Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy
Od kilku miesięcy rynek franczyzy bankowej czekał na nowego gracza. Wiadomo było, że FM Bank przygotowuje ofertę partnerską. Mało kto spodziewał się jednak nowego brandu. Z rynku znikną marki Bank Smart i BIZ Bank, a zastąpi je Nest Bank.
Nest to po angielsku gniazdo. Nowy bank koncentruje się na rodzinie, a nowoczesne, ale też przytulne placówki są wykończone drewnem. Oferta Nesta, tu raczej trudno o zaskoczenie, będzie opierać się o consumer finance oraz produkty dla mikrofirm. Kierownictwo banku zapewnia również, że klienci nadal będą mogli liczyć na całkowicie darmowe rachunki bez jakichkolwiek warunków.
Nest Bank odziedziczył po FM Banku 53 oddziały (obecnie w rebrandingu) i na tym zamierza zakończyć budowę sieci własnej, by mocno oprzeć się na franczyzie. Misję budowy sieci partnerskiej powierzono zespołowi Jacka Biskupa, który zbudował sieć partnerską Meritum Banku, również mocno opartą na franczyzie. Już teraz nowy bank może pochwalić się czterdziestoma placówkami prowadzonymi przez franczyzobiorców, do końca roku zamierza uruchomić drugie tyle. Za półtora roku Nest chciałby liczyć ponad 350 placówek. Menedżerowie Nesta nie kryją, że sytuacja sprzyja pozyskiwaniu partnerów – po fuzji Aliora i Meritum Banku kilkudziesięciu partnerów szuka alternatywy, potencjalnymi franczyzobiorcami będą też partnerzy Banku BPH przejmowanego właśnie przez Alior Bank.
Według pierwszych informacji, inwestycja we franczyzową placówkę Nest Banku wynosi 1,2-1,3 tys. zł na metr kwadratowy placówki. Optymalna wielkość lokalu to 35-40 m2. Już dziś wiadomo, że bank nie będzie stosował zakazu konkurencji, więc jego potencjalni partnerzy mogą prowadzić placówki bankowe innych marek.
Kolejną dobrą wiadomością dla potencjalnych partnerów, jest to, że Nest Bank nie zamierza czekać aż nowa marka sama utrwali się w świadomości klientów. Z początkiem listopada w mediach wystartuje intensywna kampania wizerunkowa, której efekty obliczone są na błyskawiczny wzrost rozpoznawalności marki. Bank zakłada, że po trzech miesiącach kampanii blisko 40 proc. dorosłych Polaków będzie rozpoznawać markę Nest.
Udziałowcami Nest Banku są fundusze inwestycyjne, którym doradza AnaCap Financial Partners (AnaCap) – największy w Europie fundusz private equity wyspecjalizowany w sektorze usług finansowych. Nie oznacza to jednak, że Nest szybko trafi pod młotek. Na razie sam rozważa przejęcia, choć nieduże.
– Mogą pojawić się portfele do kupienia, pasujące do naszej strategii oraz nowe biznesy, które przyniosą synergię – powiedział pierwszy wiceprezes banku, Bartosz Chytła. – Jest też miejsce na leasing czy faktoring. Już się rozglądamy za pewnymi możliwościami akwizycyjnymi, choć na razie nie widzimy banku, który byłby dla nas atrakcyjny. Nasz właściciel jest jednak gotów dosypać kapitału.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Alior Bank rozszerza ofertę wsparcia dla franczyzobiorców. W ramach dwóch uzupełniających się programów mogą łącznie otrzymać do 100 tys. zł brutto.
Emilia Piesik weszła we franczyzowy biznes razem z mamą. Dziś sama ma dzieci i wciąż chwali sobie współpracę z franczyzodawcą.
Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
Joanna Ewert długo poznawała od podszewki Santander Bank Polska, aż wreszcie postanowiła zostać jego franczyzobiorczynią. Podczas zeszłorocznych Targów Franczyza została laureatką konkursu TOP Franczyzobiorca, w kategorii „Mistrz sociali”.
Franczyza Alior Banku liczy już 15 lat. Marta Radziwiłko, jedna z pierwszych franczyzobiorczyń marki, mówi, że nigdy się nie zawiodła i ciągle się rozwija.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.