Biznes, który szybko urósł
Paulina Wilbik zawodowo zajmowała się marketingiem nieruchomości. Współpracę z Geniusem nawiązała we wrześniu 2019 roku.
– Moja pierwsza myśl, kiedy zetknęłam się z Geniusem była taka, że to kurs, który przyda się moim dzieciom. Wysłałam je na zajęcia pokazowe. Bardzo im się spodobały i chodzą na nie do dzisiaj. Widać tego efekty. Potrafią szybko liczyć, mają dobrą pamięć i nie mają problemu z koncentracją. To umiejętności, które dla wielu dzieci współcześnie są dużym problemem – tłumaczy Paulina Wilbik, franczyzobiorczyni Genius.
Dodaje, że w podobny sposób większość przyszłych franczyzobiorców testuje ten koncept.
– Znam co najmniej kilka osób, które wysłały swoje dzieci na zajęcia Geniusa, a potem weszły we współpracę franczyzową – mówi Paulina Wilbik.
Przyspieszenie przez internet
Plan był taki, że franczyza Geniusa będzie dla Pauliny Wilbik zajęciem dodatkowym. Początkowo nie zrezygnowała więc z dotychczasowej pracy. Jednak już po kilku miesiącach od startu jej biznes rozkręcił się na tyle, że postanowiła poświęcić mu się całkowicie.
Franczyzobiorczyni działa na warszawskim Mokotowie i Woli. Jednak pandemia sprawiła, że trafiają do niej klienci z różnych rejonów kraju. Jak to możliwe?
– Franczyzodawca szybko przeniósł cały program nauczania do internetu. To otworzyło nowe, olbrzymie pole do działania. Od tamtej pory naszymi klientami mogą być nie tylko dzieci z obszaru, na którym prowadzimy działalność, ale i z całej Polski, a nawet…Europy – wyjaśnia Paulina Wilbik.
Jak mówi, jej oferta dociera teraz do dzieci mieszkających w bardzo małych miejscowościach, które na takie zajęcia nie dojechałyby, gdyby odbywały się one wyłącznie w tradycyjnej formie.
– Ponadto odkryliśmy spore zainteresowanie naszymi zajęciami wśród dzieci Polaków mieszkających za granicą. Dla nich to jest doskonała okazja do tego, żeby ciekawie spędzać czas i rozwijać się, przy okazji mając kontakt z językiem polskim – opowiada Paulina Wilbik.
Pół roku na rozruch
W rozwoju biznesu franczyzobiorczyni pomogły umiejętności i doświadczenia wyniesione z poprzedniej pracy.
– Dzięki nim udało mi się zaplanować takie działania marketingowe w sieci, które nie są skomplikowane, a przynoszą bardzo dobre efekty – wyjaśnia.
Obecnie Genius to jej jedyne źródło utrzymania. Co miesiąc na zajęcia zapisuje 40-50 dzieci, zatrudnia kilkunastu trenerów i ciągle szuka nowych. W sumie ma już 250 dzieci na swoich kursach.
– Generalnie każda placówka powinna mieć około 100 uczniów. Przy 80 uczniach przynosi ona dochód rzędu 10 tys. zł brutto. Natomiast sprawność operacyjną zyskuje się już przy 50 uczniach – mówi Paulina Wilbik.
Przy tym plan biznesowy przewiduje dojście do poziomu 100 uczniów w ciągu roku, ale zdaniem franczyzobiorczyni jest to do zrobienia w sześć miesięcy. Tyle czasu potrzeba też generalnie na poukładanie sobie biznesu i rozruch. W tym okresie trzeba poświęcić sporo czasu na biznes. Później można ten czas zredukować do minimum. Wszystko zależy jednak od tego, jakie kto ma założenia, ambicje i jakiego rzędu gotówką na marketing dysponuje.
– Ja od początku wiedziałam, że nie będę prowadzić zajęć, to nie jest mój obszar, jeśli chodzi o kompetencje. Na początku jednak wszystko poza tym robiłam sama. Potem kolejno poszczególne obszary delegowałam na pracowników. Oczywiście, żeby to było możliwe i opłacalne, trzeba osiągnąć pewną skalę działalności – twierdzi Paulina Wilbik.
Od listopada nie zajmuje się bieżącą działalnością oddziału, tylko kwestiami marketingowymi.
– Praca w Geniusie jest głównie popołudniami. Wtedy odbywają się zajęcia i kontaktują się z nami rodzice. Na początku był to dla mnie problem, bo w tym samym czasie odbierałam dzieci z przedszkola i szkoły. Jednak teraz mam osobę, która prowadzi za mnie sprawy administracyjne – mówi franczyzobiorczyni.
WIZYTÓWKA MARKI GENIUS
Sieć placówek prowadzących ogólnorozwojowe zajęcia dla dzieci, m.in. z koncentracji, wzmacniania pamięci.
- 26 placówek w Polsce i sześć za granicą
- koszt inwestycji we franczyzę to 34,7 tys. zł


ZOBACZ W KATALOGU


























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Justyna Pryszcz zrezygnowała z etatu i w kilka miesięcy uruchomiła szkołę językową La Mancha. Co sprawiło, że się odważyła – i jak wygląda teraz jej życie?
– Dzikie Pląsy to spójna marka, będąca kompleksową odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego rodzica – mówi Dorota Kurkowska, dyrektor ds. franczyzy marki Dzikie Pląsy.
Właścicielka Speaky Frog postawiła na własną metodę nauki angielskiego, która uwzględnia potrzeby dzieci z dysleksją, dysgrafią, ADHD i w spektrum autyzmu. Jak jej poszło?
Właścicielka kameralnej szkoły języka angielskiego Speaky Frog chce się podzielić swoim konceptem. Co oferuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...