Anna Kulczyńska-Gonia, franczyzobiorczyni Eurobanku / "Bankowiec, który traci kontakt z klientem, odrywa się od rzeczywistości. Ja lubię kontakt z ludźmi i budowanie relacji. Lubię też sprzedawać i obsługiwać klientów. To atut w pracy franczyzobiorcy, który musi być gotowy do zastąpienia swojego pracownika".
Sobota
04.05.2019
– Na rozmowie o pracę zapytano mnie, gdzie widzę siebie za 10 lat. Odpowiedziałam, że w swoich placówkach bankowych – mówi Anna Kulczyńska-Gonia, franczyzobiorczyni Eurobanku.
 

Zanim Anna Kulczyńska-Gonia została  franczyzobiorczynią Eurobanku, przez siedem lat była etatowym pracownikiem banku, a przez kolejnych dziesięć pracowała w sektorze telekomunikacyjnym. Jak wspomina, myślenie o własnej firmie towarzyszyło jej od lat. Okazja nadarzyła się, gdy firma, w której pracowała Anna Kulczyńska-Gonia, została sprzedana. Po przejęciu część pracowników otrzymała wypowiedzenia – ona również. Jak wspomina, natychmiast odżyło w niej marzenie o własnym biznesie. Jako były pracownik sektora finansowego postanowiła zainwestować we franczyzę bankową. – Nie bałam się. W poprzednich firmach przeszłam przez wiele stanowisk związanych ze sprzedażą, obsługą klienta, zarządzaniem placówką oraz zespołami ludzi. Wiedziałam, że takie doświadczenie to dobry kapitał na start.

Anna Kulczyńska-Gonia mówi, że przeanalizowała oferty kilku czołowych franczyzodawców z branży finansowej. Finalnie zdecydowała się na współpracę z Eurobankiem.
 – Na mój wybór miały wpływ dwa elementy. Pierwszy to dobre opinie partnerów, z których wynikało, że biznesowy model Eurobanku sprawdza się w praktyce. Drugim argumentem była wolna lokalizacja – okazało się, że franczyzodawca szuka partnera w Sulechowie, a to bardzo blisko Zielonej Góry w której mieszkam – wspomina.

Franczyzobiorczyni twierdzi, że w jej przypadku cały proces – od wysłania zgłoszenia do uruchomienia placówki – trwał niespełna trzy miesiące. – To stosunkowo niedługo, zwłaszcza że w tym czasie udało się znaleźć i wynająć lokal, przeprowadzić jego adaptację oraz w pełni wyposażyć. W ciągu tych trzech miesięcy odbyły się też wszystkie niezbędne szkolenia – mówi Anna Kulczyńska-Gonia

Sulechowska placówka franczyzowa ruszyła w sierpniu 2012 roku. Po dwóch latach współpracy z Eurobankiem franczyzobiorczyni dostała propozycję przejęcia placówki w Świebodzinie, oddalonym o 20 km od Sulechowa. Uznała, że to idealna okazja, żeby rozwinąć biznes i od 2014 prowadzi dwie placówki franczyzowe.
Pytana o plany dalszego rozwoju, Anna Kulczyńska-Gonia stwierdza, że na pewno rozważy taką możliwość, jeśli pojawi się ciekawa lokalizacja w pobliskiej miejscowości. – Wiem, że musi to być gdzieś blisko, żebym nie traciła czasu na dojazdy. Zależy mi na tym, żeby możliwie często odwiedzać wszystkie swoje placówki i nadal mieć czas na pracę z klientem.

Anna Kulczyńska-Gonia przyznaje, że w swoim życiu zawodowym zawsze najbardziej lubiła obowiązki, które wymagały od niej bezpośredniego kontaktu z klientem. – Nie interesuje mnie wyłącznie szefowanie. Uważam, że bankowiec, który traci kontakt z klientem, odrywa się od rzeczywistości. Ja lubię pracę z ludźmi i budowanie relacji. Lubię też sprzedawać i obsługiwać klientów w placówce – mówi franczyzobiorczyni. – Gotowość do zastąpienia swojego pracownika jest bardzo ważna w pracy franczyzobiorcy. W swojej pierwszej placówce tak ustawiłam zadania, żeby poza zarządzaniem biznesem mieć czas na regularną obsługę klienta. Bliski kontakt z klientami przekłada się również na kontakt i relacje z moimi pracownikami – wiem, czego im trzeba i co ewentualnie wymaga mojego wsparcia.

Pytana o rynek usług finansowych w Polsce,  franczyzobiorczyni Eurobanku mówi, że jest on bardzo nasycony i konkurencyjny, a klienci coraz bardziej świadomi i wymagający. Twierdzi, że obecnie więcej pracy musi wkładać w pozyskiwanie klientów. Po kilku latach funkcjonowania swoich placówek może jednak liczyć też na klientów z polecenia. Dodaje, że franczyzobiorców wspiera w tym zakresie centrala. Sama również prowadzi aktywne działania. Jednym ze sposobów jest praca placówek w soboty, co – jak mówi – nie jest oczywistym rozwiązaniem w branży.

Potencjalny franczyzobiorca Eurobanku musi liczyć się z wydatkiem około 37 tys. zł. Tyle bowiem wynosi koszt inwestycji w dwustanowiskową placówkę (bez kosztów adaptacji lokalu). Obejmuje ona zakup wyposażenia i wizualizacji wewnętrznej. Eurobank nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci, a miesięczna opłata franczyzowa wynosi 300 zł netto. Według szacunków Eurobanku, zwrot z inwestycji następuje w ciągu 6-7 miesięcy, choć najlepsi partnerzy osiągali go już po 4-5 miesiącach.  


Za ile własny bank? / W dwustanowiskową placówkę Eurobanku trzeba zainwestować 37 tys. zł.
Profil mężczyzny
Łukasz Michalak
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Odnawialnej linia finansowania

Witam! Czy odnawialna linia finansowania to według Was optymalne rozwiązanie dla małych firm? Zastanawiam się nad: www.finiata.pl/ i szukam opinii. Zależy mi na szybkiej...

1 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2019
Franczyza bez dużej inwestycji

Witam, jaką sprawdzoną franczyzę lecz bez dużej inwestycji polecacie?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2019
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?

A ja polecam zapoznać się z działalnością sieci aniołów biznesu, np. Fast Business Angels. Można otrzymać spore kwoty od inwestorów na założenie i rozwój nowej firmy.

26 wypowiedzi
ostatnia 18.02.2019
Leasing Experts

Tu zapytaj. Oni tam jakieś egzotyczne leasingi analizują. Typu Weź Leasing, czy Carsmiel, to może i tego znają.

3 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2019
Chwilówki, pożyczki bez BIK, pożyczki na oświadczenie

Wybór pożyczki to twardy orzech do zgryzienia. Podczas przebijania się przez morze ofert, pamiętajcie, by korzystać jedynie z tych udostępnionych przez zaufe podmiotów....

23 wypowiedzi
ostatnia 05.02.2019
Firma pożyczkowa

Ja swój fakt faktem nieduży kredyt załatwiłem właśnie w takiej firmie. Nie mogę iść do banku a tu nie miałem problemów. Firma Provema jest sprawdzona i na pewno...

26 wypowiedzi
ostatnia 05.02.2019
Biuro rachunkowe

Poszukuję sprawdzonego księgowego. Mam małą firmę zatrudniającą 6 osób. Zastanawiam się czy biuro rachunkowe jest w tym przypadku dobrą opcją? Póki co mam wsparcie...

15 wypowiedzi
ostatnia 04.02.2019
Biuro rachunkowe

Od dawna korzystam z tax care. To biuro rachunkowe online, więc nie jestem uwiązana do jednego biura, bo wszystko załatwię telefonicznie i mailowo. Nie płacę za to dużo,...

15 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2019