Spontaniczna decyzja
Marta Życzewska pracowała w salonie samochodowym w Ełku. Sprzedawała samochody oraz polisy ubezpieczeniowe. Po 10 latach takiej pracy czuła się wypalona zawodowo i szukała nowych wyzwań.
– Czułam, że moja kariera w branży motoryzacyjnej dobiega końca – wspomina. – Kusiła mnie perspektywa czegoś nowego, ale też nie chciałam zaczynać zupełnie od zera. Postawiłam na ubezpieczenia, bo to dziedzina, w której czułam się pewnie. Decyzję o własnej działalności podjęłam dość spontanicznie.
Marta Życzewska czuła, że powinna nawiązać współpracę z jakimś franczyzodawcą. Jak mówi, potrzebowała poczucia bezpieczeństwa i wsparcia. Wybór padł na Viviamo, jedną z największych sieci biur ubezpieczeniowych w Polsce.
Franczyzobiorczyni wspomina, że uruchomienie biura zajęło jej nieco ponad miesiąc. Po zatwierdzeniu lokalu przez franczyzodawcę i podpisaniu umowy, mogła przystąpić do prac adaptacyjnych. Do przygotowanego lokalu Viviamo dostarczyło niezbędne wyposażenie. Franczyzodawca sfinansował również oklejenie samochodu i telewizor oraz dostarczył materiały reklamowe. Marta Życzewska mówi, że całość inwestycji z jej strony zamknęła się w kwocie 12 tys. zł.
Zdobyć zaufanie klienta
Multiagencja Marty Życzewskiej pod szyldem Viviamo ruszyła w lutym 2019 roku. Franczyzobiorczyni wspomina, że pierwszy rok nowej działalności był dla niej bardzo trudny.
– Agent ubezpieczeniowy musi mieć bazę klientów, których obsługuje i którym może zaproponować przedłużenie umowy lub nowy produkt – mówi. – Ja byłam nowa. Nie miałam własnej marki i rozpoznawalnego nazwiska. Największym wyzwaniem było zdobycie zaufania nowych klientów. Mój pierwszy rok pracy na swoim był walką o rynek i walką o siebie. Mogę powiedzieć, że wygrałam tę bitwę. W drugim roku działalności poczułam się zdecydowanie bezpieczniej.
Dywersyfikacja = bezpieczeństwo
To bezpieczeństwo widać również w specyfice portfela klientów Viviamo w Ełku. Franczyzobiorczyni mówi, że o ile na początku działalności większość jej sprzedaży stanowiły ubezpieczenia komunikacyjne, to dziś posiada zdecydowanie bardziej zdywersyfikowany portfel. Według niej około połowy stanowią ubezpieczenia komunikacyjne, po 20 proc. polisy firmowe i majątkowe, zaś 10 proc. polisy na życie. Marta Życzewska dodaje, że multiagencja to dobry format biznesowy w branży ubezpieczeń. – Dzięki dostępowi do ofert trzydziestu towarzystw zawsze mogę dobrać produkt odpowiadający potrzebom moich klientów – dodaje.
Franczyzobiorczyni mówi, że decydując się na franczyzę Viviamo bardzo liczyła na wsparcie w nowej dla niej branży. – Nie zawiodłam się – stwierdza Życzewska. – Największym atutem jest dla mnie fachowa wiedza i pomoc zawsze dostępna w centrum wsparcia agentów Viviamo, które pomaga mi rozwiązywać bieżące problemy. Zawsze też mogę liczyć na wsparcie marketingowe: plakaty, ulotki, personalizowane gadżety, oraz co bardzo ważne, sponsoring lokalnych eventów.
Marta Życzewska zapewnia, że nie żałuje spontanicznie podjętej decyzji dwa lata temu. Nie bała się wyzwań. Większą obawę budziła w niej porażka mentalna niż finansowa klęska. Zastanawiała się również czy polubi swoje nowe zajęcie. Dziś już zna odpowiedź. Twierdzi, że czuje się spełniona i z przyjemnością zaczyna dzień w pracy. Dziś jeszcze pracuje solo, ale powoli dojrzewa do decyzji o zatrudnienia pracownika do pomocy.
Własna multiagencja Viviamo
Viviamo to jedna z największych sieci biur ubezpieczeniowych w Polsce. Obecnie liczy 90 placówek, w tym trzy własne. Franczyzobiorcą Viviamo może zostać każda przedsiębiorcza osoba, posiadająca co najmniej średnie wykształcenie. Doświadczenie w branży ubezpieczeniowej nie jest niezbędne, ale stanowi istotny atut i znacznie ułatwia start. Inwestycja w biuro ubezpieczeniowe pod marką Viviamo powinna zamknąć się w kwocie 10 tys. zł. Może też być niższa, jeśli przyszły franczyzobiorca posiada własny lokal, który nie wymaga dużego remontu. Franczyzodawca oczekuje od przyszłego partnera znalezienia odpowiedniego lokalu i po akceptacji centrali, podstawowej adaptacji według instrukcji firmy. Viviamo należy do franczyzodawców, którzy inwestują w lokale swoich partnerów. Firma na własny koszt przygotowuje projekt lokalu, dostarcza też wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną oraz meble i znaczną część wyposażenia biura. Wartość tego wsparcia firma wycenia na 15-18 tys. zł.
WIZYTÓWKA VIVIAMO
Sieć placówek ubezpieczeniowych.
- placówki własne: 3
- placówki franczyzowe: 90
- kwota inwestycji: około 10 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zapotrzebowania na usługi finansowe i ubezpieczeniowe nie zatrzymała nawet pandemia. Które koncepty franczyzowe z tej branży szukają licencjobiorców?
O biznesie w branży ubezpieczeniowej rozmawiamy z Rafałem Walczakiem, dyrektorem ds. rozwoju Viviamo.
W czerwcowym numerze przedstawiamy pomysły na opłacalne e-biznesy. Sprawdzamy też m.in. co bardziej opłaca się założyć: wypożyczalnię kamperów, pizzerię, firmę budowlaną, biuro ubezpieczeń czy restaurację tajską.
Flip, wynajem, a może inwestycja deweloperska? Możliwości zarabiania w branży nieruchomości jest sporo.
Przedstawiamy franczyzy, które z powodzeniem można otworzyć w mieście. Magda Gessler opowiada o swoim nowym pomyśle na biznes we franczyzie. W numerze bilet na Targi Franczyza gratis!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Czy w sytuacji, gdy inflacja oszalała, koszty życia rosną, a rodzinne budżety szukają oszczędności, bezpieczniej zostać na etacie, czy założyć własną firmę? Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Pandemia oraz działania wojenne u naszych wschodnich sąsiadów bardzo mocno wpłynęły na funkcjonowanie wielu biznesów w różnych branżach.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Edukido szuka osób, które chciałyby otworzyć placówkę marki w Polsce, szczególnie w jej zachodniej części. Franczyzodawca przygotował promocję na start. Trzeba się jednak spieszyć, bo trwa ona tylko do 15 lipca.
POPULARNE NA FORUM
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.
W co inwestować
Trzeba dywersyfikować inwestycje jak tylko się da w różne biznesy
Nešto Bank - sieć się sypie...
Podobno wiatr wiadomości na rynek przywitał, z sieci występują Partnerzy, którzy nie mają możliwości dalszego rozwoju z NB ( zmiana oferty, zaniżenie scoringu). Zmiana...
Ogłoszenie upadłości konsumenckiej
Niestety ale nie wiedzie mi się w firmie i zastanawiam się nad ogłoszeniem upadlości.... Jak wyglada ogłoszenie upadłości przez przedsiębiorcę?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Witam.Poszukuję kontaktu z osobą współpracującą z BANK PEKAO SA.