Nowe szaty Recmana
Nowa aranżacja przestrzeni, meble oraz elementy dekoracyjne – to wszystko ma pozwolić na lepszą ekspozycję odzieży i akcesoriów w salonach odzieżowych Recman. Firma działa na rynku od blisko trzech dekad, a jej ubrania można kupić w 65 sklepach franczyzowych, 7 partnerskich i jednym własnym. Niedługo ich wnętrza zostaną odświeżone.
– Ze względu na rozwój marki oraz planowane otwarcia nowych lokalizacji podjęliśmy decyzję o przygotowaniu nowego shop conceptu, który nie tylko wyróżni nas na tle konkurencji, ale przede wszystkim sprawi, że klienci poczują się w naszych salonach wyjątkowo – mówi Wojciech Tulwin, marketing menedżer sieci.
Remodelling przeszły już trzy sklepy – na warszawskiej Woli, w Markach oraz w Gliwicach. Teraz na pierwszy ogień pójdą punkty otwarte 4-5 lat temu. Franczyzodawca zapewni projekt i wskaże dostawcę wyposażenia, ale koszty remontu są po stronie franczyzobiorców. Nowe placówki będą powstawać już według zmienionych wytycznych dotyczących wykończenia wnętrza.
Współpracę z Recmanem można podjąć na dwa sposoby – w systemie franczyzowym lub partnerskim. Franczyzobiorca otwiera nowy salon firmowy Recman, w którym oferowane są tylko i wyłącznie produkty sygnowane logo franczyzodawcy. Jego inwestycja wiąże się przede wszystkim z kosztami aranżacji salonu wg standardów marki. Prace wykończeniowe i zakup mebli wiążą się ze średnim wydatkiem na poziomie 750 zł na 1 m2. Ubrania z metką Recman można też sprzedawać w niezależnych sklepach multibrandowych. W takim przypadku do standardów sieci dostosowuje się tylko odpowiednią część powierzchni.
– W modelu partnerskim, w przeciwieństwie do franczyzowego, partner płaci dodatkowo za dostarczony towar. Towar w salonach franczyzowych jest własnością firmy, a franczyzobiorca otrzymuje atrakcyjną prowizję od uzyskanej sprzedaży – mówi Wojciech Tulwin.
Wysokości prowizji jednak nie zdradza, informując, że jest ona ustalana na końcowym etapie rozmów. Szacunkowy okres zwrotu dla salonu Recman wynosi 1-2 lata, choć oczywiście jest zależny od szeregu czynników: – Lokalizacji, kosztów inwestycji oraz przede wszystkim zaangażowania partnera – wylicza Tulwin. – W niektórych przypadkach inwestycja zwróciła się nawet w ciągu kilku miesięcy.
Franczyzodawca ma w planach kolejne otwarcia. W tym roku salony ruszą m.in. w Radomiu, Koninie, Płocku oraz Szczecinie.
– Jednocześnie chcemy zrealizować lifting wystroju w co najmniej 10 lokalach oraz skoncentrować się na przekształceniu najlepiej prosperujących sklepów partnerskich w salony franczyzowe – zapowiada Tulwin. – W ciągu 2-3 lat chcemy zarządzać także pierwszymi punktami za granicą.
Segment odzieży męskiej jest jednym z najszybciej rozwijających się w branży modowej. Co roku na rynek wchodzą kolejne nowe marki, nakręcając tym samym spiralę konkurencji. Zdaniem franczyzodawcy Recman, w takim środowisku przetrwają ci, którzy będą potrafili się wyróżnić. Stąd pomysł liftingu sklepów, dopracowywanie produktu oraz działania marketingowe.
– Dbamy o regularne szkolenia oraz badania Tajemniczy Klient. Od 2011 roku marka Recman jest oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski mężczyzn w tenisie – dodaje menedżer. (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...