świadczeniu usług sekretarskich na zasadach outsourcingu. Jak rozkładają się zarobki na poszczególne źródła?

- Najmniejszy procent przychodów stanowią kwoty uzyskiwane z tytułu świadczenia usług sekretarskich. Proporcji między coworkingiem i salami szkoleniowymi nie można określić bez odwołania do konkretnego punktu. Sale szkoleniowe przynoszą szybszy zarobek, jednak zamówienia mają tu z reguły charakter incydentalny. Coworking cechuje stabilność przychodu – raz pozyskany klient zostaje na dłużej – jednak nie ma tu mowy o „złotych strzałach”, ponieważ każde biuro ma ograniczoną pojemność. Przyglądając się specyfice lokalnego rynku, grupom potencjalnych klientów oraz konkretnemu lokalowi wybieramy najbardziej dochodową kompozycję usług – mówi Rudnicka.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020