Przygarną wolnych strzelców

Coworking & Conference Studio poszukuje franczyzobiorców w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców.
Sobota
28.07.2012
Coworking & Conference Studio otwiera biura dla freelancerów, którzy mają dość samotnej pracy w domu.
 

Idea „coworkingu”, czyli wspólnego pracowania, przybyła do Polski ze Stanów Zjednoczonych. W 2006 dwóch znajomych freelancerów postanowiło skończyć z samotnością, jaka dotyka samodzielnie pracujących „wolnych strzelców”. Wynajęli biuro i zaprosili przyjaciół, by wspólnie pracować.

- Ich spotkania stały się na tyle regularne, że wyrósł z tego ruch o nazwie „Jelly” (ang. kisiel, galaretka). W Polsce podobny ruch przyjął nazwę coworking. Pierwsze biura powstawały w 2009 r. w dużych miastach takich jak Kraków, Warszawa czy Wrocław. Wolni strzelcy i samodzielni przedsiębiorcy chętniej niż przed kilkoma laty wychodzą z domów, by dzielić się doświadczeniem, kreatywnością oraz pomysłami na efektywne funkcjonowanie w tym odrobinę nietypowym systemie pracy – mówi Karolina Rudnicka ze Studia Kreatywnej Współpracy, które w Polsce chce rozwija centra dla freelancerów we franczyzie pod nazwą CoworkingConference Studio.

Dwa otwarte do tej pory biura sieci działają w Krakowie. Coworkerzy zazwyczaj zaczynają tam pracę pomiędzy godziną 9-10, kończą około godziny 17-18. Są tam zatem przez cały czas otwarcia biura. Mają do dyspozycji przestrzeń rzędu kilkudziesięciu metrów kwadratowych, miejsce relaksu, kuchnię i jadalnię, a także salę konferencyjną, z której mogą korzystać wraz ze swymi klientami.

- Coworking jest już dobrze znany na polskim rynku, świadczyć o tym mogą nowo powstające biura oraz portale dla freelancerów, których również przybywa – przekonuje Rudnicka.

Jej firma chce otwierać biura w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców. Plany przewidują pozyskanie dwóch partnerów w tym roku i uruchomienie ich placówek na początku przyszłego. Franczyzobiorcy CoworkingConference Studio muszą liczyć się z wydatkiem rzędu 55 tys. zł na przysposobienie lokalu pod działalność. Opłata startowa w sieci sięga 10 tys. zł netto, a miesięczna – 2 tys. zł netto. Dawca licencji szacuje, że zwrot inwestycji powinien nastąpić po 10 miesiącach. Jego przychody oparte będą na trzech filarach: prowadzeniu biura coworkingowego, wynajmie sal szkoleniowo-konferencyjnych oraz świadczeniu usług sekretarskich na zasadach outsourcingu. Jak rozkładają się zarobki na poszczególne źródła?

- Najmniejszy procent przychodów stanowią kwoty uzyskiwane z tytułu świadczenia usług sekretarskich. Proporcji między coworkingiem i salami szkoleniowymi nie można określić bez odwołania do konkretnego punktu. Sale szkoleniowe przynoszą szybszy zarobek, jednak zamówienia mają tu z reguły charakter incydentalny. Coworking cechuje stabilność przychodu – raz pozyskany klient zostaje na dłużej – jednak nie ma tu mowy o „złotych strzałach”, ponieważ każde biuro ma ograniczoną pojemność. Przyglądając się specyfice lokalnego rynku, grupom potencjalnych klientów oraz konkretnemu lokalowi wybieramy najbardziej dochodową kompozycję usług – mówi Rudnicka.

(gum)


POPULARNE NA FORUM

Sklep internetowy w modelu dropshipping?

Obecnie hurtownie dropshippingowe należą do najchętniej wybieranych przez początkujących sprzedawców. Prawdą jest, że towary w dropshippingu są nieco droższe niż w...

31 wypowiedzi
ostatnia 23.08.2019
Agencja marketingowa - czy warto?

polecam https://www.scorise.com/pl/marketing-spolecznosciowy/ bardzo dobra agencja marketingowa, szeroki zakres usług, fachowe doradztwo i bardzo kompleksowe podejście

3 wypowiedzi
ostatnia 23.08.2019
Agencja marketingowa - czy warto?

Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2019
Księgowość we własnej firmie

Nie wyobrażam sobie samodzielnego prowadzenia księgowości. Prowadząc swoją firmę ma się wystarczająco dużo na głowie! Praktycznie wszyscy moi znajomi przedsiębiorcy ...

34 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2019
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie zawsze należy zlecić osobom, które zajmują się tym na co dzień. Samodzielne działania mogą przynieść odwrotny skutek. Dlatego znacznie lepiej...

76 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2019
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Niby dobry pomysł, ale ta franczyza niczego Tobie nie daje, nie da się zarobić, ponieważ I tak większe firmy mają lepsze ceny, a to jest najważniejsze dla potencjalnego...

2 wypowiedzi
ostatnia 21.02.2019
Gadżety reklamowe - co zamówić?

U mnie super sprawdziły się brendowane soki owocowe i woda dla klientów. Prowadzę biznes dla klientów premium, więc butelki z własnym logiem robiły zawsze dobre...

92 wypowiedzi
ostatnia 14.02.2019
Szkolenia menedżerskie

Szkolenia to szczególny element w pracy np. handlowca, dobrze jest przyłożyć się do organizacji takiego wydarzenia. Nasza firma organizowała ostatnio szkolenie dla...

28 wypowiedzi
ostatnia 06.02.2019