Esotiq w końcu na plusie

Chodzi nam o jakość. Rezygnujemy z najmniej perspektywicznych lokalizacji, otwierając w zamian punkty w lepiej rokujących miejscach.
Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Środa
06.12.2017
Odzieżowy franczyzodawca zamienił stratę na zyski. Sekret? Jasny plan, co robić z mniej obiecującymi sklepami…
 

Franczyzodawca sieci sklepów z bielizną Esotiq póki co rok 2017 może zaliczyć do udanych. W pierwszych dziewięciu miesiącach spółce udało się znacznie poprawić wyniki finansowe. W rachunku zysków i strat wreszcie pojawiły się dodatnie kwoty: zysk operacyjny grupy wyniósł 1,1 mln zł przy przychodach na poziomie blisko 120 mln zł. W ubiegłym roku o tej porze firma raportowała stratę operacyjną w wysokości 4,3 mln zł, a obroty były o prawie 1/6 niższe. W trzecim kwartale Esotiqowi udało się też zanotować ponad 8-proc. wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych (bez uwzględnienia nowych otwarć). Jaki jest sekret lepszych wyników?
Trzymamy koszty pod ścisłą kontrolą, zmniejszamy zapasy i poziom zadłużenia. Z kolei bardzo dobry wpływ na sprzedaż miało wprowadzenie nowych, coraz bardziej rentownych produktów, stopniowe rozszerzanie asortymentu o odzież i kosmetyki w salonach Esotiq oraz spersonalizowane akcje marketingowe – tłumaczy Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Po trzecim kwartale sieć sprzedaży marki Esotiq w Polsce i zagranicą liczyła 281 salonów, czyli o pięć więcej niż przed rokiem. Sieć jest też obecna poza Polską: na Ukrainie i Białorusi działało 17 sklepów i trzy w Niemczech. Powierzchnia handlowa wzrosła o 1 proc. To dlatego, że istniejące punkty podlegają weryfikacji, a jeśli ich wyniki nie wydają się obiecujące – są zamykane.
Wzrost może nie jest znaczący, ale najbardziej chodzi nam o jakość. Rezygnujemy z najmniej perspektywicznych lokalizacji, otwierając w zamian punkty w lepiej rokujących miejscach. Bardzo perspektywicznym kierunkiem rozwoju dla nas jest Europa Wschodnia. Tam sieć sprzedaży rośnie najszybciej. Do końca tego roku chcemy mieć tam 23 salony marki Esotiq i kolejne pieć w przyszłym roku. W październiku otworzyliśmy sklep franczyzowy w Kiszyniowie, stolicy Mołdawii. W Niemczech w tym roku zamierzamy otworzyć jeszcze jeden salon, by mieć ich cztery do końca tego kwartału i kolejne trzy w przyszłym roku – dodaje prezes Esotiq & Henderson.

Niezły wynik zanotowała też sprzedaż internetowa Esotiq. Przychody z tego kanału wzrosły w III kwartale ponad półtorakrotnie.

Sklepy Esotiq powstają na powierzchni 50-70 m2. Wykończenie franczyzowego lokalu wiąże się z wydatkiem na poziomie 700-800 zł za metr kwadratowy. Franczyzodawca przekazuje partnerom nieodpłatnie sprzęt komputerowy, pełne wyposażenie witryn, plakaty i inne materiały reklamowe. Mogą oni również liczyć na bieżące wsparcie w codziennej pracy. Franczyzodawca proponuje partnerom również inny koncept modowy – Femestage. Lokale pod tym szyldem są większe – ich powierzchnia sięga 120-150 m2. Koszt inwestycji związany z aranżacją salonu to ok. 2,5 tys. zł/m2. Obie sieci działają w modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie ponosi kosztów zatowarowania, a co za tym idzie – również ryzyka związanego z niesprzedanym towarem. Może liczyć na prowizje w wysokości 35 proc.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021